Ďalšími partnermi projektu sú Karpatská nadácia Ukrajina a Basen z Nórska. Mladí ľudia zo slovenskej a ukrajinskej strany hranice hľadajú kreatívne riešenia zadaní miestnych podnikateľských i nepodnikateľských subjektov, nadväzujú kontakty a tvoria cezhraničnú sieť mladých GenWe. Karpatská nadácia je nositeľom projektu, ktorého cieľom je zapájanie mladých ľudí do miestneho a regionálneho rozvoja a do cezhraničnej slovensko-ukrajinskej spolupráce podľa vzoru nórskeho partnera projektu Barents Youth Council. Cezhraničná sieť (GenWe) to sú mladí ľudia so záujmom o veci verejné, o hľadanie kreatívnych riešení miestnych a regionálnych problémov, o účasť na rozhodovacích procesoch a o možnosti využitia dostupných zdrojov. Slovensko-ukrajinská skupina mladých lídrov sa stretáva už niekoľko mesiacov a plánuje budúcnosť GenWe.
"Jedinečnosťou a prínosom združenia GenerationWe je jeho zameranie na Karpatský euroregión. Práve tento priestor zahŕňa oblasti, v ktorých sa mladí ľudia stretávajú s podobnými výzvami a prekážkami. Lídri GenerationWe vnímajú silný potenciál euroregiónu. Ich cieľom je zapojiť čo možno najväčší počet ľudí a vzbudiť v nich záujem o regionálny rozvoj a cezhraničné dianie, " povedala nám Katarína Pivovarníková jedna z lídrov GenWe. Creative Industry Košice, ako jeden z partnerov projektu vedie mladých ľudí v tímoch, ktorí pracujú pod supervíziou skúsených odborníkov na piatich kreatívnych zadaniach týkajúcich sa marketingu, internej komunikácie vo firme, ale napríklad aj oslovovania a získavania dobrovoľníkov. Už tento víkend (28. - 29.10. 2016) sa línia projektu Generation 2020 zakončí stretnutím v Granáriu v Jablonove nad Turňou, na ktorom tímy spíšu vlastnú metodológiu k riešeniam ich zadaní.
"Mladí si odnášajú inšpirujúci zážitok. Nielen z aktivít a práce v jednotlivých tímoch, ale aj, a možno hlavne, zo spoločných stretnutí všetkých zapojených mladých ľudí a odborníkov z praxe. Naozaj sa nám podarilo vytvoriť podmienky pre vzájomné zdieľanie, učenie sa a inšpirovanie medzi skupinami aj medzi jednotlivcami, " hovorí o tvorivých projektoch Generation 2020 ich koordinátorka Silvia Sokolová z Creative Industry Košice.
Päť zadávateľov pochádza z rôzneho prostredia. Je medzi nimi spoločnosť GETRAG FORD Transmissions, o.z. Barlička, ktoré v Prešove poskytuje sociálne a edukačné služby pre mladých ľudí s telesným postihnutím, ale aj občianske združenie Different z Bardejova, ktoré sa stará o kultúrne centrum Bašta. Päticu dopĺňa turistické miesto Granárium v Jablonove n. Turňov a aplikácia Karma Recharger, ktorá v roku 2014 získala cenu Social Media Impact. Šiestym zadaním je práve vytváranie, fungovanie a finančné zabezpečenie cezhraničnej siete GenWe. Všetky tieto aktivity vedú k podpore mladých a k využitiu ich schopnosti riešiť problémy inovatívne a zároveň vzniká vhodné prostredie na nadväzovanie kontaktov do budúcnosti. Vzdelávacie aktivity a tréningy mäkkých zručností slúžia ako prenos skúseností a príprava na vstup do reálneho prostredia.