Piatok, 19. apríl 2024
Meniny má Jela | zajtra Marcel

Knižnice pripravujú najväčší prieskum spokojnosti svojich čitateľov

Na doteraz najväčší prieskum spokojnosti svojich čitateľov sa pripravujú knižnice na území Prešovského samosprávneho kraja (PSK). Plánujú doň zapojiť tisícky ľudí.

(foto: TASR)
(foto: TASR)

Chceme neustále zlepšovať naše služby, pretože požiadavky našich čitateľov a návštevníkov sa s odstupom rokov menia. Z dotazníkového prieskumu, ktorý odštartuje v marci počas Týždňa slovenských knižníc, plánujeme urobiť naozaj silnú akciu“, informovala TASR riaditeľka Hornozemplínskej knižnice vo Vranove nad Topľou Emília Antolíková.

Pripomenula, že knižnice sa na spokojnosť s ponúkanými službami pýtajú svojich klientov pravidelne, avšak prieskum, ktorý odštartuje v týchto dňoch, bude oproti tým z minulosti oveľa dôkladnejší. „Doterajšie prieskumy obsahovali otázky, ktoré neboli dostatočne sociologicky orientované. Zároveň sa na nich zúčastňovala malá vzorka respondentov“, podotkla riaditeľka.

S cieľom zozbierať názory od čo najväčšieho množstva respondentov, sa bude spomínaný dotazníkový prieskum realizovať rôznymi formami. Knižnice plánujú zasielať dotazníky s otázkami svojim čitateľom emailom, avšak budú sa vypĺňať aj pri návštevách knižníc klasickou formou, a to priamo na papieri. Dotazníkový formulár bude umiestnený aj na webových stránkach spomínaných inštitúcií, takže bude prístupný komukoľvek.

Do marcového prieskumu spokojnosti sa plánuje zapojiť celkovo sedem knižníc v zriaďovateľskej pôsobnosti PSK. Dotazníkový formulár vytvorili podľa Antolíkovej slov pôvodne pre potreby českých knižníc, avšak cez iniciatívu vranovských knihovníkov sa dostane aj na Slovensko. „Je dobré, ak si porovnáme získané údaje následne s českou stranou. Kedysi sme boli na jednej lodi, zistíme teda, v čom sme lepší, prípadne v čom za našimi susedmi s odstupom rokov zaostávame.

Otázky pripravovaného prieskumu budú zamerané napríklad na spokojnosť s knižničným fondom, interiérom a vybavením knižníc, ich výpožičným časom či podujatiami, ktoré organizujú na svojej pôde. „Chceme sa pýtať našich čitateľov i na to, ako sú spokojní s odbornosťou nášho personálu alebo napríklad aj na to, či im za ich pracovným pultom nechýba úsmev. Aj ten je veľmi dôležitý“, uzavrela Antolíková.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK