Mesto o tom rokuje s potenciálnym partnerom. Vzniknúť by malo 15 stanovíšť s 20 bicyklami v každom stojane.
Projekt zdieľaných bicyklov by mohol byť súčasťou verejnej dopravy v Prešove už koncom budúceho roka. Mesto participuje výberom strategických miest, v pláne je využiť najviac frekventované spojnice, aby boli bicykle využívané v čo najväčšej možnej miere.
Základným princípom je pokračovať v nastavenom prešovskom trende podporovať nemotorový spôsob dopravy. Cieľom zapožičiavania bicyklov je vytvoriť podmienky na ekologickú, nenákladnú a logisticky nenáročnú cestu do práce, do školy, na presuny ľudí do rôznych častí mesta. K zvýšeniu orientácie i prehľadnosti pomôžu aj osadené citylighty – informačné tabule na každom z 15 miest, ktorých účelom je informovať o rozmiestnení stojanov na jednotlivých stanovištiach, o počte dostupných bicyklov na každom z nich, podmienky vypožičania a pod.
Každý bicykel bude mať vlastné GPS, ktorého úlohou je zber dát a zároveň odosielanie potrebných systémových informácií. Platba by bola realizovaná prostredníctvom mobilnej aplikácie, z ktorej by sa stiahol poplatok za odjazdenú časovú jednotku zo symbolickej hodinovej taxy.
Prešov v rámci preferencie nemotorovej dopravy pokračuje v budovaní nových úsekov cyklotrás, po dokončení cyklocesty Bajkalská čaká Prešovčanov ďalších 7 úsekov. „Našou snahou je poskytnúť aj cyklistom čo najlepšie podmienky pre jazdu, preto v tomto roku máme v pláne vybudovať ďalších sedem úsekov cyklociest. Celková dĺžka novobudovaných úsekov má približne 15 km a stavebné náklady dosiahnu objem cca 2,8 milióna eur, “ povedala primátorka Andrea Turčanová k podpore cyklodopravy v meste.
Pripravuje sa aj projekt krytých parkovacích zariadení pre bicykle v meste Prešov
Mesto Prešov má ambície aktívne prispievať k zvyšovaniu podielu cyklistickej dopravy na celkovej deľbe dopravnej práce na funkčnom území mesta a k zníženiu celkového znečistenia ovzdušia dopravou. Preto realizuje a pripravuje viaceré projekty, zamerané na budovanie a sieťovanie cyklistickej infraštruktúry (cyklotrasy), vrátane doplnkovej cyklistickej infraštruktúry (kryté parkovacie zariadenia pre bicykle) v snahe prioritne odľahčiť centrum mesta Prešov od výrazne narastajúcej automobilizácie a povýšiť cyklistickú dopravu na plnohodnotný spôsob prepravy v rámci udržateľnej mobility v meste Prešov a okolitých obciach spadajúcich do mestskej funkčnej oblasti mesta Prešov a vybudovať ľahko dostupnú a cenovo výhodnú sieť mestskej dopravy. Mesto preferuje budovanie tzv. segregovaných cyklistických komunikácií, pričom kryté parkovacie zariadenia sú umiestňované tak, aby boli dostupné a prístupné priamo z cyklistických komunikácií.
Cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity cyklistickej dopravy v meste Prešov. Projekt má jednu hlavnú aktivitu pre vybudovanie Doplnkovej cyklistickej infraštruktúry – vybudovanie 8 ks krytých parkovacích zariadení pre bicykle, konkrétne:
stanica SAD a ŽSR - ul. Košická
parkovisko pred MsÚ - ul. Jarková 24
parkovisko na Slovenskej ulici
Prešovská univerzita - ul. 17. Novembra
ul. Arm. Gen. Svobodu
ul. Exnárova
ul. Mukačevská
ul. Bajkalská
Ide o drobné stavby - plocha 24,8 m2 , obostavaný priestor 75,5 m3 , počet státí pre bicykle v každom objekte 16 – 28 ks, predpokladané náklady: 312 395,69 €.