Piatok, 29. marec 2024
Meniny má Miroslav | zajtra Vieroslava
Diskusná téma:

17.február 2017 - protest - doprava

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
strana 3 / 3
#64249
pád štvrtej ríše 64249
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 19.2.2017 11:53
-Európsky parlament v stredu schválil dohodu medzi Európsku úniou a Kanadou známou pod skratkou CETA. Zmluvu, ktorá uľahčuje obchod a investície, podporila väčšina poslancov najsilnejších klubov ľudovcov a socialistov. Platiť začne po ratifikácií národnými parlamentmi...
...padne na ratifikacii parlamentom vláda??? ...next
#64250
RE: pád štvrtej ríše 64250
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 19.2.2017 12:09
Som Vám dal palec dole, lebo k téme o prešovskej doprave strkáte nesúvisice hovadiny. Treba to tu kus prečistiť.
#64251
RE: RE: pád štvrtej ríše 64251
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 19.2.2017 12:50
ked padne vlada , vsetko sa anuluje a dostaneme sa nie do nuly ale do minusu , alias chaosu
--o nejakom rieseni dopravy v Eperiesi nebude ani chyru ani slychu
- jedno s druhym je prepojene, udalosti nasledujucich mesiacov mi daju za pravdu...next
#64252
na TA3 64252
orol1 (ID: 3156) | 25% Profesionál
orol1 | 19.2.2017 14:08
Môžu ušetriť 400 miliónov?

Minister financií Peter Kažimír sa dohodol s ministrom dopravy Árpádom Érsekom na úprave projektu severného obchvatu Prešova. Avizoval to Kažimír po rokovaní vlády. "Môžem ubezpečiť hlavne prešovskú verejnosť, že trojdňová vojna o Prešov je za nami, " uviedol.

Tím rezortu financií Hodnota za peniaze pred časom vyčíslil, že pri inom riešení by sa na dopravných projektoch v Prešove dalo ušetriť aj 400 miliónov eur. Ministerstvo dopravy však tvrdí, že takúto analýzu treba robiť na začiatku prípravy projektu, nie v jeho finálnej fáze. Úplná zmena by teraz výrazne posunula riešenie dopravnej situácie v tomto meste.

Príprava prešovského obchvatu je vo finále, minister odmieta zdržovanie

Ministerstvo dopravy neplánuje nanovo prehodnocovať riešenia pre prešovský obchvat. Projekt je už v prípravnej fáze a minister Arpád...

Realistické kompromisné riešenie

Za realistické kompromisné riešenie označili ešte v utorok analytici Inštitútu finančnej politiky pri ministerstve financií postaviť severný obchvat mesta v upravenej trase s jedným tunelom v polovičnom profile. To by podľa nich prinieslo nižšie náklady o 220 miliónov eur. Kým južný obchvat je už vytendrovaný a tesne pred podpisom zmluvy, pri severnom obchvate ešte nebola vyhlásená súťaž.

Kažimír podľa vlastných slov nemá s Érsekom žiadny osobný spor. "Vec je v rovine hľadania správneho riešenia. Projekt Hodnota za peniaze nerieši problém najnižšej ceny. Hľadá odpoveď optimálneho riešenia za optimálnu cenu. Ak hľadáme odpoveď na to, čo je optimálne riešenie, v danom prípade ide o riešenie dopravnej situácie v Prešove, aby Prešovčania nestáli v zápchach a aby sme to vedeli vyriešiť za čo najlepších cenových podmienok, " zhodnotil aktuálnu diskusiu o obchvate Prešova minister financií.

Projektanti tejto stavby podľa neho v minulosti "nakreslili" také riešenie, ktoré nie je ideálne z pohľadu zníženia tlaku na prešovskú dopravu. "Celé to nedorozumenie je podľa nás založené na starom dopravnom prieskume, ktorý hovoril o tom, že 50 % prešovskej dopravy je založených na tranzite. Nový dopravný prieskum hovorí o tom, že len 25 % je založených na tranzite. Preto to pôvodné riešenie je postavené na obchvate, a nie na riešení vnútroprešovskej komunikácie, " vysvetlil Kažimír. Pripustil však, že v súčasnosti je to už do určitej miery "plač nad rozliatym mliekom".

Riešenie doteraz preferované ministerstvom dopravy by predstavovalo náklady na úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh vo výške 356,3 milióna eur a neskôr má mesto odbremeniť ďalších necelých 15 kilometrov severného obchvatu na rýchlostnej ceste R4 odhadom za predbežne kalkulovaných 535 miliónov eur. Cenu za úsek Prešov, západ - Prešov, juh však chce ministerstvo ešte znížiť približne o 6 %.

Minister Érsek informoval listom prezidenta Andreja Kisku o pripravovaných krokoch v rámci riešenia dopravnej situácie v Prešove. Zároveň ho požiadal o stretnutie v blízkom čase, na ktorom ho chce oboznámiť s výsledkami rokovania so zhotoviteľom.
#64253
Terazki ňeznam 64253
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 19.2.2017 18:03
Vof 2006 Fico na predvoľebnich mitingoch a plagatoch pisal: Ďiaľnica BA-KE hotovo 2010.
Skutočnosc 2010: Ňič
Vof 2012 Fico na predvoľebnich mitingoch a plagatoch pisal: Ďiaľnica BA-KE hotovo 2016
Skutočnosc 2016: Nič.
Predvoľebna kampaň 2016: Koncom februara tarhame obalki, rozmarzne žem a nastupia stroje, Vianočni Stromček.
Ľeto 2016: Nič
Žima 2017: riešime financie, mušime uvolňic dlhovu brzdu.
Dement Kažimir: Ňič stavac ňetreba!
Pitam še na zakladze jakich podkladoch, projektovej, finančnej dokumentcie hlasal do šveta, že to budze postaveno vof 2010, 2016?
Keľo stali už tote študie peňežoch a jake firmi to zinkasovaľi, kec terazki šicko odznova? Do dokedi chce toten birmavani klamar tu nas oj...ac? Maľi bi dac do anketi OTO aj kategoriu klamar desaťročia. Mišľim, že z veľkim naskokom bi vihral Robert Fico.
#64254
64254
santamental (ID: 288) | 5% Pokročilý
santamental | 19.2.2017 19:25
proste nic nebude, furt to iste dookola, dristy, vymysly, keci, prehadzovanie, posuvanie... atd. a skutek utek. sluby sa slubuju blbci sa raduju. jednoducha odopoved je nevolit nepodporovat neverit ! ... protest v BA by mohli podporit nasi z vychodu svojou ucastou. evidentne ze im je to uplne fuk ze tu nic nieje ale hlasy su im dobre. nic !
#64255
rozumiete tomu? 64255
orol1 (ID: 3156) | 25% Profesionál
orol1 | 20.2.2017 08:00
R4 v marci

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček to včera uviedol v televíznej diskusii.

V marci tohto roku budú zaktualizované dopravné prieskumy, na základe ktorých sa rozhodne, ako bude vyzerať severný obchvat mesta Prešov na rýchlostnej ceste R4. Čiže na ceste smerom od Prešova na Poľsko. V dnešnej diskusnej relácii TA3 V politike to uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

"Budú jasné dopravné prieskumy a potom padne aj finálne rozhodnutie. Tak ako vždy, na základe zaktualizovaných informácií urobíme to najlepšie technické riešenie, " zdôraznil Stromček. Diskusia o tom, ako lacnejšie vyriešiť dopravnú situáciu v Prešove, nastala po tom, čo sa zverejnili alternatívy viacerých riešení navrhnutých či už analytickým tímom Hodnoty za peniaze z ministerstva financií, alebo Inštitútom finančnej politiky (IFP), ktorý tiež pôsobí pri ministerstve financií.

Práve IFP navrhoval napríklad postaviť severný obchvat mesta v upravenej trase s jedným tunelom v polovičnom profile. Doteraz sa totiž rátalo s tým, že v Prešove najprv pribudne 7,8-kilometrový úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh za 356,3 milióna eur a neskôr má mesto odbremeniť necelých 15 kilometrov severného obchvatu na rýchlostnej ceste R4 odhadom za predbežne kalkulovaných 535 miliónov eur.

Analytici spomínali ako jedno z riešení napríklad aj východný obchvat mesta, s ktorým sa doteraz vôbec nepočítalo. Túto možnosť ale dnes Stromček vylúčil s tým, že Prešov ako tretie najväčšie mesto na Slovensku počíta v tomto území s rezervou pre ďalší rozvoj mesta. "Nie je možné tam postaviť diaľnicu, " dodal štátny tajomník.

Jeho oponent v diskusii, opozičný poslanec hnutia OĽaNO-NOVA Ján Marosz však kritizoval vládu práve za drahý západojužný obchvat mesta, ktorý je už vysúťažený. Opieral sa o analýzu Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO), podľa ktorej sa tri veľké diaľničné tendre, vrátane súťaže na tento úsek, vyhlasovali v približne rovnakom čase. Tým sa podľa inštitútu zamedzilo väčšiemu súboju viacerých firiem v súťažiach a vytendrované ceny boli teda vyššie.

Marosz preto vyzval štát, aby zverejnil cenové ponuky firiem v týchto tendroch po jednotlivých položkách, aby ich bolo možné porovnať. "Na základe toho zistíme, že sú tam obrovské vaty. Utekajú nám stovky miliónov eur, " kritizoval poslanec.

Stromček mu však oponoval, že to, čo požaduje, nie je možné uskutočniť. Pretože jedna firma môže mať podľa neho niektoré položky nacenené ako drahšie, iné zase ako lacnejšie a ďalšia firma to má zase inak. "To, čo rozprávate, nie je možné. Máme jedno jediné kritérium a to je výsledná cena, " opísal.

Diskutujúci sa venovali aj téme výstavby bratislavského obchvatu, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Podľa Stromčeka si koncesionár, čiže združene firiem, ktoré cestu stavia, momentálne pripravuje stavbu. "Ide to zatiaľ podľa harmonogramu, robia sa prekládky sietí, " opísal štátny tajomník. S riadnou výstavbou by sa podľa jeho slov malo začať v júni tohto roku.

Poslanec Marosz však oponoval, že na stavbe sú obrovské problémy. Aj keď sa už podpísala zmluva so stavbármi, pozemky pod cestou ešte nie sú usporiadané. "Sú tam obrovské nášľapné míny, " uviedol. Stromček však reagoval s tým, že majetkovoprávne vyrovnanie je hotové na 99 %. Je síce podľa neho pravda, že tieto termíny sú trochu v sklze, ale to odôvodňuje aj striedaním šéfov rezortu dopravy v minulom roku a tiež výmenami generálnych riaditeľov Národnej diaľničnej spoločnosti. Podstatný je však podľa Stromčeka termín dokončenia obchvatu, čo je rok 2020, a ten stále platí.
#64256
RE: rozumiete tomu? 64256
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 20.2.2017 08:40
... aľe ňepovedzel keľo ministroch a direktoroch še do roku 2020 vimeňi. Bo každi je tzv. Odborňik a každi to preruši bo budze skumac dze bi daco grajfnul do svojej kešeňe. Totich platnich terminoch tu už bulo bezpočet. Toto naj hutori vof amazonskej džungľi. 2020 to každi zna, že ňerealni.
#64257
RE: RE: rozumiete tomu? 64257
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 20.2.2017 08:52
-v politike je dobre vedieť-umenie klamať
-poviem ľuďom to, čo počuť chcú, potom mám na určitý čas pokoj ...
- no my, svetaznalí cynici, vieme svoje-čekaj koňu , kým trava narošne...next
#64258
na hodine matematiky 64258
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 20.2.2017 10:55
ucitel v Jarovniciach, dal ziakom tento priklad.
mesto Presov ma v roku 2017, 0 obchvatov.
kolko obchvatov bude mat mesto za 4 roky ?
mudry Deziho syn napisal...
za 4 roky bude mat 0 obchvatov.
#64266
RE: na hodine matematiky 64266
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 20.2.2017 18:21
... nula aj 2030... . Došľi zbujnicke peňeži - eurofondi. Koňec budovaňa. Ľem kec še sami na stavbu pozbirame. Kažimir budze chodzim po varošu z brinčkom a zbirac. Polovičku mňe a polovičku Širokemu... .
#64267
64267
Irena (ID: 3746) | 28% Profesionál
Irena | 21.2.2017 07:23
Tak jak na Alweg ...
#64268
RE: 64268
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 21.2.2017 08:13
... dobra tema pre Beblaveho a Matoviča, aj Benčika. Dze še dopatraju, dze še vipareľi, asi še financovaľi normalizačne komisie, take inkvizične boľševicke komisie co im veľel Vasiľ Biľak a jeho zastupca Pavol Mešťan. Zničeľi tišickam ľudzom život, kec povedzeľi, že sovietske vojska su okupačne. Podobnosc s dňeškom čiste nahodna.
#64280
64280
orol1 (ID: 3156) | 25% Profesionál
orol1 | 21.2.2017 10:58
dnes si mohol mudrlant Stromcek urobit prieskum o 10 hod , zo sekcova, od kauflandu, na zeleznicnu stanicu a na Kosice. Mafia smeracka, prestante uz kecat sprostosti a urobte uz to, co si vyzaduje krajske mesto. Nech zije socialna strana SMER, ktora pre dopravu v Presove urobila velke gulove.

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK