Pri zobrazovaní stránky používate aktívny script na blokovanie prídavných modulov (adBlocker). Pre správne zobrazenie všetkých sekcií ho deaktivujte.
obsah:

dnes je Streda - 20. september 2017 - Ľuboslav, Ľuboslava | zajtra Matúš

PIS.sk

Diskusná téma: Byvanie - vysada bohacov

* registrovaný a prihlásený uživateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť

Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie



  • #66302

    Byvanie - vysada bohacov 66302

     
     
    Opteron (ID: 5234) | -57% Pokročilý
    Opteron | 18.7.2017 08:16
    http://presov.dnes24.sk/v-presove-vyrastie-novy...

    Dalsi dokaz, ze sukromny sektor nevie ponuknut socialne byvanie. Stavaju sa iba luxusne byty pre naozaj majetnych ludi. Trh bohuzial nevie dat odpoved na vsetko. A bohuzial, ani stat sa nechce angazovat. Dokonca neexistuje v tejto krajine ziadna politicka strana s uveritelnym programom na tuto temu. Reciciky nikoho nezaujimaju, chcem cisla a studie. Hybnou silou tejto krajiny nie su iba bohaci ale aj pracovna sila, ktora musi tiez niekde zit.
     
    • #66303

      RE: Byvanie - vysada bohacov 66303

       
       
      konik (ID: 4873) | 15% Začiatočník
      konik | 18.7.2017 08:43
      bol som so psikom u veterinara, lesik delostrelcov, alebo ulica k amficku...uputala ma prazdna 3-poschova budova, vraj byvala ubytovna pre vojakov. Nechapem, preco to vojsko nepreda mestu za 1 € a mesto by ziskalo 30 najomnych, lacnych bytov, pre biele rodiny... Toto je priklad, ako vojsko si vazi majetok, ktory nici zub casu.
       
      • #66305

        RE: RE: Byvanie - vysada bohacov 66305

         
         
        nonazdar (ID: 231) | 4% Majster
        nonazdar | 18.7.2017 10:38
        rasista...
         
        • #66307

          RE: RE: RE: Byvanie - vysada bohacov 66307

           
           
          konik (ID: 4873) | 15% Začiatočník
          konik | 18.7.2017 12:13
          mam argument, preco pre biele rodiny? Ani jedno mesto sa tak nepostaralo o byvanie pre ciganov, ako Presov, vid nove byty v tehelni. kto ide popri tehelni, tak vidi, co dokazali cigani znicit za kratky cas. Dalsi priklad...kolko ciganskych rodin byvalo na sekcove a svaboch? Dnes by som ich spocital na jednej ruke...nemaju na riadny najom a slusne byvanie. Mne jedno divadlo s byvanim pre ciganov na tehelni a Luniku staci, aby som pochopil, ze sem nepatria. Este mame aj v zivej pamati, ked byvali na slovenskej, ako to tam vyzeralo. Toto co pisem, nie je rasizmus, len nazor cloveka, ktory vidi a pomenuje realitu.
           
    • #66613

      RE: Byvanie - vysada bohacov 66613

       
       
      samko85 (ID: 3789) | 0% Začiatočník
      samko85 | 25.8.2017 19:45
      Tých dôkazov je viac viď. plánované bytovky na konci sídliska III. alebo apartmány na Solivare, bytovky na Plzenskej a Kúpeľnej, Horskej atď, atď. Ale pani primátorka avizovala soc. byty na Bajkalskej. Uvidíme...
       
  • #66308

    66308

     
     
    xelen (ID: 735) | 29% Majster
    xelen | 18.7.2017 12:20
    Súkromný sektor predsa nikdy nepostaví sociálne bývanie. Prečo by to robil? Komu by predal? Sociálne bývanie stavia len verejný sektor.
     
    • #66312

      RE: 66312

       
       
      Opteron (ID: 5234) | -57% Pokročilý
      Opteron | 18.7.2017 13:30
      Pravda, no ja som pocul o vsemocnej ruke trhu, ktory vsetko vyriesi sam, len ho treba nechat pracovat bez regulacie. :)
       
      • #66316

        RE: RE: 66316

         
         
        xelen (ID: 735) | 29% Majster
        xelen | 18.7.2017 17:44
        Všetci sme o nej počuli a dnes vieme, že my ľudia, ktorí tvoríme trh, sa nesprávame racionálne a čisto ekonomicky. Inak by sa staré panelákové byty nemohli predávať za súčasné premrštené ceny.

        Preto do trhového mechanizmu vstupuje aj regulačná úloha štátu.

        Sociálne bývanie však je pre ľudí, čo nikdy byt vlastniť nebudú, resp. si musia našporiť najprv, aby dostali hypotéku. Preto je to sociálne bývanie. Sociálne byty postaví len verejný sektor. Súkromný sektor neprevádzkuje sociálne byty. Jedine tak v západnej Európe s rozvinutou kultúrou neziskového sektora.
         
    • #66313

      RE: 66313

       
       
      kulik (ID: 90) | 19% Pokročilý
      kulik | 18.7.2017 14:52
      Samozrejme, že postaví. Sociálne byty potom výhodne odpredá mestu/štátu...
       
      • #66317

        RE: RE: 66317

         
         
        xelen (ID: 735) | 29% Majster
        xelen | 18.7.2017 17:46
        :) iba ak tak... postaví len na verejnú objednávku. Je to už potom na morálke a etike verejného sektora, či ustráži ceny. Úradníkov je spústa, snáď sa medzi nimi nájde dakto morálny, čo povie stop.
         
  • #66320

    66320

     
     
    mladypresoucan (ID: 2246) | -1% Praktikant
    mladypresoucan | 19.7.2017 10:47
    Nuž, na tomto príklade je krásne vidieť, ako sme sa nechali napáliť v novembri 1989.

    V podstate sa dá povedať, že generácia tých, ktorí získali bývanie zadarmo alebo zaň zaplatili 30 000 korún, rozhodla, že pre generáciu, ktorá príde po nich, sa vlastné bývanie stane nedostupným tovarom. Veď po nás potopa, všakže páni Kňažko, Budaj, Čalfa, Havel, Klaus...

    Dôsledkom novembrového štrngania je aj to, že z bývania sa stal totálne nedostupný luxus aj pre priemerne zarábajúceho občana. Zo základného ľudského práva sa v tomto mafiánskom režime stal luxus pre bohatých.

    Však posúďte sami, kto dokáže z tých prešovských almužien 400-500 v čistom našetriť 85 000 E na 3+1 v paneláku na Sekčove? O všetko životaschopné sme sa týmto odporným zriadením nechali okradnúť a dnes sa neprestávame čudovať.

    Dnes už nik ani neskrýva, že hlavným cieľom novembra 1989 bolo urobiť z nás chudobnú nesvojprávnu kolóniu Západu, ktorý nás vďaka našej holubičej povahe úspešne ekonomicky skolonizoval, a to bez jediného výstrelu. V USA si ešte aj dnes mädlia ruky, ako nás úspešne zruinovali a okradli bez protestu domáceho obyvateľstva, ktoré, naopak, za svoje okradnutie ešte aj zlodejovi zatlieskalo a tlieska dodnes.

    Napokon, všetky tie rečičky o slobode a demokracii boli, sú a budú iba rituálnymi tancami, slúžiacimi na ohlúpnutie tých, ktorí sa ešte ohlúpnuť dajú. Našťastie, po 28 rokoch je ich už čoraz menej.

    Pre mladších - za socializmu sa taký dnes 80 000-eurový 3+1 na Sekčove predával za cenu členského podielu v družstve, ktorý bol tu v Prešove 28 000 Kčs. Za takúto cenu mala mladá rodina 3-izbový byt so všetkým komfortom. Existovali aj štátne byty, ktoré sa prideľovali úplne zadarmo, iba na základe podpisu nájomnej zmluvy, nájom bol vo výške 250 Kčs. Za družstevný sa spolu s anuitou mesačne platilo okolo 500 Kčs, ale v tom už bolo všetko.

    Ešte pred zateplením bolo pri popisnom čísle vidno tabuľky "Dom v správe OSBD" a "Dom v správe OBP".

    V panelákoch s nápisom OSBD boli byty družstevné, za ktorých získanie sa platilo 28 000 Kčs. Tam, kde bol nápis OBP, boli byty štátne, prideľované zadarmo iba na základe podpísania nájomnej zmluvy.
     
    • #66322

      RE: 66322

       
       
      xelen (ID: 735) | 29% Majster
      xelen | 19.7.2017 12:27
      Asi to nebolo za socializmu tak úplne ideálne, keď ľudia chceli zmenu.

      Socializmus nebol ekonomicky životaschopný. 30% prezamestnanosť, čo sa ukázalo hneď na prudkom raste nezamestnanosti po 1989. Zrazu jeden človek, ktorý sa začal báť o prácu, vedel stihnúť to, čo predtým 2 jeho kolegovia.

      Na byty sa čakalo na čakačkách roky. Ľudia boli dokonca zo svojich bytov a domov vyhnaní a zbavení vlastníckych práv. Dobre sa mal ten, čo veľa nepremýšľal a stačilo mu pivo a rohlík s treskou. Môj názor.
       
      • #66330

        RE: RE: 66330

         
         
        mladypresoucan (ID: 2246) | -1% Praktikant
        mladypresoucan | 19.7.2017 20:00
        Ľudia boli za socializmu omámení tovarom z Tuzexu a gramofónovými platňami The Rolling Stones z viedenských vianočných trhov, kam sa z niektorých štátnych podnikov a inštitúcií mohli v 80. rokoch aj bežní pracovníci normálne dostať. V podstate išlo len o nadšenie z hmotných artefaktov, duchovné a vnútornejšie záležitosti išli do pozadia.

        Mimochodom, tie západné platne sa dali bežne kúpiť aj u nás, doma sme mali platne od takých skupín ako Modern Talking, Boney M alebo The New Seekers. Platňa od poslednej menovanej skupiny bola dokonca vydaná v ZSSR dobrých 9 rokov pred Gorbačovom.

        Fajn, položme si otázku - čo za ľudí vlastne chcelo tú zmenu? Akí to boli ľudia? Bol to robotník od pásu? Alebo vodič autobusu? A či pekárka z pekárne na Budovateľskej? Xelen, už by ste mohli trochu precitnúť z tej naivity... Vy si naozaj myslíte, že bežní ľudia z ulice mohli niečo zmeniť alebo ovplyvniť?

        Tam boli vyššie záujmy, aby sa východný blok rozbil a ekonomicky skolonizoval, išlo len o americký ekonomický pragmatizmus, nie o nejakú osobnú slobodu Ferka Halušku zo Solivaru. Tomu už dnes ani nikto normálny neverí. Socializmus padol, lebo na príkaz USA musel padnúť.

        Napokon, Reagan bol veľkým osobným priateľom Gorbačova, takže po jeho zvolení generálnym tajomníkom KSSZ bolo už vopred všetko jasné. USA sa už v roku 1987 chystali uchopiť korisť.
         
        • #66331

          RE: RE: RE: 66331

           
           
          mladypresoucan (ID: 2246) | -1% Praktikant
          mladypresoucan | 19.7.2017 20:20
          " Zrazu jeden človek, ktorý sa začal báť o prácu, vedel stihnúť to, čo predtým 2 jeho kolegovia"

          Aha, takže režim, v ktorom sa ktokoľvek musí báť o prácu, budeme vydávať za slobodnejší, spravodlivejší, ľudskejší a humánnejší? Z Vášho pohľadu je strach o živobytie prejavom niečoho honosnejšieho? Čo, ak by ste tým prepusteným a následne dlhodobo nezamestnaným boli Vy, aj vtedy by ste mali takýto pohľad na vec? Empatia je pre Vás asi cudzie slovo, ale fakt sa skúste vcítiť do kože človeka, ktorý v roku 1990 na Slovensku prišiel o živobytie.

          Obdivujem, ako niekto môže mať v dnešnej dobe takéto ružové okuliare. Alebo skôr klapky na očiach?
           
          • #66332

            RE: RE: RE: RE: 66332

             
             
            xelen (ID: 735) | 29% Majster
            xelen | 19.7.2017 21:17
            Je to vec pohľadu. Ja sa cítim lepšie v demokracii. Ponúka mi viac šancí na lepší život.
             
            • #66333

              RE: RE: RE: RE: RE: 66333

               
               
              mladypresoucan (ID: 2246) | -1% Praktikant
              mladypresoucan | 19.7.2017 22:39
              Nič v zlom, neberte to osobne, ale ak sa v tomto zvrhlom mafiánskom kapitalizme, ktorý Vy nazývate demokraciou, cítite lepšie, tak potom asi budete nejaký protekčne zamestnaný štátny úradník s definitívou do penzie, alebo megaúspešný podnikateľ, fičiaci na protekčne pridelených eurofondoch.

              Odhoďte klapky z očí, nežijeme v nijakej demokracii, ale v zlodejskom kapitalizme, ktorý nás za takmer 30 rokov drancovania zosadil na úroveň rozvojových krajín. Američania sú ešte doteraz celí šťastní, ako sa im podarilo podrobiť si územie strednej a východnej Európy úplne bez boja, iba za pomoci psychologického nátlaku a účelovej manipulácie. Ak by sme sa v 1989 odmietli podrobiť ich diktátu, je vysoko pravdepodobné, že by sme dopadli ako Juhoslávia.

              Pomer priemerných zárobkov a sumy potrebnej na zaobstaranie vlastného bývania nás jednoznačne radí do chudobinca Európy, na totálny chvost, sme odpadkový kôš Európy a drvivá väčšina má aj odpadkové zárobky, ktoré z nich robia doživotných žobrákov.

              Opýtajte sa hocikoho z novembrových štrngáčov, ktorí po prevrate stratili živobytie, či by do toho išli znova, som zvedavý na tie odpovede. Skôr si dovolím tvrdiť, že mnohí z nich už nemajú ani len tie kľúče, ktorými vtedy štrngali.

              Ale Slovák je len raz holubičí - koľko naňho naložia, toľko unesie. Aj Dzurinda si mädlil ruky, akí sú Slováci poddajní, veď to aj sám skonštatoval, že v Nemecku alebo Rakúsku by ho s tými jeho pravičiarskymi kvázireformami-deformami poslali niekam svinským krokom.
               
              • #66353

                RE: RE: RE: RE: RE: RE: 66353

                 
                 
                xelen (ID: 735) | 29% Majster
                xelen | 20.7.2017 21:05
                Podľa môjho názoru všetci, ktorí vypisujú, že za stav Slovenska môžu Američania, Židia, Soros, Jehovisti, Maďari... všetko len nie my... tak takýto ľudia nikdy nepohli prstom zlepšiť svoj a komunitný život k lepšiemu.
                 
      • #66610

        RE: RE: 66610

         
         
        mspo (ID: 929) | 3% Začiatočník
        mspo | 24.8.2017 19:20
        Socializmus nebol ideálny, ale to, čo prišlo po ňom, je hnus, stoka, smrad, svinstvo, vykorisťovanie, ponižovanie, výsmech...takúto zmenu ľudia určite nechceli... Na byty sa čakalo roky, ale časom boli. Teraz sa mladí zadlžujú na celý život, ak vôbec dostanú hypotéku na bývanie.
         
  • #66324

    66324

     
     
    konik (ID: 4873) | 15% Začiatočník
    konik | 19.7.2017 13:29
    Nove byvanie je dnes drahe. Ked som zistoval, aka je cena pozemku, na kolko vyjde projekt, povolenie, zakupenie materialu...tie nekrestanske, sialene ceny od pivnice po strechu, topenie, zavedenie elektriny, plynu, vody...jedine mat 2 prace, alebo vykradnut banku.
     
    • #66335

      RE: 66335

       
       
      mladypresoucan (ID: 2246) | -1% Praktikant
      mladypresoucan | 19.7.2017 23:05
      ...alebo sa vzdať tohto mafiánskeho otrokárskeho režimu, ktorý utláča slušných občanov, ale to by slovenskí ovčania nesmeli byť manipulovateľní hlupáci. Súčasný kapitalizmus je paralelou prvorepublikových pomerov, kedy sa tu bývalo v zemljankách a dreveniciach. Len pár boháčov malo murované vily v mestách.

      Ľudia tu v SR sú príliš zmanipulovaní, zaostalí a pricviknutí, veď také Rakúsko bolo ešte v 70. rokoch chudobnejšie a kde je teraz...stačilo by pre začiatok prestať tolerovať kradnutie a korupčné správanie vo všetkých sférach života spoločnosti a takto ušetrené peniaze z verejných zdrojov nasmerovať tam, kde sú životne dôležité.
       
  • #66325

    66325

     
     
    nonazdar (ID: 231) | 4% Majster
    nonazdar | 19.7.2017 14:28
    Začnite makať, ne polemizovať. A budete mať na byt... ...
     
  • #66334

    Priblbnutí ovčania, otvorte oči a prefackajte sa 66334

     
     
    mladypresoucan (ID: 2246) | -1% Praktikant
    mladypresoucan | 19.7.2017 22:54
    Chcem týmto apelovať na všetkých nielen Prešovčanov, ale Slovákov celkovo, aby sa už konečne prefackali a otvorili oči, v akom marazme sme sa to, aj vinou ich vlastnej naivity, ocitli. Na to, čo sa udialo pred 28 rokmi, sa dá krásne aplikovať český výraz "roupama nevěděli, co by ještě nechtěli".

    V mene "slobody a demokracie" sa nastolila asociálna diktatúra kapitálu, v mene "národnej zvrchovanosti" sa bez referenda rozbil spoločný štát, v mene ideológie "lacnejšie dovezieme" sa zlikvidovali státisícky pracovných príležitostí na vidieku v poľnohospodárstve. Kvôli "lacnejšie dovezieme" sme sa stali aj odpadkovým košom Európy, konzumujeme odpad, ktorý by Holanďan alebo Rakúšan nedal ani psovi, a to vraj chceme dobiehať západnú Európu. Takže konzumovaním dovezeného odpadu k dobehnutiu západnej Európy smelo vpred.

    Súčasné Slovensko sa dnes delí na vykorisťovaných pracujúcich a nezamestnaných sociálne odkázaných. Horných 10% tzv. "podnikateľov", ktorí neplatia dane v správnej výške, lebo majú možnosť tzv. "optimalizácie", sa vyvážajú na SUV, protekčne zamestnaní úradníčkovia s definitívou do penzie si tiež nežijú nijako zle, 3/4 pracovnej doby preklebetia pri kávičke a lakovaní nechtov, možno aj pri tvároknihe (v okupačnom jazyku na Facebooku), no čo všetci ostatní? Aké majú dnes istoty, ako si majú naplánovať životy svoje a svojich rodín, keď nevedia, či budú mať zajtra prácu?
     
  • #66338

    66338

     
     
    Opteron (ID: 5234) | -57% Pokročilý
    Opteron | 20.7.2017 09:20
    Iste zaujimave slova. Ja by som ale bol zato aby sme pochopili dobu a jej moznosti. Jednoducho povedane, mame tu urcity ekonomicky model, ktory funguje atk ako funguje a zase robit nejaku perestrojku mi nepride ako najvhodnejsie riesenie. Potrebujeme riesenie teraz v spravnom case, nepotrebujeme prerabat ekonomicky model. Dla mojho nazoru, chyba absolutne politicka vola, ziadna politicka strana nema jasny a uveritelny program k tejto teme. Tak napr. stat, mesta a obce vlastnia podu, ustanovuju organy, ktore sa podielaju na schvalovani stavebneho procesu. Tu by sa dalo jednoznacne usetrit vela penazi ak by stat, mesta alebo obce vyclenovali cast pody vo svojom vlastnictve zdarma na taketo projekty. Lebo cena nehnutelnosti je znacne tvorena aj cenou pozemku. Uz len tak by sa dali postavit byty, pre ludi s prijmom cca 500 euro + so znacne znizenou cenou. V mnohych statoch sa to deje. Napr. v Irane, Izraely, tusim aj Finsko .. Samozrejme bolo by nutne spracovat pravidla aby sa k tymto bytom dostali iba ludia, ktory na to maju narok a aby nebolo mozne aby manzelia napr. kupovali viac bytov, mali by narok iba na jeden. Skutocne, stat, mesta a obce maju podu a vo vlastnom zaujme buduceho rozvoja a rastu by sa mala cast tejto pody dat na vystavbu bytov bez naroku na profit z takejto pody. Podla mna je to to najlacnejsie riesenie, ktore je mozne uskutocnit. Ako sa podla vas stavali bytovky za sociku? Podobne. Ak nieco nebudeme robit, budeme tu musiet vozit cudzincov a s tym spojene kulturne komplikacie.
     
    • #66354

      RE: 66354

       
       
      xelen (ID: 735) | 29% Majster
      xelen | 20.7.2017 21:12
      S týmto súhlasim. Ja verím, že keďže máme prebytok v rozpočte mesta, tak až sa splatia všetky úvery, budú sa stavať aj verejné nájomné byty. Netreba hneď byt vlastniť, lebo to zaväzuje a obmedzuje na jedno miesto.
       
  • #66342

    66342

     
     
    f___f (ID: 157) | 2% Praktikant
    f___f | 20.7.2017 13:41
    Ak je bývanie výsada boháčov, tak v Prešove sú väčšina obyvateľov boháči.
    Pred pár rokmi som založil aj všeobecnú tému na diskusiu (http://pis.sk/diskusia/2332/zivotna_uroven/), v ktorej som spomenul aj bývanie.

    mladypresoucan, veľmi dobré príspevky v tejto téme. Akurát, ja osobne by som minulý režim nevychvaľoval. Toto všetko, čo sa teraz deje, je výsledok režimu, ktorý tu bol. Bývalí komunisti to všetko majú na svedomí (viď. prezident Kiska a jeho otec). Zmena režimu má aj pozitívum, ľudia ukázali svoju pravú tvár – zášť, závisť, lož, faloš a pod. ... .. , ale to je už iná téma.
     
    • #66344

      RE: 66344

       
       
      f___f (ID: 157) | 2% Praktikant
      f___f | 20.7.2017 13:48
      Ešte by som rád spomenul, že zmena režimu umožnila ľudom navštevovať kostoly a cestovať do zahraničia. Čo považujem za pozitívum. :D
       
      • #66351

        RE: RE: 66351

         
         
        Hangari (ID: 287) | 21% Idol
        Hangari | 20.7.2017 19:13
        ... a ňestoji še na banani, mandarinki, toaleťak, že kec sce kupeľi 3 kg bandurkoch tha bulo pul kila hľini. Doobeda maľi sudruhove prednašku, abi še ňekupovaľi zapadňarske tovari a cestu z roboti sudruh navštivil Tuzex.
        Aľe buľi kšeftiki z bitmi, prednosc maľi zaslužile sudruhove, predsedove SZM, ... . klasika jak i terazki.
         
    • #66352

      RE: 66352

       
       
      Opteron (ID: 5234) | -57% Pokročilý
      Opteron | 20.7.2017 20:27
      Dovolim si nesuhlasit, velka cast mladych zije u rodicov. Nedokazu si pri sucasnych platoch zabezpecit vlastne byvanie. Osobne poznam vela takych pripadov, v mnohych pripadoch si preto nevedia najst ani partnera a robia profesie, ktore je treba aby sa robili, no bohuzial nie su zaplatene.

      Minuly rezim bol aky bol, mal svoje dobre a zle stranky. Nema zmysel snivat o jeho navrate, to je uz nemozne, ZSSR ako opora komunizmu v Europe uz neexistuje. Cez to vsetko bytova vystavba je prikladom tohto obdobia, ktory by sa mal kopirovat a s drobnou obmenou aplikovat aj v tejto dobe. Pretoze je to klucova zlozka na udrzanie nasej popualcie a kulturnej stability. Vsade tam kde sa razila politika pristahovalectva dnes vybuchuju bomby a mnozia sa utoky rozneho druhu v oblastiach, ktore doposial nepoznali takyto druh nasilia a strachu.
       
  • #66639

    66639

     
     
    Anaj (ID: 3509) | 6% Začiatočník
    Anaj | 30.8.2017 11:51
    Je pravdou, že sa mi po prevrate zvýšila životná úroveň. Že som bola na viacerých dovolenkách na miestach, kde by som za socíku nebola. Že sa vozím na zahraničnom aute západnej značky. Ale vo svojom veku už viem, že toto všetko by som vymenila za pokoj v duši, ktorý mala moja mama, ktorá bola v mojom veku na dôchodku a hrala sa s vnúčatami, ktorých sa ja asi nedožijem. Lebo doba je pre mladých ľudí veľmi ťažká. A napokom aj tak najradšej spomínam na dovolenku pri Čiernom mori v Bulharsku. A to nie len na dovolenku z môjho detstva ale aj na dovolenku s mojimi deťmi.
     
  • #66652

    66652

     
     
    Mato Tesar (ID: 795) | 2% Praktikant
    Mato Tesar | 1.9.2017 22:16
    uprimne mne vlastne byvanie nechyba - vlastnit byt/dom zavazuje...
    Ja by som uprednostnil stabilne dostupne najomne ?socialno/statne? byvanie - cca 300€/mesacne pre rodinku a zmluva na neurcito.
    Byvanie v byte:
    ina alternativa - kupit byt za 80 tis, splacat 30 rokov, inkaso min 200€ + splatka uveru ktory preplatim tak mozno o 30 tis - celkom tak 500€? /mesiac (jeden mesacny plat?), bat sa o pracu, o trhovy vyvoj a ked ho nechate deckam este sa pohadaju, ... osobne byt za taku cenu v presove nechcem.

    Momentalne to maju mladi bez podpory rodicov velmi tazke - verim ze tazsie ako v minulosti. Odkladaju sa svadby, deti, zivot viac stresujuci, zdravotne problemy, rodinne problemy, zavidenia a pod... Zmensujuca stredna vrstva ludi ktori makaju a ktori su sikovni avsak aj to za vyssie uvedenu cenu! Momentalne je buducnost velmi otazna.
    Osobne by som uprednostnil v zivote viac pokoja a casu pre seba a rodinku - cestovanie som si uz nejake uzil a je dolezite ale momentalne radsej cestujem a spoznavam viac slovensko a okolie. Nechcem makat 13 hodin denne v robote aby som siel na 2 tyzdne hawai a vozil sa na mercedese.

    Pre mna je ovela dolezitejsie s kym cestujem ako kam cestujem. A hlavne aby som mal cas cestovat a mal pri tom pokoj.
     
  • #66668

    66668

     
     
    xelen (ID: 735) | 29% Majster
    xelen | 3.9.2017 09:37
    Ja beriem vlastný byt ako poistku na starobu. Ak bude nízky dôchodok tak ho vymením za menší alebo ho nechám v závete niekomu, kto sa o mňa postará, až budem starý a nedokážem sa o seba postarať viac sám. Či to bude dakto cudzí alebo vlastný, mi bude v tom veku jedno.

    Prečo by sa deti hádali? Veď necháš tomu, kto sa o teba postará. Ak sa postarajú všetky, rozdelia si rovnakým dielom. Prečo by sa hádali?

    Vo svete sa dáva na bývanie 30%-40% príjmov (oboch pracujúcich).
     

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný prihlásený používateľ. Registrácia

PRIHLÁSENIE

zabudol som heslo

Užívateľ neprihlásený. Registrácia

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti. OK

© Copyright 2000 - 2015 Vádium s.r.o., Prešov
Powered by Tesmur:CMS