Pri zobrazovaní stránky používate aktívny script na blokovanie prídavných modulov (adBlocker). Pre správne zobrazenie všetkých sekcií ho deaktivujte.
obsah:

dnes je Pondelok - 21. august 2017 - Jana | zajtra Tichomír

PIS.sk

Diskusná téma: EU nás dostala kam chcela...nemáme čo žrať,ale vyrábame šesť automobilových značiek!

* registrovaný a prihlásený uživateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť

Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie



  • #63747

    EU nás dostala kam chcela...nemáme čo žrať,ale ... 63747

     
     
  • #63752

    63752

     
     
    jozo (ID: 71) | 14% Majster
    jozo | 19.12.2016 10:39
    sme obyčajnou ekonomickou kolóniou EÚ. Množstvo nevyužitej úrodnej pôdy a obrovský potenciál živočíšnej výroby po vidieku, množstvo ľudí bez práce po regiónoch so skúsenosťami v poľnohospodárstve, napriek tomu si potraviny dovážame. Harmonizujeme všetko, okrem príjmov. Oči nám zalepili ilúziou voľného pohybu cez hranice, to nám má stačiť.
     
    • #63754

      RE: 63754

       
       
      peko (ID: 92) | 11% Majster
      peko | 19.12.2016 16:22
      Ten potencial urodnej pody zacina a konci pri prinavrateni pody povodnym majitelom... Oni penezi nemaju a ani chut.. aby daco pestovali a len maju svoje majetky...nazad..
       
  • #63753

    63753

     
     
    obcan111 (ID: 4575) | 59% Majster
    obcan111 | 19.12.2016 14:10
    zlatu nedelu sme prezili, ale ci zlata doba EU uz bola, alebo este len pride zlata era nasej domoviny? Preziva zlatu eru ujo Fico, ktory byva zdarma, alebo Migas , krpaty velvyslanec v Moskve, s prijmom 10 tis eur mesacne?
     
  • #63755

    63755

     
     
    xelen (ID: 735) | 30% Majster
    xelen | 19.12.2016 19:22
    Mne EÚ teda nerozkazuje, či pri nákupe kúpim slovenský výrobok alebo nemecký. Sú všeobecne známe a obľúbené lacné reťazce, v ktorých ťažko nájsť slovenskú potravinu. Sú vždy plné. Do tohto problému EU nám nekecá. Pre koho majú poľnohospodári a potravinári produkovať, keď nie je trh? Snáď nie sme naivní a nemyslíme si niekto z nás, že Francúz alebo Rakúšak dá prednosť Slovenskému výrobku pred svojím.

    Zabúdate, že družstvá sa rozpadli dávno pred rokovaniami o vstupe do EU. Ako hľadať nepriateľa mimo nás pre každý problém je tak typické pre Slovensko. A zvaľovať to na EU, čo nás obsypáva peniazmi, že načisto neznalosť súvislostí.

    Si tu spočítal niekto, koľko nás dotuje EU do poľnoshopodárstva. A nedávno sa chválila vláda, že v podstate celá naša infraštruktúra bola dotovaná z Eurofondov.
     
    • #63803

      RE: 63803

       
       
      Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
      Mizu Presovsky | 29.12.2016 08:46
      Rozvalenie polnohospodarstva bolo nalinkovane tak ako rozvalenie zbrojarskeho priemyslu bez jeho restruktualizacie a to sa zacalo ludmi platenymi zapadom, takzvanymi disidentami ako Havel a Carnogursky a pod. Aj ked Carnogursky sa troche spamatal a stave sa z neho zrazu Rusofil. Ze by sice neskoro ale predsa len pochopil?
      To sa asi tebe stat nemoze.
       
      • #63832

        RE: RE: 63832

         
         
        xelen (ID: 735) | 30% Majster
        xelen | 3.1.2017 21:43
        To je také konšpiračné. Za osud Slovenska môžu hlavne Slováci.
         
  • #63798

    63798

     
     
    sangalo (ID: 5117) | 8% Začiatočník
    sangalo | 27.12.2016 12:37
    este nas len dostane do problemov, ked bude viac aut ako ludi o))))))
     
    • #63801

      RE: 63801

       
       
      Hangari (ID: 287) | 21% Idol
      Hangari | 27.12.2016 17:04
      ... .koňec problemoch budze kec budze vecej čarno jak bilo.
       
  • #63802

    EU bi mala 63802

     
     
    Hangari (ID: 287) | 21% Idol
    Hangari | 27.12.2016 18:48
    zmeňic zastavu. Medzi hvizdečki bi mali dac jedno veľke Slunko. . Jak vladu UV KSS. Toto pošľedne "S" Slniečkarov" a ostňe tak jak bulo za onich časoch.
     
  • #63830

    63830

     
     
    eddy (ID: 4302) | 26% Začiatočník
    eddy | 3.1.2017 18:01
    Asi tak, každý pochopí čo je potravinárska sebestačnosť, iba jeden idiot nie, idiot ktorý zrovnáva kilometer dialnice s hektarovým poľom zemiakov je fakt idiot! Idiot.ktorý má potrebu reagovať na každý príspevok a z 99% je mimo mísu, dokáže vypisovať hovadiny, čo všetko máme z EU-ten debil nemá predstavu koľko od nás tečie DO EU!!! Očakávam ďalekosiahly príspevok od AŠTARA-ty gumo už sa preber, otvor oči a daj si špunty do uší!
     
    • #63831

      RE: 63831

       
       
      xelen (ID: 735) | 30% Majster
      xelen | 3.1.2017 21:38
      Nemali by sme sa na Slovensku staviať do roly ukrivdených slováčikov, ktorým chce celý svet zle (EU, Nemecko, USA, Rusíni a pod.). Večne uplakanými každý pohŕda. Namiesto vyplakávania a obviňovania celého sveta treba konať a meniť svet od seba. Lebo nikto nedá nikomu nič zadarmo.

      Sme práve oslávili 23 rokov samostatnosti, tak je načase sa začať správať ako dospelí jedinci.

      Ak každý deň neuprednostníme drahší slovenský výrobok pred lacnejším z dovozu, tak aj keby sme neviem ako dotovali poľnohospodárov, mlieko by skyslo na farmách nepredané a nevypité. Lebo Rakúšak ani Francúz naše mlieko piť naozaj nebudú.

      Moderní Slováci sa neoháňajú lacnými populistickými frázami ale menia moderné Slovensko od seba. Postsocialistický relikt slováčika si nájde vždy príležitosť potešiť sa vo svojom ukrivdení od celého sveta.

      Vďaka EU nie je Slovensko jedna veľká GMO plantáž prepchatá antibiotickým mäsom a pesticídami poliatou zeleninou. EÚ je líder v ekologickom poľnohospodárstve. EÚ vynakladá ťažké peniaze na rozvoj vidieka a uchovanie vidieckeho rázu krajiny, ktorý mimo iného pomáha rozvoju domáceho turizmu.
       
      • #63833

        RE: RE: 63833

         
         
        Hangari (ID: 287) | 21% Idol
        Hangari | 4.1.2017 09:47
        Hej tak ma bic. Bez prace ňesu kolače. Ňe ovšem pre každeho to placi. Kec še na to poukaže, ta tak takoj rasista, fašista, xenofob. Priklad: Menšinovi obivateľ dostal penziu 375 €, ňikda do štatnej kasi ňič ňeodvedol, cetka co cali život robela, šicke poplatki odvadzala dostala 410 e.
        EU je zdochiňajuce pes slniečkarov, boľševikov 21. storočia. Zname jake zakoni prijimaju. No aľe co chceme kec su tam flašikove, žitňanske, kukanci, ... . co ňemaju šajn jak ľudze žiju. Čavargovaľi cali život, tzv. karierni diplomati.
         
      • #63834

        RE: RE: 63834

         
         
        jozo (ID: 71) | 14% Majster
        jozo | 4.1.2017 10:09
        presne takých ťuľkov ako je xelen, "moderná" EU potrebuje. Na nič sa nepýtať, na nič sa nesťažovať, s ohnutým chrbátom a pekne zalezeným v niečej zadnici pokorne príjímať všetko čo nám mocipán s príjmom 10 000 eur hen v bruseli nadiktuje. Xelen, maj trošku hrdosti, píšeš totálne kraviny.

        Nikto na slovensku neplače, stočí trošku sledovať dianie a mať trošku rozumu a pochopíš, začo nás majú v Bruseli. Čechom to už začína dochádzať, lenže oni vždy boli inteligentnejší a životaschopnejší národ ako slováci.

        Vieš ty vobec prečo je zahraničné mlieko lacnejšie ako to slovenské? No preto, že zahraničný farmár dostáva vo svojej krajine vyššie dotácie ako ten slovenský, teda sa dostáva do výhody. Tu máš tú "rovnocennosť" a toho tvojho "moderného" neukrivdeného slováka.
        http://www.pluska.sk/plus-7-dni/domov/slovenski...

        Slovensko čo sa týka kvality potravín, je trhom druhej či tretej triedy. To čo sa nepredáva tam, tu sa za "výhodnú" cenu rozchytá ako teplé rožky. Na kvalitu kašlať, veď sú to iba blbí slovaci. že xelen.
         
        • #63835

          RE: RE: RE: 63835

           
           
          xelen (ID: 735) | 30% Majster
          xelen | 4.1.2017 12:28
          Jožo, a kto bráni našej vláde aby dorovnávala platby farmárom z vlastného štátneho rozpočtu ako to robí Rakúsko, Francúzsko alebo Maďarsko? Neviem o tom, že by EU bránila. Viete dačo, čo my nevieme?

          Je X faktorov prečo je nemecké mlieko lacnejšie aj pri neporovnateľne vyšších mzdových nákladoch. Úspory z rozahu hrajú svoju rolu. Nie je jedno... naozaj... nie je jedno, ak mliekareň vyrába napr. maslo pre 5 mil spotrebiteľov alebo pre 1 mil. To sú ohromné úspory na strojoch, fixnom kapitále.

          A aj keď sa postavíte všetci na hlavu, naše poľnohospodárstvo nebude rásť, kým nezačneme v supermarketoch uprednostňovať slovenské výrobky. No šak choďte do populárnych prešovských reťazcov. Dávajú milióny na reklamu a ľudia im to žerú a kupujú podľa Vás Jožo druhú, či tretiu triedu. A k tomu majú skoro 10% ziskovú maržu.

          Či mi tu chcete povedať, že EU komisár Vám prikazuje, čo máte kupovať v obchodoch? Trochu premýšľajte ľudia, kým začnete nadávať na celý svet. Pocit ukrivdenia je tu bezdôvodne vysoký. Tak naozaj nič nezmeníme, iba budeme plakať a plakať a celému svetu pôjdeme na nervy.
           
          • #63836

            RE: RE: RE: RE: 63836

             
             
            Hangari (ID: 287) | 21% Idol
            Hangari | 4.1.2017 13:18
            Hej je to tak. Malo bi to bic tak. Perši svojo a tak cudze. No aľe kto zaruči, že toto "slovenske" je isto slovenske? A o tim su uradňici vof Bruxelesu. No češko uspejece kec tam je 15 000 lobistioch. Suťažic možece, ľem vtedik, kec pre šickich placa rovnake pravidla. Každi zna, že še še tu voži drahi odpad z EU. Aľe kec protestujece, takoj, že porušujece trhovi mechanizmus. No aľe zaš obchodne reťazce su tu na to abi zlikvidovaľi konkurtenciu. Padňe na nos, a potom še takoj dzvihňu ceni.
            No a tiž v tim, je placeňe za dodani tovar zname jake je. Kediška davaľi vof telke, že dajaki gazda mišľim, že dagdzi z "pidkarpaťa" dodava hovedzi dobitek vilučňe rakušanovi, bo zna že svoju robotu dostaňe zaplacno, že ho ňikto ňeo...be. Co še o "slovenskich" podňikateľoch ňeda povedzic.
            Napr. cesnik, vožime ho zos Čini, stoji za toto co znas vindze a pritim na Slovensku su idealne podminki na pestovaňe. Je lacnejši jak naš, asik čiňan robi zadarmo.
             
            • #63840

              RE: RE: RE: RE: RE: 63840

               
               
              xelen (ID: 735) | 30% Majster
              xelen | 4.1.2017 18:27
              Tak. Ale sú aj dobré príklady z moderného Slovenska. Na juhu Slovenska už hospodária rodiny, čo zásobujú paradajkami a zemiakmi slovenské reťazce. Sú drahé a chutnejšie. Tiež jablká z Dunajskej Stredy, ktoré som tu raz spomínal zo Slovenska sú drahé ako fras ale chutné ako zo záhrady.
               
          • #63838

            RE: RE: RE: RE: 63838

             
             
            jozo (ID: 71) | 14% Majster
            jozo | 4.1.2017 13:34
            aha, zrazu sa už bavíme o národných vládach a nie o EU? Však sme zjednotená Európa. Veď sme jednotný trh, podmienky by mali byť rovnaké, či nie? Čo bráni EÚ aby zaviedla rovnaké podmienky pre každého a bránila diskriminácii. Kedysi boli kvóty vývozu mlieka pre jednotlivé krajiny, čím sa chránil domáci trh.. Prečo ich zrušili? V koho záujme to bolo? Určite nie v našom a ni v záujme malých producentov. Povedal by som že nejaký silný hráč na trhu mal dobré lobby v EU.
            A argument úspor z rozsahu je irelevantný, potom by som mohol protiargumentovať výhodou slovákov čo do výhody ceny práce, ale každý jeden producent mlieka na slovensku ti aj tak povie úplne presne kde je problém...
            Alebo čo bráni EÚ zaviesť minimálnu mzdu vo všetkých krajinách EÚ? Vstúpili sme do istého klubu krajín a hráme tretie husle. Toto je podľa teba rovnocenný hrdý hráč? Že k nám chodia svetoví výrobcovia zneužívať našu až smiešnu cenu práce? Sa ti to zdá ok? Náhoda, alebo zámer? Páčilo by sa takéto niečo britovi, nemcovi alebo francúzovi? A že slovák má bezdôvodne vysoký pocit krivdy. Isteže má. Lebo nechce byť občan EÚ druhej ani tretej kategórie. Takto sme si to nepredstavovali pri vstupe.

            Koniec koncov, dianie v Eú jasne poukazuje, že tento projekt bol úspešný v časoch konjunktúry, no bohužiaľ v depresii ju ešte len prehlbuje. A kam to všetko smeruje, tušíme všetci.
             
            • #64413

              RE: RE: RE: RE: RE:Súhlas s Jožom 64413

               
               
              Kazo (ID: 2706) | 9% Začiatočník
              Kazo | 4.3.2017 22:20
              Konečne jeden rozumný v tejto priblblej diskusii. Ostatné väčšinou nezmyselné kecy, že kapitalista v rámci "trhu" a "rovnakých podmienok" zvýši niekomu mzdu, sú bludnou utópiou - preto diskusia na PIS vyzerá, ako vyzerá... ! Keď nebude odborársky tlak, nebudú ani mzdy. Tlak môže byť, ak sú odbory. Odbory sú, ak sa zamestnanci neboja do nich vstúpiť. Prioritou vlád počnúc Dzurindom a spol. bolo zlikvidovať odborové organizácie a ich predákov /viď Kováč, Engliš a iní/. Teraz máme frašku vo VW, kde sú dokonca dve proti sebe. Premiér nedávno "zistil", že ten istý technik v Nemecku /VW/ má 3x vyšší plat, než ten istý technik v tom istom koncerne /VW/ na Slovensku. Kto by nám to vysvetlil? Najskôr "slávny" Mikloš a jeho kecy o produktivite... !?
               
  • #63839

    63839

     
     
    xelen (ID: 735) | 30% Majster
    xelen | 4.1.2017 18:22
    Ak si pamätáte, naše mliečne kvóty sme nedokázali naplniť. Prečo? Lebo ľudia kupovali lacnejšie české mlieko. A tak je to s väčšinou potravín na Slovensku.

    Koľko platí EU na kravu vo Francúzsku a koľko na slovenskú kravu? Zistite mi a potom sa budeme môcť baviť bližšie na túto tému. Koľko ku tejto sume potom dorovnáva Francúzska vláda a koľko my z našich daní?

    Úspory z rozsahu sú skutočnosť. Myslím, že i bratislavské Rajo vyrába maslo v Nemecku v mega továrni. Aspoň niekedy to tak bolo, dnes už neviem.

    Navyše západní farmári ktorí neprešli kataklizmou prerodu socializmu na kapitalizmus mali nahromadený kapitál, ktorí vrážali do strojov. Krava vo Francúzsku podojí viac litrov mlieka ako tá istá krava na Slovensku.

    Keď vy ste takí naivní v ekonomických veciach. Vytiahnete jednu vec bez súvislosti a bijete sa do hrude, že každý nás využíva.

    Tak veď dajte Slovákovi minimálnu mzdu Francúza a hneď príde inflácia, služby zdražejú, ľudia prídu o kúpnu silu úspor a navyše budú prepustení všetci zamestnaci z podnikov, ktoré strojovým vybavením a akumulovaným kapitálom nestačia západnej Európe, kde sa kapitalizmus rozvíja bez prerušenia a kradnutia desiatky rokov. Vy to nevidíte? Ak by to fungovalo takto naivne, tak Afrika je bohatá ako Švajčiarsko. Veď stačí zvýšiť minimálnu mzdu.

    Minimálna mzda sa v Európe môže zaviesť, keď sa zjednotí fiškálna politika a národné rozpočty sa budú tvoriť na centrálnej úrovni. Nezabúdajme, že na Slovensku hrozí od politikov geografická diferenciácia minimálnej mzdy.
     
    • #63877

      RE: 63877

       
       
      eddy (ID: 4302) | 26% Začiatočník
      eddy | 14.1.2017 18:52
      Xelen, ty si absolútna troska! S Tebou sa nedá diskutovať, resp.nedá sa diskutovať s tvorom, "ktorý musí mať pravdu, ale pravdu nehľadá"(to je arogancia, ty ... ..)! Z ekonomiky mááš 4+!!! Si nahltaný megasračkami z novín a ste dvaja ktorí tomu veria, Ty a autor! V každej debate vypisuješ pí****ny, a vo všetkých prípadoch si mimo mísu. Stratená existencia, viac nemám čo dodať.
       
    • #63878

      RE: 63878

       
       
      eddy (ID: 4302) | 26% Začiatočník
      eddy | 14.1.2017 19:08
      Krava vo Francúzsku podojí viac litrov mlieka ako tá istá krava na Slovensku.
      K tomu už nemám čo dodať-farmár z brežnevovského kolchozu!
       
      • #63879

        RE: RE: 63879

         
         
        xelen (ID: 735) | 30% Majster
        xelen | 14.1.2017 20:02
        Možno ťa Eddy učia nejakú alternatívnu ekonomiku, ktorá ale funguje v alternatívnej galaxii, kde je bežné po meste vykrikovať vulgarizmy. Na kresťanskom Slovensku a v multi-kulti Európskej Únii to takto nefunguje. Čo pri miere tvojej frustrácie zisťuješ asi každý deň.

        Stačí zadať do google "priemerná dojivosť kráv" a bude ti jasné, ako si sa zmýlil. Ak by si zažil socializmus, bolo by ti to jasné. Už súdružky dojičky a JRD sa predháňali kto vydojí z kravy viac.

        Podľa plemena, starostlivosti, odbornosti kolektívu, výživy a neviem ešte akých premenných (lebo vo svete nie je nič jednoduché, existujú len prostí ľudia) dokážeš nadojiť z kravy od 5500 rok až po absolútne extrémných 12000 litrov za rok. A to je sakra rozdiel v produktivite.
         
        • #63880

          RE: RE: RE: 63880

           
           
          Hangari (ID: 287) | 21% Idol
          Hangari | 15.1.2017 09:09
          ... a najvecej nas doja slniečkari. Dze zašvica, tam Sahara. Tote su odborňici tak jak bi povedzel Ďulo Satinski, ORĽ, obe ruki ľave. Táaraji.
           
          • #63881

            RE: RE: RE: RE: 63881

             
             
            xelen (ID: 735) | 30% Majster
            xelen | 15.1.2017 09:47
            Nemyslím si, že by ste so svojimi obama pravými rukami nadojili viac kravých ceckov ako ja. Tárají sú pod slniečkom aj pod mesiačikom.

            Šak nech hodia pamätníci, koľko sa podojilo z kravy za socializmu. Všade sa o tom písalo. Boli súťaže, žatvou sa žilo.
             
        • #63921

          RE: RE: RE: 63921

           
           
          eddy (ID: 4302) | 26% Začiatočník
          eddy | 22.1.2017 18:18
          Až jedného dňa vytiahneš svoju sparenú prdel mimo Prešov, mimo Slovensko, potom prídeš na to, že ten prvý odstavec je od mimozemšťana. Urob to, a ja ti garantujem, že zbytok života stráviš na antidepresívach, pretože ty si absolútny MIMOŇ.
          Výraz"odbornosť kolektivu"ten mi vysvetlil všetko! Pochopíš, že dnes máš rodinné farmy, kde je menej zamestnaných, než májú Zuzulová, Cibulková... , alebo prašivý EU poslanec tím???
          A k tej dojivoti, som rád, za každú Slovenskú Rysuľu, ktorá nadojí o polovicu menej, než Francúzke genetické monštrum.
          Pán riaditeľ zemegule, týmto Ťa s okamžitou platnosťou menujem oštrovateľkou dojníc!
          Výraz"slniečkár"v dnešnej dobe niečo znamená, ale že sa oháňaš"mesiačikom", nechápem. Un absurdum- trapné ako MULTI-KULTI IDEA!!!
           
        • #63923

          RE: RE: RE: 63923

           
           
          Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
          Mizu Presovsky | 23.1.2017 15:48
          Ze vulgarizmy nefunguju, som len pozeral ako nezne stvorenia reagovali na hodnost kapitan nasho tretieho najvyssieho ustavneho cinitela.
          O Madone, matke ameriky, hodnotiacej Trampa uz ani nehovorim. Slovnik lahkej americkej zeny divokeho zapadu.
           
          • #63924

            RE: RE: RE: RE: 63924

             
             
            trex (ID: 653) | -1% Majster
            trex | 24.1.2017 10:01
            Dovolil by si , aby vladlo toto??? ...next
             
            • trex
            • trex
            • trex
            • #63926

              RE: RE: RE: RE: RE: 63926

               
               
              Hangari (ID: 287) | 21% Idol
              Hangari | 24.1.2017 19:20
              Stači mi jak še vijadril jednobunkovi organizmus o Trumpovi. Soroš ju podpori vof buducich prezidenskich voľboch.
               
              • #63928

                RE: RE: RE: RE: RE: RE: 63928

                 
                 
                Hangari (ID: 287) | 21% Idol
                Hangari | 24.1.2017 19:50
                doplnim meno: Madona.
                 
  • #63872

    63872

     
     
    sangalo (ID: 5117) | 8% Začiatočník
    sangalo | 12.1.2017 19:47
    V Rakusku je mlieko preto lacnejsie, lebo maju vyssie platy, to da rozum o))))
     
  • #63929

    Toten napad isce podpori i EU 63929

     
     

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný prihlásený používateľ. Registrácia

PRIHLÁSENIE

zabudol som heslo

Užívateľ neprihlásený. Registrácia

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti. OK

© Copyright 2000 - 2015 Vádium s.r.o., Prešov
Powered by Tesmur:CMS