V Pivovare Šariš bude už o pár mesiacov naplno v prevádzke nová plechovková linka, inovuje sa linka pre stáčanie fliaš a investuje sa aj do novej filtračnej linky. Celkové investície sú odhadované na viac ako 4 milióny eur.
Pivovar Šariš, ktorý je jedným z najmodernejších v strednej Európe, čaká ďalšia významná investícia v celkovej výške 4,4 milióna eur. Plánovaná je realizácia novej plechovkovej a filtračnej linky ako i obnova linky pre stáčanie fliaš.
Najvýraznejšou z plánovaných zmien je modernizácia plechovkovej linky, ktorá si vyžiada celkovú investíciu vo výške 2,1 milióna eur. Jej súčasná vyťaženosť je na úrovni 90 % a neustále rastie. Pre rok 2019 je odhadovaný plán jej kapacity zhruba 95 %. Vďaka investícii sa zvýši jej kapacita o tretinu, čo znamená navýšenie produkcie na 22-tisíc hl mesačne.
Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko touto investíciou reflektuje na rast licenčnej výroby v Pivovare Šariš. Okrem domácich značiek Šariš, Topvar a Smädný Mních sa totiž v pivovare na východe varia aj ochutené varianty Birellu, po ktorých siaha stále viac zákazníkov.
Na novej plechovkovej linke sa budú plniť obaly všetkých spomínaných značiek s objemom 400 ml, 500ml a 550 ml, určené pre slovenský a maďarský trh. „Ako kľúčový hráč na pivnom trhu chceme na tento dopyt adekvátne reagovať, aby sa naše pivo dostalo ku všetkým, ktorí si ním chcú osviežiť deň, “ vysvetľuje Grant Liversage, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja nárast licenčnej výroby v pivovare.
Začiatok prípravných prác je plánovaný už na jeseň tohto roka, inštalácia novej linky prebehne v januári 2019, pričom v plnej prevádzke bude od konca februára. Modernizácia a zvýšenie efektivity zároveň znamenajú aj stabilizáciu aktuálnej zamestnanosti. „Vďaka investícii do novej plechovkovej linky zvýšime efektivitu našej výroby a to pri udržaní všetkých pracovných miest, “ vraví Ján Čerkala, manažér závodu, Pivovar Šariš.
Pivný trh sa mení
Pivný trh prešiel v poslednom období významnými zmenami. Preferencie zákazníkov sa významne posúvajú – ochutené nealkoholické pivo sa stalo najdynamickejšie rastúcou kategóriou uplynulého roka, kedy zaznamenalo zhruba 20%-ný nárast.
Spoločnosť inštaláciou novej plechovkovej linky zároveň reaguje na všeobecný trend zvyšujúcej sa obľúbenosti plechoviek. „Pivo v plechovke sa stalo ideálnym spôsobom ako si vychutnať svoju obľúbenú značku kdekoľvek a kedykoľvek. Na základe našich predpokladov by sme už v roku 2019 neboli schopní pokrývať dopyt po tomto type obalov, preto je investícia do novej plechovkovej linky nevyhnutnosťou, “ hodnotí Liversage.
Aktuálne ide o najväčšiu investíciu v pivovare, rozhodne však nie o jedinú výraznú. „Finančný vklad do výmeny strojov na linke pre stáčanie fliaš si vyžaduje 600-tisíc eur. Rovnako investujeme aj do novej filtračnej linky za 1,7 milióna eur, “ uzatvára výpočet generálny riaditeľ.