Tieto úlohy zaujali žiakov štvrtého ročníka triedy pre nadaných žiakov základnej školy na Šmeralovej ulici v Prešove natoľko, že im venujú týždenne vyučovaciu hodinu logiky!
Výchova a vzdelávanie intelektovo nadaných žiakov si vyžadujú špecifický prístup, formy i obsah vyučovania. K základným oblastiam intelektu patrí abstraktné myslenie, tvorivosť a fantázia, pamäť, pozornosť a postreh, ale aj logické myslenie a matematické schopnosti.
Žiaci sa počas hodín logiky venujú úlohám zameraným na matematický úsudok, priestorový úsudok, logický úsudok a verbálne myslenie. Úlohy pobavia a oživia vyučovacie hodiny. V priebehu vyučovania sa tak žiaci učia čítať vecný text s porozumením. Tvorivosť a fantázia neraz prinesú viacero riešení. Práca v skupinách zasa preverí schopnosť žiakov spolupracovať, prijímať riešenia a spolupodieľať sa na ich hľadaní.
Októbrové hodiny logiky boli venované tvorbe vlastných logických úloh. Tie po vypracovaní a predvedení preverili myslenie spolužiakov v triede. A že to neboli jednoduché úlohy, dokazujú rôzne spôsoby riešenia i výsledkov.
Štvrtáci sa čoskoro zhostia zaujímavej úlohy – pripravia pracovné listy pre spolužiakov z nižších ročníkov! Ako sa bude dariť druhákom a tretiakom pri rozvíjaní logickému myslenia uvidíme už v novembri.