PIS: aktuálne informácie o meste, radnici a spoločenských, kultúrnych a športových akciach v regióne

https://pis.sk/clanok/16827/krajska_organizacia_cestovneho_ruchu_severovychod_slovenska_ma_pat_rokov.html

Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska má päť rokov

Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska si pripomína päť rokov svojho pôsobenia. Pri tejto príležitosti predstavila svoje aktivity a videospot o Prešovskom kraji.

KOCR Severovýchod Slovenska vznikla začiatkom novembra 2012 na základe zákona č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu. Zakladajúcimi členmi sú Prešovský samosprávny kraj a oblastné organizácie cestovného ruchu (OOCR). V súčasnosti združuje KOCR viac ako 90 partnerov zo siedmich OOCR a Prešovského kraja. Cieľom organizácie je vytváranie podmienok a realizácia aktivít zameraných na rozvoj cestovného ruchu na území Prešovského kraja.

Svoje aktivity predstavila KOCR počas večera cestovného ruchu 27. októbra v Inovačnom partnerskom centre v Prešove, kde zároveň odprezentovala nový videospot o Prešovskom kraji ako turistickej destinácii.
„Teší ma, že kraj má svoj spot, ktorý je dynamický a ukazuje to obrovské bohatstvo, ktoré v Prešovskom kraji máme. Za krajskou organizáciou vidieť veľký kus práce a veľa toho máme ešte stále pred sebou, “ uviedol Michal Sýkora, predseda KOCR Severovýchod Slovenska.

Oficiálny spot vznikal rok a pol, jeho autorom je Jakub „Kuba Augi“ Augustinský. Zachytáva turistické atraktivity počas všetkých ročných období. „Príprava videospotu bola náročná, v kraji máme veľké množstvo atraktivít, ktoré sme chceli ukázať – od Vysokých Tatier cez Pieniny, Duklu, Poloniny, kráľovské mestá, historické pamiatky, drevené kostoly až po kultúru, tradície a šport, “ predstavil spot Martin Janoško, riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska. Videospot bude využívaný na propagáciu kraja doma a v zahraničí. Okrem aktuálnej trojminútovej verzie pribudne ešte 30 sekundový zostrih. Verejnosť spot nájde aj na stránke www.severovychod.sk.

Vybrané aktivity – marketing, produkty, infraštruktúra
Počas piatich rokov pôsobenia preinvestovala KOCR SVS takmer 1 820 000 eur. Financie šli do rozvoja turizmu v oblasti marketingu, tvorby produktov a infraštruktúry cestovného ruchu. Organizácia je financovaná, podobne ako ostatné KOCR na Slovensku, zo zdrojov krajskej samosprávy – Prešovského samosprávneho kraja, členských príspevkov a pravidelne je úspešná v žiadosti o dotácie od Ministerstva dopravy a výstavby SR. Zo zdrojov Prešovského samosprávneho kraja ide o sumu v hodnote 1 045 000 eur, členské príspevky tvoria 538 000 eur. Financie členských príspevkov sa na členské územia vracajú formou investícii do budovania prvkov turistickej infraštruktúry a marketingu. Zdroje dotácií tvoria položku 397 000, investície projektov z fondov EÚ tvoria aktuálne 70 000 eur.

K marketingovým aktivitám KOCR patrí prezentácia kraja na výstavách cestovného ruchu a podujatiach. Počas piatich rokov propagovala kraj na 25 medzinárodných výstavách doma i v zahraničí.
„Turistov sme do kraja lákali aj formou viacerých kampaní. Najúspešnejšou je LEGENDARIUM, ktoré už tri roky propaguje zaujímavosti kraja prostredníctvom legendárnych hrdinov. Projekt získal viaceré ocenenia, v roku 2015 ho Ministerstvo dopravy a výstavby SR vyhlásilo za najlepšiu inováciu v cestovnom ruchu, “ informoval Martin Janoško. K úspešným kampaniam na podporu návštevnosti kraja patrí aj súťaž Objavuj Prešovský kraj, Cyklopátrania Prešovským krajom, Letohrad 2017 či fotografická súťaž Choď a foť. Fotografie finalistov fotosúťaže Choď a foť prezentujú kraj na putovných výstavách na Slovensku i za hranicami. Severovýchod Slovenska tiež vydáva alebo financuje vydávanie propagačných materiálov, máp a brožúr z jednotlivých regiónov. Podporuje tiež marketing svojich členov. Spolu do marketingových aktivít KOCR investovala 993 000 €.

V oblasti produktov sa KOCR orientuje na podporu nadregionálnych podujatí a podporu produktov, ktoré rozvíjajú turistickú ponuku regiónov. Počas piatich rokov investovala do tejto oblasti 360 000 eur. Išlo aj o produkty ako Tatry Card – karta zážitkov vo Vysokých Tatrách, tvorba mobilných aplikácií podporujúcich návštevnosť kraja Legendarium 1, 2 a Go! Zároveň sa výrazne podieľa na spolufinancovaní posilnených spojov Tatranskej elektrickej železnice počas letných mesiacov.

Do prvkov turistickej infraštruktúry putovalo takmer 400 000 eur. Turistické atraktivity v kraji označuje 80 hnedých turistických tabúľ a 70 menších smerovníkov vedľa ciest. K prvkom infraštruktúry z dielne KOCR patria aj turistické prístrešky, informačné tabule s mapami a informáciami o turistických atraktivitách na desiatkach miest kraja v prírode i v centrách miest.

KOCR spolufinacovala vybudovanie dvoch kyslíkových dráh v okolí Bardejova, lávku v Sulíne cez rieku Poprad so solárnymi panelmi, odpočívadlá v lesoparku Kežmarok, relaxačný chodník s cvičebnými prvkami medzi Bardejovom a Bardejovskými Kúpeľmi, úpravy okolia pri turistických atrakciách ako napr. v Bachledovej doline, vo Vrbove, Vyšných Ružbachoch, údržbu lávky cez Dunajec v Červenom Kláštore a mnoho ďalších. V oblasti cykloturistiky investovala KOCR do značenia a obnovy stoviek cyklotrás napr. v oblasti Levočských vrchov (cca 100 km), na Hornom Zemplíne (cca 350 km), v Bachledovej doline či v podhorí Tatier. V spolupráci s oblastnými organizáciami putovali investície aj do budovania singletrackov pod Oslím vrchom (Stará Ľubovňa), úpravy cyklotrás (napr. Ľubovnianske Kúpele – Nová Ľubovňa, Ždiar – Hanušovce), legalizácie cyklotrasy Domaša – Vranov n. Topľou a podobne. K významným investíciám do cykloturistiky patrí financovanie projektových dokumentácií na cyklotrasy v objeme 71 000 eur (Veľký Šariš – Pečovská Nová Ves; Veľká Lomnica – Tatranská Lomnica; Stará Ľubovňa – Hniezdne) až do úrovne dokumentácií pre stavebné povolenie.

„Našou snahou je v spolupráci s partnermi v regiónoch pracovať na tom, aby vznikali a pokračovali kvalitné a inovatívne produkty cestovného ruchu, ktoré oslovia domácich i zahraničných turistov. Patrí k nim aj budovanie EuroVelo 11, rozvoj pútnického turizmu, budovanie infraštruktúry a komplexná propagácia kraja ako turistickej destinácie, “ predstavil víziu na ďalšie obdobie Janoško.



 
1.11.2017 | Autor: Barbora Čechová | Kultúra a voľný čas | čítané: 1770 krát