Štvrtok, 28. marec 2024
Meniny má Soňa | zajtra Miroslav

Tunel Branisko by mal byť do roku 2022 dvojrúrový

Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022. Uviedol to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.

(foto: TASR)
(foto: TASR)

Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti hovorí o tom, že ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10.000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou. V júni za 24 hodín prešlo tunelom Branisko v priemere 13.060 vozidiel, pred rokom v tom istom období to bolo 10.739 automobilov.

Predpokladá sa, že v tomto roku narastie intenzita dopravy v tuneli Branisko oproti minulému roku o 16,58 percenta. V 1. polroku sa tu na základe sčítania automobilov zvýšila intenzita dopravy medziročne o 24,24 percenta. Podľa nárastu dopravy za minulé roky NDS prognózuje, že v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10.000 vozidiel.

Ak v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6017 vozidiel. Podľa prognózy NDS sa počet automobilov na Branisku bude postupne zvyšovať. V roku 2017 pôjde o 6679 automobilov v jednom pruhu denne, v roku 2018 to bude 7369 vozidiel, o rok neskôr už 8058 áut, v roku 2020 až 8749 vozidiel a v roku 2021 pôjde o 9439 automobilov. V roku 2022 by jedným pruhom Braniska malo denne prechádzať 10.128 vozidiel. Znamená to prekročenie dopravnej intenzity, o ktorej hovorí vládne nariadenie.

Ak chceme vládne nariadenie o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti rešpektovať, tak by v roku 2022 mali motoristi jazdiť aj druhou rúrou tunela Branisko. Doba výstavby sa predpokladá na tri roky, z čoho vyplýva, že ak má byť druhá rúra Braniska v prevádzke v roku 2022, stavať by sa malo začať najneskôr v roku 2019. Ak je pre nás prvoradá bezpečnosť a nechceme sa spamätať až pri škaredej mimoriadnej situácii, treba začať konať“, povedal generálny riaditeľ NDS.

Úsek Beharovce - Branisko, ľavý pás má dĺžku 7,3 kilometra a tvoria ho tri mosty a 4932 metrov dlhý tunel. Predpokladaná hodnota zákazky na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je aktuálne vyčíslená na približne 350 miliónov eur.

Súvisiace články
4.8.2016 Juhozápadný obchvat Prešova má byť do roku 2020
Mohlo by Vás zaujímať
Zmena organizácie dopravy v Prešove počas uzávierky mosta na ulici Lesík delostrelcov
Mesto Prešov informuje všetkých účastníkov cestnej premávky o zmene organizácie dopravy v meste Prešov pre začínajúcu sa rekonštrukciu mosta na ulici Lesík delostrelcov od 16. marca 2024 od 5:00 hod.
Cyklistický chodník a chodník pre peších na Rusínskej ulici budú uzavreté
Mesto Prešov informuje občanov o čiastočnej uzávierke cyklistického chodníka a chodníka pre peších na Rusínskej ulici. Pre rekonštrukciu mosta na ulici Lesík delostrelcov budú chodci a cyklisti presmerovaní na protismerný chodník.
Predajňa cestovných lístkov Družba bude dočasne zatvorená
Dopravný podnik mesta Prešov, a.s. informuje cestujúcich, že predajňa cestovných lístkov Družba na Námestí Kráľovnej pokoja bude dočasne zatvorená.
Mesto sa púšťa do opráv predstaničných priestorov
V Prešove sa v pondelok 26. februára 2024 odštartuje očakávaná rekonštrukcia predstaničných priestorov. Mesto tak vyrieši problémy s presakovaním vody do podchodu, ktorý je dôležitým prepojením pre cestujúcu verejnosť. Opravy budú sprevádzať aj obmedzenia v doprave.
DPMP ruší dopravnú obsluhu závodu BOSCH
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK