Pri zobrazovaní stránky používate aktívny script na blokovanie prídavných modulov (adBlocker). Pre správne zobrazenie všetkých sekcií ho deaktivujte.
obsah:

dnes je Nedeľa - 22. apríl 2018 - Slavomír | zajtra Vojtech

PIS.sk

Diskusná téma: p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y

* registrovaný a prihlásený uživateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť

Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie

  • #68036

    p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y 68036

     
     
    vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
    vlkodlak | 11.2.2018 14:15
    SStupidko ktorý vypína prešovské križovatky(semafóry), nech doplní značky, aby bolo jasné kto má prednosť. Napríklad z ul. Vlada Clementisa na ul. obrancov mieru a opačne. Stupidko ktorý to vypína zodpovedá za nehody... Ten istý prípad vzniká z ul. hlavnej na ul. Masarykovú. To už mesto nemá na hlinikovú značku? Pani primátorka, haló , dobré ráno!!!
     
    • #68037

      RE: p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y 68037

       
       
      nonazdar (ID: 231) | 4% Majster
      nonazdar | 11.2.2018 18:03
      Tam začíná placit zák.pravej ruky... .
       
      • #68048

        RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y 68048

         
         
        vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
        vlkodlak | 12.2.2018 21:43
        takže púšťaš len sprava, to je fakt sila...
         
    • #68038

      RE: p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y 68038

       
       
      prepo (ID: 2287) | 30% Praktikant
      prepo | 11.2.2018 19:49
      Čo konkrétne ti nie je jasné napr. Vl. Clementisa-Obr. mieru?
       
      • #68041

        RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y 68041

         
         
        vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
        vlkodlak | 12.2.2018 10:18
        keď stojíš na klementiske, vieš komu dávaš prednosť?
         
        • #68042

          RE: RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž o v a t... 68042

           
           
          prepo (ID: 2287) | 30% Praktikant
          prepo | 12.2.2018 11:12
          Na Clementisovej je značka "Daj prednosť v jazde" (taký ten trojuholník čo má špic dole). Táto značka hovorí, že si na vedľajšej ceste, teda dávaš prednosť vozidlám na Levočskej sprava aj zľava. Ak ideš z Clementisovej na Obrancov mieru tak dávaš prednosť iba tým na Levočskej. Ak by si odbočoval z Clementisovej doľava na Levočskú, tak dávaš prednosť ešte aj protiidúcim vozidlám idúcim z Obrancov mieru. Len tím, ktorí idú rovno z Obrancov mieru na Clementisovú. Ak by niekto z Obrancov mieru odbočoval doľava a aj ty z Clementisovej doľava tak idete naraz ... ale to už radšej nerozpisujem lebo tu je u teba fakt potrebné urýchlené vrátenie vodičského preukazu, lebo pri všetkej úcte fakt ohrozuješ ostatných. A ohrozuješ aj kariéru toho kto ti vystavil vodičský preukaz.
           
          • #68043

            RE: RE: RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž o v... 68043

             
             
            trex (ID: 653) | 1% Majster
            trex | 12.2.2018 16:10
            --nechajte ho , kamion ---na korbe 32 ton plechu z USSteel a ten truhlik nevie kedy ma prednost on a kedy kamion..
            ---prognoza -- dlho nebude zit v tomto slzavom udoli-
            --auto nech preda a vodicak nech skartuje, len vtedy ma nadej na dlhy zivot...next
             
          • #68049

            RE: RE: RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž o v... 68049

             
             
            vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
            vlkodlak | 12.2.2018 21:58
            trepo ako si prišiel na to, že Clementisová nieje hlavná, veď ide na Košice a to je dosť veľké mesto, a že Levočská je hlavná??? To z toho trojuholníka???
             
            • #68053

              RE: RE: RE: RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž... 68053

               
               
              prepo (ID: 2287) | 30% Praktikant
              prepo | 13.2.2018 08:34
              Ty srandista. Ale radšej takto nevtipkuj, auto nie je sranda.
               
            • #68084

              RE: RE: RE: RE: RE: p r e š o v s k é k r i ž... 68084

               
               
              trex (ID: 653) | 1% Majster
              trex | 15.2.2018 16:28
              --blbecku , dane dopravne znacenie je tam tisic rokov a cez danu krizovatku presla miliarda vodicov , od uplnych zaciatocnikov
              az po profesionalov -majucich najazdene milion km bez nehody , policajti , hasici, zachranari
              ---si predstav, nikomu dane znacenie nerobilo problemy- len TEBE... ha ha ...kuwa, na com ficis??? ...next
               
    • #68039

      RE: p r e š o v s k é k r i ž o v a t k y 68039

       
       
      Anaj (ID: 3509) | 5% Začiatočník
      Anaj | 12.2.2018 09:18
      No keď tak čítam tvoje príspevky, nechcela by som sa s tebou stretnúť v estnej premávke.
       
  • #68040

    68040

     
     
    Anaj (ID: 3509) | 5% Začiatočník
    Anaj | 12.2.2018 09:18
    cestnej samozrejme
     
    • #68050

      RE: 68050

       
       
      vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
      vlkodlak | 12.2.2018 22:00
      ja by som ťa pustil
       
    • #68051

      RE: 68051

       
       
      vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
      vlkodlak | 12.2.2018 22:02
      mám 12m kamión
       
  • #68052

    Treba sa zapísať do autoškoly 68052

     
     
    Izac (ID: 3299) | 26% Praktikant
    Izac | 13.2.2018 08:07
    Nekritizuj, nauč sa pravidlá cestnej premávky!!! ! Nemám rád vodičov, ktorí sa riadia iba podľa svetelnej signalizácie!!! !. Autoškola je na to, aby ťa naučili pravidlá cestnej premávky!!! !!
     
    • #68054

      RE: Treba sa zapísať do autoškoly 68054

       
       
      vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
      vlkodlak | 13.2.2018 09:24
      súhlasím
       
      • #68055

        RE: RE: Treba sa zapísať do autoškoly 68055

         
         
        nonazdar (ID: 231) | 4% Majster
        nonazdar | 13.2.2018 11:11
        Musíte mať aj sucit s vodičma čo majú vodičak za obálku... .
         
        • #68062

          RE: RE: RE: Treba sa zapísať do autoškoly 68062

           
           
          vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
          vlkodlak | 13.2.2018 16:20
          moja reč, a jazdia podľa kompasu. súhlasím.
           
  • #68086

    blbečku 68086

     
     
    vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
    vlkodlak | 15.2.2018 20:55
    tatovi nadávaj, že ťa nič nenaučil. policajti, hasiči, sanitky nekukaju na značky keď majú majáky. ani ty nevieš kto má prednosť, ináč by si to vysvetlil ty spiťuško...
     
    • #68095

      RE: blbečku 68095

       
       
      trex (ID: 653) | 1% Majster
      trex | 16.2.2018 09:38
      -- keď majú majáky.. ha ha ha
      vodici spominanych aut , nejazdia na svojich sukromnych autach, len na sluzobnych...
      --si neodpovedal na com ficis...next
       
  • #68096

    68096

     
     
    mam dosť (ID: 2697) | 12% Praktikant
    mam dosť | 16.2.2018 11:09
    Vsetci ste tu odbornici na dopravu. Vlkodlak ma pravdu. Ak ides od Clementisky a ides tam akoze prvy krat, podla coho viete kade vedie hlavna cesta? Ved moze ist aj od Obrancovky na Levocsku smerom k Lidlu. Preco je potom na 17 Novembra smerom na Skultetyho stop daj prednost vjazde a zaroven znacka, ktora oznacuje hlavnu a vedlajsiu cestu. Preco je na Levocskej pred velkou krizovatkou rovno na Dukliansku znacka vyznacujuca hlavnu a vedlajsiu cestu? Preco je na Levocskej pred odbockou na Zahradnu ulicu znacka hlavna a vedlajsia cesta? A s pravidlom pravej ruky ak neviete ktora cesta je hlavna mozte ist do ... Pravidlo pravej ruky tu vseti ovladate a ked idem na nakup pred nejake obch.centrum, alebo Tesco, Kauf.tak nikto to pravidlo nepozna.
     
    • #68097

      RE: 68097

       
       
      prepo (ID: 2287) | 30% Praktikant
      prepo | 16.2.2018 11:57
      P1:
      Značka ukladá vodičovi povinnosť dať prednosť v jazde; označuje vedľajšiu cestu pred križovatkou s hlavnou cestou. Značka sa používa najmä v kombinácii s príslušnou dodatkovou tabuľkou s tvarom križovatky Tvar križovatky č. P 13 až P 15.

      Dodatkové tabule sa používajú hlavne tam, kde nie je jasné ako vedie hlavná cesta, to znamená ak sa hlavná zatáča a pod.
      Na križovatke Levočská-Záhradná tam síce je ale nemusí byť, je len doplnková, keby tam aj nebola tak je jasné kde je hlavná.

      Takže P1 znamená, že prichádzam ku križovatke po vedľajšej a budem križovať hlavnú. Ak by som prichádzal po hlavnej tak by tam bola značka P8.

      Ani som netušil, že toľko ľudí ma na ceste ohrozuje.
       
      • #68098

        RE: RE: 68098

         
         
        mam dosť (ID: 2697) | 12% Praktikant
        mam dosť | 16.2.2018 12:06
        Ved si sam protirecis. Ked k P1 sa pouziva najma s P13 az P15, kde tam mas taku znacku? Teda oznacujucu tvar krizovatky, kde hlavna cesta je vyznacena hrubsou ciarou? Mas dodatkovu znacku na Clemetiske? Nemas. Preco je na Levocskej a vsade inde ked ich tam ani netreba? Na Clementisku by sa hodila viac. A reci kolko ludi ta ohrozuje na cestach si nechaj pre niekoho ineho...
         
  • #68099

    68099

     
     
    mam dosť (ID: 2697) | 12% Praktikant
    mam dosť | 16.2.2018 12:18
    Uvediem este jeden priklad:Cesta od Solnobanskej cez krizovatku na Solivarsku k Tescu. Je tam znacka daj prednost v jazde s dodatkovou tabulou tvar krizovatky vyznacujuci taktiez hlavnu a vedlajsiu cestu. Preco tam je? Aby si vedel ktora cesta je hlavna a ktora vedlajsia. Tiez by si si mohol mysliet ze hlavna ide zo Svaboch na Sekcov. Ale ide zo Sekcova na Solivarsku.
     
    • #68100

      RE: 68100

       
       
      papalino (ID: 315) | 10% Začiatočník
      papalino | 16.2.2018 12:35
      Prepo si nikde neprotirečí, značka P1 sa používa NAJMÄ a nie VÝHRADNE s dodatkovou značkou P13 až P15. To znamená že ak sa jedná o "klasickú" križovatku kde vedľajšia cesta pretína hlavnú, nemusí tam byť použitá dodatková značka.
       
      • #68107

        RE: RE: 68107

         
         
        vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
        vlkodlak | 16.2.2018 22:08
        klasická križovatka je keď pretína poľná cesta lesnú...
        táto je pod uhlom a je mohutná, má odbočovacie pruhy.
         
        • #68113

          RE: RE: RE: 68113

           
           
          oki30 (ID: 254) | -6% Začiatočník
          oki30 | 16.2.2018 23:23
          I krizovatka pri Tescu je mohutna s odbocovacimi pruhmi?
           
          • #68128

            RE: RE: RE: RE: 68128

             
             
            vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
            vlkodlak | 17.2.2018 16:43
            veď aj tam je to na ho.vby... a dokonca pri parkovisku, keď vychádzaš od starej NAJ, ti protismer križuje hlavnou cestou a ty by si si myslel, že máš prednosť, lebo on odbočuje do ľava... je tam len bermudský trojuholník. už tam bola aj nehoda.
             
  • #68101

    68101

     
     
    mam dosť (ID: 2697) | 12% Praktikant
    mam dosť | 16.2.2018 12:48
    Ano nemusi, ale hodila by sa tam. Diskusia je o tom, ze aj mimo presovskym vodicom by to mohlo pomoct a predist tym koliziam a havariam, pokial su semafory vypnute. Ked su v Po dodatkove tabule tam, kde ich netreba moze byt aj na Clementiske.
     
    • #68102

      RE: 68102

       
       
      papalino (ID: 315) | 10% Začiatočník
      papalino | 16.2.2018 13:01
      Je to jediný typ križovatky keď nemusí byť použitá dodatková značka, takže si myslím že aj mimoprešovský vodič musí vedieť ako sa správať v takej križovatke keď tam nie je dodatková značka. Ale možno keď túto križovatku zrekonštruujú tak tam dajú aj dodatkové značky.
       
    • #68108

      RE: 68108

       
       
      vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
      vlkodlak | 16.2.2018 22:30
      som rád, že sa do besedy zapojil aj občan s vyšším Qvocientom. burani typu trex nepochopili diskusný príspevok zavesený 2 týždne, z pohodlia domova, ako potom môžu pochopiť situáciu priamo na križovatke? ak jazdia samozrejme... a tu sa nejedná len o cudzincov, ale aj o nových vodičov. Potom každý p. čus vytrubuje, lebo to vie. šak oni to vedia o kom hovorím. mám nafotené aj ďalšie križovatky, kde sú vážne pochybenia. pýtam sa: ide o 5 eur za hliníkovú tabuľu? , alebo kompetentní nevedia navrhovať situácie??? V západnej európe som sa s takímito problémami nestretol!
       
      • #68114

        RE: RE: 68114

         
         
        oki30 (ID: 254) | -6% Začiatočník
        oki30 | 16.2.2018 23:45
        "takímito"? No ty si mudrej kase vela nepojedol. Slovensko je stat s velkym poctom dopravnych znaciek, tak este budeme pridavat dalsie na primitivne krizovatky, kde to vobec nie je potrebne. Uz to tu bolo napisane, ze značka daj prednost v jazde ukladá vodičovi povinnosť dať prednosť v jazde; označuje vedľajšiu cestu pred križovatkou s hlavnou cestou. Cize tie "vazne pochybenia" si mozes tak strcis vies kde a nie otravovat s nimi kompetentne organy.
         
        • #68126

          RE: RE: RE: 68126

           
           
          vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
          vlkodlak | 17.2.2018 16:35
          Štúrovci sa do logických vecí nerozumejú...
           
  • #68109

    68109

     
     
    vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
    vlkodlak | 16.2.2018 22:31
    trexo ty už nehraj plejstejšn a sprav si vodičák.
     
    • #68121

      RE: 68121

       
       
      trex (ID: 653) | 1% Majster
      trex | 17.2.2018 14:31
      hlasenie v rozhlase:po dialnici xy smerom na mesto B jazdi JEDEN DE BIL v protismere
      --DE BIL pocuje hlasenie a vravi, ,, co jeden DE BIL , vsetci jazdia v protismere...
      --my vieme, ze si to ty...next
       
  • #68125

    68125

     
     
    vlkodlak (ID: 5348) | 2% Praktikant
    vlkodlak | 17.2.2018 16:32
    aj to sa stáva. a to len preto, že tam nebola značka (prikázaný smer). niekto proste jazdí podľa značiek ... milej BILE
     

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný prihlásený používateľ. Registrácia

PRIHLÁSENIE

zabudol som heslo

Užívateľ neprihlásený. Registrácia

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti. OK

© Copyright 2000 - 2015 Vádium s.r.o., Prešov
Powered by Tesmur:CMS