Nedeľa, 09. august 2020
Meniny má Ľubomíra | zajtra Vavrinec

V PSK spustili petíciu za zachovanie pôvodného železničného grafikonu

Predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Peter Chudík uviedol, že regionálna samospráva zásadne nesúhlasí s návrhom nového grafikonu, ktorý počíta so zrušením viacerých spojov na území kraja a jediného rýchlika na trase Prešov - Bratislava.

(ilustračné foto)
(ilustračné foto)

Vedenie PSK vo vyhlásení konštatuje, že žiadna z pripomienok k novému návrhu nebola akceptovaná, a preto chce podniknúť ďalšie kroky. Jedným z nich je aj petícia, ktorú ako prví podpísali Peter Chudík, primátor Prešova Pavel Hagyari a občiansky aktivista Jozef Róbert Šmigalla.

Podľa Chudíka by nový grafikon nepriaznivo zasiahol do verejnej dopravy v Prešovskom kraji a chýbajúce spoje by bolo ťažké nahradiť autobusovými. Negatívny dosah by mala eliminácia trate Stará Ľubovňa – Plaveč a Kežmarok – Stará Ľubovňa.

Chudík zdôraznil, že samospráva nemôže súhlasiť s návrhom grafikonu, ktorý presadzuje generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jiří Kubáček.

"Bez toho, aby sa rokovalo tu v regióne, rozhodol sa od stola v Bratislave. V podstate jediný dôvod vraj je, že je to neefektívne. S takýmto spôsobom nemôžeme súhlasiť a výrazne protestujeme a urobíme z našej pozície všetko preto, aby bol zachovaný terajší grafikon", povedal predseda PSK. Pripomenul, že takéto zmeny sa majú udiať v čase, kedy prebiehajú medzivládne rokovania o železničnom prepojení Slovenska a Poľska na trase Košice – Plaveč – Muzsyna – Krakow. Chudík je presvedčený, že ďalšie rokovania a petícia pomôžu zachovať súčasný stav a verí, že tento návrh neprejde a minister dopravy Ján Počiatek rozhodne inak.

Podľa jedného z iniciátorov petície, Šmigallu, takýto návrh by nekorešpondoval ani s programovým vyhlásením vlády, ktorá si dala za cieľ pomáhať zaostalejším regiónom. Doplnil, že desiatky spojov by sa mali rušiť práve na východe republiky.

"Pri porovnaní návrhu grafikonu s terajším grafikonom som zistil, že by sa zrušilo celkom 55 spojov a novozavedených by malo byť 11. V tom nie je zarátaná trať Košice – Zvolen a Tatranské železnice", hovorí Šmigalla.

Hagyari označil návrh na zrušenie priameho spoja medzi Prešovom a hlavným mestom za nekompetentný. Mesto podľa neho potrebuje, aby takýto spoj premával denne.

"Oslovila ma skupinka aktivistov, ktorá v prípade, že tento grafikon vojde do platnosti, zablokujú dopravu smerom na Tatry a smerom na Košice, komplet dopravu v meste Prešov. Aby kompetentní v Bratislave pochopili, že ide o tretie najväčšie mesto na Slovensku a zaslúži si slušnosť a spravodlivosť aj v oblasti dopravy", konštatoval primátor.

Šmigalla doplnil, že petičné hárky budú k dispozícii v prešovskom mestskom informačnom centre, na sídliskách a prihlásili sa aj ďalšie mestá.

Súvisiace články
11.9.2012 Petíciu za zachovanie železničného grafikonu podpísalo 10.000 ľudí
Inzercia
Reality: Dám do prenájmu
Reality: Dám do prenájmu
kancelárske priestory v Prešove UNICENTRUM

Prenajmem kancelárske priestory v širšom centre Prešova na Kúpeľnej ulici č. 6. Výhodou je parkovanie zdarma. V budove je optický internet. Bližšie informácie:http://www.kancelariepresov.sk/

0905841632 |
Reality: Dám do prenájmu
Reality: Dám do prenájmu
Kancelárske priestory

Prenajmeme kancelárske priestory na Plzenskej ulici č. 2 v Prešove. Výhodný nájom a internet v cene.

0905324336 | | cena: dohodou
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK

Ďakujeme, že navštevujete portál pis.sk, naozaj si to vážime.

Používate rozšírenie na blokovanie prídavných modulov (adBlock, AdBlock Plus, Ghostery ... )?

Táto stránka je financovaná výlučne zo súkromných zdrojov a jedným z jej hlavných príjmov tvoria príjmy za zobrazovanie reklamy.
Žiaden z článkov nie je spoplatnený, všetky funkcionality poskytujeme zadarmo.

Pridajte si túto stránku medzi výnimky, aby sa Vám obsah zobrazoval správne a tento portál mohol aj naďalej fungovať.