obsah:

dnes je Štvrtok - 18. december 2014 - Sláva, Slávka | zajtra Judita

PIS.sk

Diskusia k článku: Historické fotografie a pohľadnice mesta Prešov

* registrovaný a prihlásený uživateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť

Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie



  • #13857

    Historické fotografie a pohľadnice mesta Prešov 13857

     
     
    maio (ID: 48) | 0% Začiatočník
    maio | 12.3.2011 16:13
    Má niekto originál nejakú tú fotku či pohľadnicu. Rad by som si ju prefotil. Stiahnuť 40 či 90 kb a vytlačiť do formátu 9x13 cm by nebol dobrý nápad...
    Dajte prosím vedieť. Ďakujem
     
    • #15875

      RE: Historické fotografie a pohľadnice mesta Pr... 15875

       
       
      civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
      civilisations | 5.5.2011 17:14
      Šikovný Louis Daguerre, k čomu ti to bude? Len čo by si sa dostal do problémov, ak ich použiješ. Dobrá dagerotypia vyjde na niekoľko stotisíc (v starej mene), signovaná ide do miliónov. Prvé kalotypie, ferrotypie, ambrotypie, archerotypie - mokré kolódiové procesy od Divalda, majú bezmála rovnakú hodnotu.
       
      • civilisations: Sign
  • #13877

    13877

     
     
    chochi18 (ID: 2351) | 6% Praktikant
    chochi18 | 13.3.2011 00:27
    Pekne fotky , nostalgia
     
  • #13899

    Historické .... 13899

     
     
    BMWAUDINA (ID: 1896) | 1% Pokročilý
    BMWAUDINA | 13.3.2011 10:57
    Pokúsme sa o takéto niečo :
    http://www.facebook.com/pages/Klub-priate%C4%BE...
    alebo aj:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=56368&id=...
     
    • #15901

      RE: Historické .... 15901

       
       
      civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
      civilisations | 6.5.2011 17:13
      Pokúsme sa :-) Špekuluješ, píšeš v množnom čísle. Vlastníš originály? Prečo sa nepokúsiš?
       
  • #13901

    13901

     
     
    santamental (ID: 288) | 1% Pokročilý
    santamental | 13.3.2011 12:03
    ja by som rad videl nejake fotky ako to vyzeralo pred tym ako sa zacalo stavat S2 a S3 a aj pocas vystavby.
    nikdy som nevidel taketo stare fotky tejto casti PO, maximalne len od roku `56, kedy uz bolo vsetko davno vystavene. ale ako to vyzeralo predtym ?
     
    • #15117

      RE: 15117

       
       
      hundros (ID: 151) | 0% Pokročilý
      hundros | 11.4.2011 14:31
      na S2 boli polia, myslim ze aj na S3
       
      • #15123

        RE: RE: 15123

         
         
        nonazdar (ID: 231) | 2% Majster
        nonazdar | 11.4.2011 16:04
        sid.3-prešovske smetisko.
         
    • #15902

      15902

       
       
      civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
      civilisations | 6.5.2011 17:53
      V lokalite Sídliska III do roku 1967 široko-ďaleko boli len polia, ktoré obrábali roľníci, potom prešovské poľnohospodárske družstvo. Na Bikoši a Kráľovej hore sa vystriedalo veľa civilizácií, kde nechýbali Kelti ani Starí Sloveni. Pod Prešovskou horou na východnej strane smerom k mestu, nad Tescom, sa dodnes nachádzajú dva staré židovské cintoríny (až do vydania Tolerančného patentu cisárom Jozefom II. , v roku 1781, si židia smeli svoje cintoríny zriaďovať len na odľahlých miestach ďaleko od centra mesta). V Prešove mali dve miesta na pochovávanie mŕtvych: cintoríny na kopci na Sídlisku III, starý židovský cintorín na vrchole kopca a ortodoxný cintorín, ktorý sa nachádza pod ním.
      Zachovali sa krásne Divaldové originály oboch židovských cintorínov.
       
      • #15912

        RE: 15912

         
         
        whisper (ID: 775) | 0% Začiatočník
        whisper | 6.5.2011 22:54
        Stary miesany zidovsky cintorin je este aj v Luboticiach. Cast z neho lezi pod cestou a vacsia cast je ohradena pletivom so zvyskami povodneho kamenneho plota.
         
  • #15068

    15068

     
     
    marecik (ID: 1311) | 0% Začiatočník
    marecik | 10.4.2011 19:26
    co to bola za socha tam na zaciatku pesej zony pred parkom?
     
    • #15070

      RE: 15070

       
       
      5kvietok (ID: 225) | 4% Začiatočník
      5kvietok | 10.4.2011 19:50
      T. G. Masaryk
       
    • #15120

      RE: 15120

       
       
      santamental (ID: 288) | 1% Pokročilý
      santamental | 11.4.2011 15:41
      to se vi. viem ze vlastnikmi boli Bulhari ale existuje nejake dobove foto ?
       
      • #15124

        RE: RE: 15124

         
         
        nonazdar (ID: 231) | 2% Majster
        nonazdar | 11.4.2011 16:09
        bulhari maly svoje polia od ter.zim. štadiona až ku koncu budovatelskej a potom ďalej až k hanyskej.
         
  • #15135

    Bulgare... 15135

     
     
    Hangari (ID: 287) | 13% Majster
    Hangari | 11.4.2011 20:24
    To buľi paradne poľnohospodare. Kec dobre pametam ta pod kamenu baňu še volal Dimo, daľši bulgar bul pod wiľec hurku mal taki maľučki naklaďak Škodovku na ktorej vožel žeľeninu na pľac. I vof Haniske bul bulgar dze sme chodzeli na šalat i na redkvičku. Šicke mali paradne ceple hredi i skleniki. No a dze teraz strojnicka priemislovka tam bul žrebčinec i tam bul paradni sklenik a zahradnik mišľim že še volal Špak.
    Mišľim ešči jeden bulgar dakdzi pri haci...
     
    • #15637

      RE: Bulgare... 15637

       
       
      BERG.ER (ID: 1197) | 4% Začiatočník
      BERG.ER | 30.4.2011 19:56
      @ Hangari

      Aľe oňi ňeznaju že bul bulgara i na Sekčove... Či hej?
       
  • #15536

    prosba 15536

     
     
    milan296 (ID: 2525) | 0% Začiatočník
    milan296 | 27.4.2011 19:03
    potreboval by som doplnit menni zoznam fotoatelierou ktore boli v Presove od RU az po rok 1989 zopar mien a priezvisk mam a to su KAROL DIVALD, IŠTVAN LOCKER, GEJZA AMBRÓZY, SCHWARCZ, FRIDBERGER, OSZVALD, FINKEJ, KAROL ČINČERA.
    DAKUJEM
     
    • #15547

      RE: prosba 15547

       
       
      Vitas Gerulaitis (ID: 1000) | 6% Pokročilý
      Vitas Gerulaitis | 28.4.2011 09:50
      pis si
      rok 1931 fotoateliery: Divaldov následník, Košická 3; Friedberger Henrik, Masarykova 83; Friedman Henrik, Masarykova 56; Fotó salón, Košická 15; Kopp Jakub, Masarykova 5; Schwarcz Adolf, MAsarykova 41

      zdroj: Adresar mesta Presova a presovskeho okresu, zostavil Spanyi, A.
       
    • #15549

      RE: prosba 15549

       
       
      Vitas Gerulaitis (ID: 1000) | 6% Pokročilý
      Vitas Gerulaitis | 28.4.2011 11:27
      rok 1946 fotografi, clenovia zivnostenskeho spolocenstva v Presove: Gejza Ambrozy, Štefánikova 1; Alexander Andor, Stalinova 28; Eugen Finkey, Štefánikova 15; Ladislav Holenia, Stalinova 81; Imrich Kozlo, Stalinova 20; Pavol Osvald, Stalinova 60; Eugen Servátka, Stalinova c. neuvedene; Margita Tkáčová, Stalinova 60; Karol Rehák, Stalinova 56
       
      • #15607

        RE: RE: Dakujem 15607

         
         
        milan296 (ID: 2525) | 0% Začiatočník
        milan296 | 29.4.2011 18:23
        Velmi pekne vam DAKUJEM za pomoc a ak smiem vediet tie mena ste cerpali z nejakej odbornej literatury? Alebo vsetkych tak dobre ovladate
         
        • #15948

          RE: RE: RE: Dakujem 15948

           
           
          klein (ID: 703) | 0% Začiatočník
          klein | 7.5.2011 14:54
          Pán Boh zaplať! Človeče, neovládaš základy, abecedu zberateľstva.
           
        • #18869

          RE: RE: RE: Dakujem 18869

           
           
          veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
          veva | 23.7.2011 12:58
          O co ide ? , az2010@seznam.cz
           
        • #18955

          RE: RE: RE: Dakujem 18955

           
           
          matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
          matrix | 26.7.2011 15:34
          Ňe, nepoznaju ich tak dobre, šicke su glupe, ľen ti ši mudri.
           
    • #15550

      RE: prosba 15550

       
       
      Vitas Gerulaitis (ID: 1000) | 6% Pokročilý
      Vitas Gerulaitis | 28.4.2011 11:34
      zvacsa sportovi fotografi:
      rok 1956 - 1960: Pavol Banda; Vladimir Knapík; Ivan Laputka;
      Róbert Imrich; Adam Körtvélyessy;
      nemusia to byť výlučne prešovskí (ale mali by byť, mozno okrem knapika)
       
      • #18868

        RE: RE: prosba 18868

         
         
        veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
        veva | 23.7.2011 12:57
        V. K a A. K. presov, az2010@seznam.cz
         
        • #18956

          RE: RE: RE: prosba 18956

           
           
          matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
          matrix | 26.7.2011 15:47
          veva kedz vidzim V. K. takoj začinam šipic jakašku veľku kuľehu, šak to na moj veru vipatra na ten privandrovali normaľizatorski kader zababrani od kurenarskeho oľeja co meňi pomenovaňe podňiku jak špinave ponoški, idzeš do jakaškej szalodi a skončiš v šašovej centraľe u hlavi štatu. Zavola ce do kancalarňi bo mu coška jakže treba, ľen tak jak bi nič še pošmatre na prični vpravo za dzverami, zapňe nahravaňe a idze še stebu kamaracki porospravadz.
           
      • #19004

        RE: RE: prosba 19004

         
         
        veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
        veva | 27.7.2011 23:11
        Len som chcela vediet, preco spominate tych ludi, poznala som niektorych, uz zomreli, viem aj o Kar. Divaldovi, len meno Laputka si neviem vybavit, zalezi aky rocnik, len tak ma to zaujalo, ale niektore poznamky su divne, vacsinou u presovski.
         
      • #19032

        RE: RE: prosba 19032

         
         
        veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
        veva | 28.7.2011 22:09
        Banda, Knapik, Kortvelyessi - presov.
         
    • #15553

      RE: prosba 15553

       
       
      deja_vu (ID: 543) | 14% Pokročilý
      deja_vu | 28.4.2011 15:53
      296, ty musíš byť veľký zberateľ, že až toľkých fotografov poznáš. Nezaškodilo by ti, predtým ako sa pustíš do písania knihy, doplniť si hlavne znalosti z gramatiky slovenského jazyka, kde sa píše "i" a "y", koncovka "ou" a "ov". Prišiel si na hotové, chceš zadarmo know-how. Ako dlho zbieraš a menný zoznam pre koho potrebuješ?
       
      • #15598

        RE: RE: prosba 15598

         
         
        5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
        5.3.2008 | 29.4.2011 15:10
        Popytal som sa zberatelov... Alex v pivarni nedavno medzi recou spomenul nejakeho Milana so vzhladom skina alebo clena krajne extremistickeho hnutia. Medzi zberatelmi ho zaregistroval prvy raz, posobil na neho miestami ako provokater, ale podla vystupovania by to mohol byt aj vojak.
         
        • #15773

          RE: RE: RE: prosba 15773

           
           
          deja_vu (ID: 543) | 14% Pokročilý
          deja_vu | 3.5.2011 14:49
          Zaujímavé postrehy. Slovák?
           
          • #15779

            RE: RE: RE: RE: prosba 15779

             
             
            5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
            5.3.2008 | 3.5.2011 16:18
            Slovak podla nalady... Vidis ako ovlada pravidla slovenskeho pravopisu. Taki sa zvyknu hlasit k narodnosti madarskej, rusinskej, ukrajinskej a podla potreby aj slovenskej, ked im to prave vyhovuje. Je zatazeny na uniformy, zrejme je zamestnany v armade. Skodoradostny vyskierac... Poznas to: Najväcsia radost je skodoradost. Vsetko co je pre Slovensko zle, je dobre...
             
      • #15617

        RE: RE: prosba 15617

         
         
        milan296 (ID: 2525) | 0% Začiatočník
        milan296 | 29.4.2011 22:23
        len pre tvoju informaciu nezdedil som ziadnu zbierku zbieram to par rokov a knihu nehodlam vydat len chcem cosi vediet o tych ktory fotili Presov a mali tu foto atelieri
         
        • #15724

          RE: RE: RE: prosba 15724

           
           
          5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
          5.3.2008 | 2.5.2011 16:38
          Co par rokov zbieras? Davaj si pozor na hrubky, ludia to citaju, smeje sa z teba uz polovica Presova.
           
          • #15950

            RE: RE: RE: RE: prosba 15950

             
             
            klein (ID: 703) | 0% Začiatočník
            klein | 7.5.2011 14:57
            Bože dobrý! Veď je pologramotný a vraj profesionálna armáda.
             
  • #15624

    15624

     
     
    fialka7 (ID: 301) | 0% Začiatočník
    fialka7 | 30.4.2011 09:50
    takéto pohľadnice určite majú dôchodcovia uchované na pamiatku, čo tak osloviť kluby dôchodcov, alebo ich rovno navštíviť a spýtať sa, kto má takéto fotografie a dá ich prefotiť, určite by sa starkí potešili, že ešte niekomu môžu byť nápomocní alebo poslúžiť dobrej veci :-)
    P. S. aj v dome dôchodcov majú starkí so sebou svoje spomienky z mladosti
     
    • #15723

      RE: 15723

       
       
      5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
      5.3.2008 | 2.5.2011 16:32
      Ej, ej, oberte ich este o to posledne co im zostalo...
       
      • #15954

        RE: RE: 15954

         
         
        Jing Jang (ID: 193) | 0% Pokročilý
        Jing Jang | 7.5.2011 17:26
        Stacilo by zorganizovat par studentov historie, dat im notebook a scanner a mozu skenovat rovno na mieste.
         
  • #18805

    Kamenne podium 18805

     
     
    jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
    jankakor | 21.7.2011 14:34
    Pocas teplych julovych dni sme sa s manzelom a detmi vybrali na Balaton. Navstivili sme Budapest a musim sa vam pochvalit s krasnym ulovkom, farebnou pohladnicou stareho Presova z roku 1922, ktoru sa nam podarilo kupit v jednom malom zastrcenom obchodiku stareho Buda mesta za prijatelnu cenu, povodne zapytali 5500 forintov, ale manzel napokon zjednal na 4500. Podobnu pohladnicu podia mmanzel pred niekolkymi mesiacmi videl u jedneho starsieho pana, velmi znameho presovskeho zberatela, ktory spolocne s redaktorom z Vecernika, panom Petrusom, pise sporadicky clanky o starych pohladniciach Presova uverejnovane vo Vecerniku, tito dvaja pani v jednej cukrarni od manzela chceli za takuto pohladnicu 48 eur, co tiez bola velmi slusna cena, manzel bol s dcerkou tak nekupil a potom velmi lutoval a teraz sme mali stastie v Madarsku a s Budapestianskou kupou sme velmi spokojni, oni totiz Presov nepoznali a ani nevedeli, co sa na pohladnici nachadza. Chcem vas poprosit, ci niekto z vas nebude vediet kedy podium postavili, k comu sluzilo a preco ho zburali?
     
    • jankakor: presov
    • #18813

      RE: Kamenne podium 18813

       
       
      Jing Jang (ID: 193) | 0% Pokročilý
      Jing Jang | 21.7.2011 16:09
      Myslim ze zaciatkom 20. storocia este juzny park neexistoval, bolo tam trhovisko.
      Pokial viem, na tom podiu hrala hudba.
      Pravdepodobne bolo az do vojny, teraz je v parku pamatnik.
      Myslim ze o tom podiu bola cela stranka vo Vecerniku, mozno sa da najst v ich archive na webe.
       
      • #18852

        RE: RE: Kamenne podium 18852

         
         
        jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
        jankakor | 22.7.2011 15:13
        Pamätnik je akoby na tom istom mieste. Po oboch stranach parku je vidiet biele plachty stankov trhovnikov. Na pohladnici je postova peciatka s datumom 5.januar 1922-Presov a vsetky popisky su v madarcine. Pohladnica asi bola vyrobena o niekolko rokov skôr.
         
        • #18870

          RE: RE: RE: Kamenne podium 18870

           
           
          Jing Jang (ID: 193) | 0% Pokročilý
          Jing Jang | 23.7.2011 14:11
          Pozri sa obcas na http://www.profila.hu/search/page-1?q=eperjes

          Ziskas prehlad o tom, v ktorom roku ako mesto vyzeralo, o cenach starych presovskych pohladnic v Madarsku.
           
          • #18901

            RE: RE: RE: RE: Kamenne podium 18901

             
             
            jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
            jankakor | 25.7.2011 14:53
            Aukcnu stranku Profila pozname, vykricne ceny su velmi skreslujuce, bezne sa stava, ze zberatelsky zaujimava pohladnica je podhodnotena a naopak, vyznaju sa a vedia ako na to. Preto hovorit o cenach v aukcii v Madarsku je relativne, pripocitaj si k tomu poplatky v %, prevody penazi, prepravu v cennom liste, poistne, postovne. V konecnom sucte ta to vyjde 2 az 3 krat drahsie.
             
    • #18954

      RE: Kamenne podium 18954

       
       
      matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
      matrix | 26.7.2011 15:30
      Jaka šumna kartka. Žadne boľševicke monštra, visoke kraki, stromiska.
       
      • #18980

        RE: RE: Kamenne podium 18980

         
         
        jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
        jankakor | 27.7.2011 11:58
        Na zamyslenie sa pre zahradneho architekta a mozno by sa naslo i vhodnejsie miesto na periferii Presova pre pomnik neslobody, utlaku, prenasledovania, perzekucii.
         
        • #18984

          RE: RE: RE: Kamenne podium 18984

           
           
          Jing Jang (ID: 193) | 0% Pokročilý
          Jing Jang | 27.7.2011 14:04
          Potom ale treba premiestniť aj Trojicu - pomnik neslobody, utlaku, prenasledovania a perzekucii )Habsburgovci, Presovske jatky) a dat na jej miesto to co tam patri - pomnik tym popravenym protestantom.
           
          • #18986

            RE: RE: RE: RE: Kamenne podium 18986

             
             
            blackfire (ID: 43) | 0% Majster
            blackfire | 27.7.2011 14:31
            Trojica nie je náhodou morový stĺp?
             
            • #18988

              RE: RE: RE: RE: RE: Kamenne podium 18988

               
               
              Jing Jang (ID: 193) | 0% Pokročilý
              Jing Jang | 27.7.2011 15:03
              Trojica bola postavena na mieste Caraffovho popraviska, aby protestanti nemali mucenicke miesto.

              Cirkev tak bezne robi, ked si prisvojuje tradicne miesta a datumy (Velka noc, Vianoce, ...) a nahradza ich svojimi symbolmi.
               
              • #19014

                RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kamenne podium 19014

                 
                 
                jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
                jankakor | 28.7.2011 11:53
                Smutne zname udalosti, ktore do dejin vstupili ako presovsky krvavy sud, sa odohrali v roku 1687(!). Hoci dva roky pred "presovskymi jatkami"cisar omilostil ucastnikov povstania, rozburena politicka hladina sa tym neupokojila. V meste bol ustanoveny mimoriadny sud, ktory odsudil na smrt 24 mestanov a zemanov (evanjelikov, kalvinov i katolikov) z Presova i vzdialenejsich casti Uhorska obvinenych z ucasti na priprave cisarskeho sprisahania. Popravisko stalo na namesti oproti Kolegiu a na mieste popraviska (pre tvoju informaciu, Jing Jang) az v roku 1751 (!) dali jezuiti postavit barokove votivne susosie Immaculata.
                 
              • #19043

                RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kamenne podium 19043

                 
                 
                jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
                jankakor | 29.7.2011 10:51
                apropo Evanjelicka cirkev si az zaciatkom 20. storocia spomenula, ze medzi popravenymi boli aj evanjelici a v roku 1908 dali do rohu budovy Kolegia vsadit pamatnik pripominajuci skor bojovnika z obdobia uhorsko-tureckych vojen, ale nie zbozneho mestana a zemana.
                 
                • #19101

                  RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kamenne podium 19101

                   
                   
                  5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
                  5.3.2008 | 1.8.2011 08:43
                  Madarisko ako vysity. Szobor evokujuca Velkomadarsku propagandu v case vrcholiacej nasilnej madarizacie...
                   
  • #19005

    19005

     
     
    veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
    veva | 27.7.2011 23:12
    O prsovskej fotografii viem docela dost, ale ...
     
    • #19015

      RE: 19015

       
       
      jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
      jankakor | 28.7.2011 12:01
      O presovskej fotografii vies dost a vyssie pises, ze vies aj o Karolovi Divaldovi. O ktorom Karolovi vies toho dost?
       
      • #19033

        RE: RE: 19033

         
         
        veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
        veva | 28.7.2011 22:12
        odislo to ?
         
      • #19034

        RE: RE: 19034

         
         
        veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
        veva | 28.7.2011 22:14
        Poznam tie mena, KD - zakl. fotogr. , mal i vystavu v po u vyrocia, Banda, Knapik, Kortvel. su z po, ale starsie rocniky, az mas na mysli ich, teda niektori uz nie su mezi nami, nieco hladas, zbieras, fotografujes ?
         
        • #19045

          RE: RE: RE: 19045

           
           
          jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
          jankakor | 29.7.2011 11:55
          Ja o voze, ty o koze. Vies len co je uvedene v tejto diskusnej teme a mozno z vystavy pri prilezitosti vyrocia narodenia Karola Divalda a tot vsjo. Hladame, zbierame a ty nam s tym akoze pomozes?
           
          • #19046

            RE: RE: RE: RE: 19046

             
             
            veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
            veva | 29.7.2011 12:11
            Docela dost sa mylis, nie je mi 20, nevies, kto som . . . , dalej iba na mail, mas ho hore uvedeny, pretoze ma to zaujalo, chcela som vediet viac, pisete tu docea dost - hlupo -, niektori, fotografiu sledujem uz len tak, a pretoze ma to zaujalo, opytala som sa, tak hladajte, zbierajte, trebars sa vam to vsetkym podari, uz dloho som nepocula frazu - ja o voze, ty o koze -, i som sa zasmiala, neviem, kto si a z jakeho dovodu hladas, zaujem, praca, atd, budem odcestovana, ale na druhy tyzden sa pozriem, hej.
             
            • #19053

              RE: RE: RE: RE: RE: 19053

               
               
              jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
              jankakor | 29.7.2011 14:57
              Jednoducho problem je v tom, ze Karolov Divaldov je viac a ty ich nerozoznavas. Prosto: problematiku neovladas! Nie je co tajit, takze na mail s tebou nie je o com.
               
  • #19006

    Oprava 19006

     
     
    veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
    veva | 27.7.2011 23:13
    - presovskej -
     
  • #19047

    Oprava 19047

     
     
    veva (ID: 2717) | 0% Začiatočník
    veva | 29.7.2011 12:12
    Slovo - docela, dlho, - niekedy sa pomylim . . . , stava sa.
     
  • #19118

    Zo zbierky Ing.Rudolfa Vaškoviča 19118

     
     
    • #19122

      RE: Zo zbierky Ing.Rudolfa Vaškoviča 19122

       
       
      jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
      jankakor | 1.8.2011 13:20
      Svojho casu to bola dobra stranka, ale americky server geocities uz dva roky nefunguje a nejaki snazivci zrejme pred odpojenim geocities piratsky stiahli a umiestnili data podstranok collecting z geocities na svoje servery a ako vidno dost babracky, zo stranky Collecting_sk zostali len nesuvisle torza. Koli citatelnosti textov je treba nastavit Stredoeurobske ISO kodovanie.
       
      • #19125

        RE: RE: Zo zbierky Ing.Rudolfa Vaškoviča 19125

         
         
        jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
        jankakor | 1.8.2011 14:02
        Jednou zo stranok, na ktore boli data Collecting sk stiahnute, je aj
        http://www.oocities.org
        (stranka je v anglickom jazyku) a hned v uvode pisu, ze v oktobri 2009 archivovali rad unikatnych stranok z GeoCities pred ukoncenim. GeoCities začala v roku 1994 a bola jednym z najvyznamnejsich internetovych stranok na svete, kym bola uzatvorena 27.10.2009. Cielom bolo zachranit tie stranky, ktore su hodnotne a jedinecne vedecke zdroje, alebo su s velkym zaujmom verejnosti, rovnako ako tie, ktore su historicky zaujimave.
         
        • #19131

          RE: RE: RE: Zo zbierky Ing.Rudolfa Vaškoviča 19131

           
           
          civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
          civilisations | 1.8.2011 16:17
          Webová stránka Collecting_sk na pôvodnej adrese http://www.geocities.com/collecting_sk nie je k dispozícii.
          "Sorry, the GeoCities web site you were trying to reach is no longer available."
          Na oocities.org som zatiaľ našiel stiahnutých okolo 20% dát. Tlačím články, ale nemôžem sa dopracovať k unikátnym údajom o fotografoch, vydavateľoch, nakladateľoch, výrobcoch a k množstvu ďalších cenných informácií. Zachovalo sa aj cca 50 % inzercie
          http://www.oocities.org/collecting_sk/filoinzer...
           
    • #19404

      RE: Zo zbierky Ing.Rudolfa Vaškoviča 19404

       
       
      5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
      5.3.2008 | 7.8.2011 13:08
      Medzi pohladnicami zo sukromnej zbierky je detailny pohlad na hudobne podium v 1912 roku. Bola to poctiva kamenarska robota a kamen z podia komanci zjavne pouzili na vystavbu pomnika sovietskych okupantov.
      Neptunova fontana mala inu podobu a na mieste postoveho uradu stoji hotel Dukla...
       
      • #19451

        RE: RE: Zo zbierky Ing.Rudolfa Vaškoviča 19451

         
         
        deja_vu (ID: 543) | 14% Pokročilý
        deja_vu | 8.8.2011 16:48
        S kameňom máš pravdu. Všimol si si? Na rohu Levočskej je starý obchodný dom Singer, mali tam tuším aj železiarstvo, z Vyšného Hušťáku zostal len kríž, všetky historické objekty zbúrali.
         
  • #19132

    19132

     
     
    vetroplach (ID: 2735) | 0% Začiatočník
    vetroplach | 1.8.2011 16:33
    Toto som nahodou vygooglil
     
    • vetroplach: Rakoczi haz
    • vetroplach: Carrafova vaznica
    • #19226

      RE: Dom nie Haz 19226

       
       
      jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
      jankakor | 3.8.2011 16:13
      Pekne bromografie z I. CSR, rozhodne nie z monarchie.
       
    • #19405

      RE: 19405

       
       
      5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
      5.3.2008 | 7.8.2011 13:19
      Rekonstrukciu Caraffovej vaznice pozastavili... :-) dakujeme panu primatorovi za hospodarne narabanie s financiami mesta... podla TA3 by nemal rok vobec poberat plat...
       
      • #19406

        RE: RE: 19406

         
         
        Char (ID: 560) | -1% Majster
        Char | 7.8.2011 14:03
        Videl som ten prispevok, vsak to tam vysvetlil logicky. Ked nie su peniaze, nemoze sa stavat. Ak sa zoberie inde, bude na vaznicu.
         
        • #19447

          RE: RE: RE: 19447

           
           
          deja_vu (ID: 543) | 14% Pokročilý
          deja_vu | 8.8.2011 14:50
          Nenávratné finančné prostriedky vo výške 400.000 Eur + 40.000 Eur z rozpočtu mesta + z eurofondov schválené ďalšie desaťtisíce Eur na vybavenie priestorov. Tunel za tunelom, provízia za províziou. Za takéto peniaze sa dá v podobnom rozsahu postaviť komplet nová moderná basa alebo zrekonštruovať dva takéto objekty. Aj keby bolo finančné krytie v sume 4 milióny Eur, ver, char, že tým skorumpovaným manipulátorom z radnice a ich kamarátskym firmám by to stále bolo málo, peniaze na dokončenie rekonštrukcie by chýbali. A keď počúvam dristy toho rusínskeho analolezca, Petra Krajňáka (Most-Híd), je mi fakt na zvracanie.
           
          • #19481

            RE: RE: RE: RE: 19481

             
             
            matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
            matrix | 9.8.2011 12:58
            Darmo ľeže do rici, žadna rusnacka autonomia ňebudze.
             
        • #19480

          RE: RE: RE: 19480

           
           
          matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
          matrix | 9.8.2011 12:55
          Malo peňežoch na dokončeňe bo nabic chcu hrube muri preburac a zlate mreže porobic.
           
          • #19511

            RE: RE: RE: RE: 19511

             
             
            jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
            jankakor | 10.8.2011 10:36
            Oprava sucheho budara, co ho vo vyklenku objavili, bude tiez velmi vela stat a ako informoval primator, pre navstevnikom by to mama byt jedna z najväcsich atrakcii.
             
      • #19485

        RE: RE: 19485

         
         
        civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
        civilisations | 9.8.2011 15:48
        Pomenovanie väznica je nesprávne, v skutočnosti ide o zbrojnicu zo začiatku 16.storočia.
         
        • #19510

          RE: RE: RE: 19510

           
           
          jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
          jankakor | 10.8.2011 10:26
          Preto historicky objekt nema prakticky skoro ziadne okna a len jednu vstupnu branu. Teraz kôli projektovym zamerom v interieroch sa zrejme spekuluje s okennymi otvormi a dalsimi unikovymi vychodmi pre navstevnikom, co je hrubym zasahom do historickeho objektu a pamiatkari by na to suhlas dat nemali.
           
          • #19659

            RE: RE: RE: RE: 19659

             
             
            civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
            civilisations | 16.8.2011 11:52
            Priestor medzi oporami obvodových múrov vyplňali nízke prístavby. Neskorogotická budova zbrojnice dokázateľne neobsahovala okenné otvory (viď pohľadnica), tie boli vytvorené až v druhej polovici 20. storočia.
             
            • civilisations: kolorovaná pohľadnica, začiatok 20.storočia
        • #19677

          RE: RE: RE: mestska zbrojnica 19677

           
           
          jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
          jankakor | 17.8.2011 15:15
          Popravy sa neuskutocnili naraz, ale prebiehali postupne pocas roka 1687. Odsudencov zvazanych z roznych oblasti Uhorska na cas do porav zadrziavali v objekte mestskej zbrojnice. Nikdy predtym a ani potom objekt nesluzil k ucelu väznenia! Zaujimave je, ze s pomenovanim "Caraffova väznica" sa môzeme stretnut az po roku 1908!
           
    • #19675

      RE: 19675

       
       
      Durike (ID: 186) | 0% Začiatočník
      Durike | 17.8.2011 12:53
      Akú hodnotu asi môžu mať tieto fotografie? Pozerám že ich ponúkajú po 45$ a 49$...
       
      • #19676

        RE: RE: 19676

         
         
        jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
        jankakor | 17.8.2011 14:56
        Kto ich ponuka? Su signovane?
        Dnesny kurz 1.00 EUR = 1.44705 USD
         
        • #19867

          RE: RE: RE: 19867

           
           
          Durike (ID: 186) | 0% Začiatočník
          Durike | 25.8.2011 00:41
          no ponúkajú ich cez ebay...a spomína sa tam "Authentication (more info): Dual Certificates" takže tipujem že áno, neviem moc sa do toho nerozumiem :)
           
  • #19662

    jak to tam priľepic.... 19662

     
     
    Hangari (ID: 287) | 13% Majster
    Hangari | 16.8.2011 20:13
    ... poradce jak tam priľepic dajaku foťku, bo ich mam, ľem še mi to ňedari... Napišce technologicki postup:
    1... .
    2... ..
    ... .
    dzekujem...
     
    • #19674

      RE: jak to tam priľepic.... 19674

       
       
      jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
      jankakor | 17.8.2011 11:18
      1. Napises a poprosis shustera
      2. shuster ta nauci skenovat a ukladat obrazky
      3. vysvetli ti ako pridas obrazky k prispevkom
       
    • #19678

      RE: jak to tam priľepic.... 19678

       
       
      milan.b (ID: 59) | 7% Praktikant
      milan.b | 17.8.2011 15:22
      jednoducho
       
      • #19679

        RE: RE: jak to tam priľepic.... 19679

         
         
        milan.b (ID: 59) | 7% Praktikant
        milan.b | 17.8.2011 15:28
        -prihlaśiś śe
        -do svojeho prispevku pisaneho slova sciśneš ten štvorček pri hlaške reaguj
        -zadas drahu ku svojej fotke (...ta ńe ku svojej :-),
        ale co chceš dac) a zadaš načitac fotku
        -no a to śicko, ĺem muśiś byc prihlaśeny

        ta naj śe ci to podari :-)
         
        • milan.b
        • milan.b: Eperies
        • #20003

          RE: RE: RE: jak to tam priľepic.... 20003

           
           
          matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
          matrix | 30.8.2011 12:51
          ti ši toto skadzi vihrabal?
           
          • #20053

            RE: RE: RE: RE: milanova veduta 20053

             
             
            jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
            jankakor | 2.9.2011 11:34
            Odkial to asi mohol milan.b vyhrabat? Isto ma originalnu, nesmierne cennu vedutu zo 17. storocia zavesenu doma na stene, preto neuvadza zdroj. Pre tych, ktori doposial nepoculi o vedutach a nevedia co je veduta, |predpokladam, ze takych je tu vacsina| poznamka: veduta je rytina na medenej doske.
             
      • #19680

        RE: RE: jak to tam priľepic.... 19680

         
         
        jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
        jankakor | 17.8.2011 15:33
        Jednoducho akesi male, skoro nic nevidno, musim pozerat pod lupou.
         
  • #19713

    Presov v minulosti 19713

     
     
    Pietro (ID: 650) | 0% Praktikant
    Pietro | 19.8.2011 00:15
    Toto som zohnal z netu
    http://www.uloz.to/10011662/presov-rar
     
    • #19849

      RE: Presov v minulosti 19849

       
       
      jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
      jankakor | 24.8.2011 16:22
      Co tym chce umelec povedat? Väcsinou ide o skeny zadnych obrazovych stran starych kulturnych mesacnikov.
       
  • #19967

    Historické fotografie a pohľadnice mesta Prešov... 19967

     
     
    shuster (ID: 2) | 4% Pokročilý
    shuster | 28.8.2011 00:11
    Ďalšia séria historických fotografií a pohľadníc mesta Prešov:
    http://pis.sk/clanok/8850/historicke_fotografie...

    Za materiály ďakujeme Ing. Martinovi Gállovi zo spoločnosti Allfin, ktorá je zároveň sponzorom tejto galérie.
     
    • #20038

      RE: Historické fotografie a pohľadnice mesta Pr... 20038

       
      klein | 1.9.2011 19:04

      Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

       
    • #20054

      RE: Historické fotografie a pohľadnice mesta Pr... 20054

       
      jankakor | 2.9.2011 11:49

      Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

       
    • #20055

      RE: Historické fotografie a pohľadnice mesta Pr... 20055

       
      jankakor | 2.9.2011 14:44

      Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

       
    • #20151

      RE: Historické fotografie a pohľadnice mesta Pr... 20151

       
       
      jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
      jankakor | 5.9.2011 13:55
      shuster, prispevky neporusili kodex diskusneho fora. Preco si ich odstranil?
       
      • #20277

        RE: RE: Historické fotografie a pohľadnice mest... 20277

         
         
        5.3.2008 (ID: 331) | 1% Praktikant
        5.3.2008 | 8.9.2011 16:36
        Nepaci sa mu, co tam bolo o pise napisane...
         
        • #20278

          RE: RE: RE: Historické fotografie a pohľadnice ... 20278

           
           
          shuster (ID: 2) | 4% Pokročilý
          shuster | 8.9.2011 16:39
          Nebolo tam nič o PISe. Boli tam bludy a offtopic príspevky. Ak niekoho zaujímajú podrobnosti ohľadne uverejnených fotiek, tak nech mi napíše SS. Nebudem to riešiť v diskusii. Ako je aj pri galérii napísané fotografie pochádzajú zo súkromnej zbierky. Vačšinu som scanoval ja z originálov.
           
          • #20282

            RE: RE: RE: RE: Historické fotografie a pohľadn... 20282

             
             
            deja_vu (ID: 543) | 14% Pokročilý
            deja_vu | 8.9.2011 17:24
            Na pohľadnici s popisným textom "Prešov - Mlynský náhon" nie je zobrazený mlynský náhon a vôbec nejde o mesto Prešov.
             
            • #20292

              RE: RE: RE: RE: RE: Historické fotografie a poh... 20292

               
               
              shuster (ID: 2) | 4% Pokročilý
              shuster | 8.9.2011 23:38
              Tiež som si to myslel, ale majiteľ fotografie tvrdí že je to Prešov...
               
              • #20296

                RE: RE: RE: RE: RE: RE: Historické fotografie a... 20296

                 
                 
                Jing Jang (ID: 193) | 0% Pokročilý
                Jing Jang | 9.9.2011 08:58
                V pozadi vidime goticke okna velkej stavby, asi kostol.
                Ked si uvedomime, ako je postaveny kostol v Presove na namesti, tak by ten "mlynsky nahon" musel byt na Metodovej...
                 
              • #20386

                RE: RE: RE: RE: RE: RE: Historické fotografie a... 20386

                 
                 
                jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
                jankakor | 12.9.2011 11:41
                Majitel pohlanice, nie fotografie! shuster, nezamienaj si pohladnice s fotografiami.
                 
            • #20293

              RE: RE: RE: RE: RE: Historické fotografie a poh... 20293

               
               
              milan.b (ID: 59) | 7% Praktikant
              milan.b | 9.9.2011 08:00
              Tiež si myslím, že je to nie je Prešov, skôr z Košíc.
               
          • #20385

            RE: RE: RE: RE: Historické fotografie a pohľadn... 20385

             
             
            jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
            jankakor | 12.9.2011 11:38
            Hovoris bludy? shuster, to je len tvoj subjektivny dojem.
             
  • #20486

    Naozaj zberatel? 20486

     
     
    jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
    jankakor | 14.9.2011 17:12
    Andrej Petruš to "S putovanim po starom Presove s pohladnicami Sašu Kernaševiča" poriadne prehana. Pravdu povediac, osobne by som rada vo Vecerniku uverejnene pohladnice znameho slovenskeho tzv. "zberatela" Alexandra Kernaševiča na videla, aby mi ich ukazal :-) Asi by sme boli vsetci velmi nemilo prekvapeni. Tito dvaja zohrati pani su veru podarena dvojica:-)
     
    • #20548

      RE: Naozaj zberatel? 20548

       
       
      klein (ID: 703) | 0% Začiatočník
      klein | 15.9.2011 13:35
      Svedomie ho nehryzie. U neho je zrejme zbytočné riešiť otázku cti.
       
    • #20628

      RE: Naozaj zberatel? 20628

       
       
      civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
      civilisations | 16.9.2011 13:22
      Negatívne hodnotenia prevažujú.
      Užívateľ Sasa-Kern (Alexander Kernaševič), aukčná stránka Aukro (Česká republika).
      Odkaz na link je voľne dostupný
      http://aukro.cz/show_user.php?uid=17252463

      Niekoľko málo komentárov zo zoznamu získaných:

      - Komunikace nulová ani po 2 měsících a několika urgencích nezaplatil, rozhodně nedoporučuji
      - 50 dní od první aukce, mrtvý brouk přes opakované urgence, komunikace nula, nedoporučuji!!!
      - vydražil, nekomunikoval, nezaplatil - negatívne hodnotenie
      - Jsem velmi nespokojená, s tímto kupujícím, nekomunikuje, nereaguje na jakoukoli výzvu, neznám důvod nedokončení obchodu, ale v žádném případě nedoporučuji. Nedůvěryhodný obchodní partner.
      - Vydražil, nezaplatil, neozval se ani na upozornění. Nedoporučuji!
      - Vydražil, nezaplatil, absolutně nekomunikuje, zkazil aukci dalšímu zájemci. Nemá na aukru co pohledavat. NEDOPORUČUJI!
      - Negatívne hodnotenie - za vydraženú pohladnicu nezaplatil ani po viacerých urgenciách - neodporúčam
      - Vážený pán Alexander Kernaševič, ste u mňa vydražili 2 pohľadnice spolu za 35,23 euro. Na moje maily - urgencie, ste nereagovali. Nemôžem Vás hodnotiť ináč ako negatívne.

      Ako môžeme vidieť, sú to nelichotivé hodnotenia pre významného "zberateľa" a to sme zatiaľ len na českom Aukre.
       
      • #20629

        RE: RE: Naozaj zberatel? 20629

         
         
        shuster (ID: 2) | 4% Pokročilý
        shuster | 16.9.2011 13:27
        Môžete niekto vysvetliť o čom sa tu bavíte?
        V opačnom prípade to budem mazať ako offtopic.
         
        • #20630

          RE: RE: RE: Naozaj zberatel? 20630

           
           
          civilisations (ID: 921) | 11% Pokročilý
          civilisations | 16.9.2011 13:33
          Je to k téme, diskutujeme k téme, bavíme sa o zbieraní historických pohľadníc Prešova, rozhodne to nie je offtopic.
           
          • #20632

            RE: RE: RE: RE: Naozaj zberatel? 20632

             
             
            milan.b (ID: 59) | 7% Praktikant
            milan.b | 16.9.2011 16:12
            No to určite ! Hodnotenie aukcií z Aukra sem nepatria !
             
            • #20633

              RE: RE: RE: RE: RE: Naozaj zberatel? 20633

               
               
              jankakor (ID: 2715) | -6% Profesionál
              jankakor | 16.9.2011 16:46
              Tu nejde o hodnotenia aukcii, ako si si mohol vsimnut uzivatel bol odstaveny. Kernaševič totiž nie je zberatelom pohladnic, aj ked ho Andrej Petrus vo Vecerniku tak prezentuje a jeho profil, hoci i na Aukre, o mnohom napoveda. V Presove je niekolko desiatok zberatelov pohladnic a historickych fotografii, ale nie je nicim prijemnym, ked zbieras Presov a Kernaševič ti zamerne natiahne cenu alebo umyselne znemozni polozky vydrazit, nehovoriac o tom, ze nezaplati, nam to, napr. i na Aukre, urobil viackrat. Cele to je vsak na dlhsiu debatu.
               
    • #20662

      RE: Naozaj zberatel? 20662

       
       
      matrix (ID: 1853) | 5% Začiatočník
      matrix | 17.9.2011 12:30
      majce še na pozore, kedz vam budze ponukac nanovo porobene obrazki zo starich kartkoch, pitajce vše naj ukaže staru kartku, bo nejedneho tak dobehnul
       

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný prihlásený používateľ. Registrácia

PRIHLÁSENIE

zabudol som heslo

Užívateľ neprihlásený. Registrácia

© Copyright 2000 - 2014 Vádium s.r.o., Prešov
Powered by Tesmur:CMS