Nadané deti spoznávali svet muzikoterapie
Základom bola improvizácia, ktorá je jedným zo spôsobov využitia inštrumentálnej zložky muzikoterapie a požiadavky na jej uplatnenie spĺňa Orffovo inštrumentárium. Zahŕňa melodické i nemelodické, ľahko ovládateľné nástroje. Svoje uplatnenie v rukách žiakov, ako necvičených hráčov, našli rytmické nástroje - triangel, činely, rolničky, bubienok, tamburína, či paličky, ale i melodické nástroje – bicie - zvonkohra a xylofón. Každý zo zúčastnených členov dostal jeden nástroj a úlohou bolo predstaviť seba i nástroj v určenom rytme. Cieľom bolo rozvíjať rytmus, hudobné cítenie, tvorivosť, predstavivosť.
Zaujala aktivita zameraná na spojenie počúvania hudby s tancom, rozvíjanie rytmu, cítenia hudby, koncentráciu a uvoľnenie tela. Pútavým inštrumentom bola jemná hodvábna šatka v rukách malých tanečníkov, ktorých úlohou bolo imitovať predvádzané pohyby za sprievodu hudobnej skladby.
Posledná aktivita sprevádzaná hudbou bola zameraná na pohybovú sebarealizáciu členov vo dvojiciach, pričom podmienkou bolo spojenie dvojice dlaňou jednej ruky a loptičkou.
Za príjemným zážitkom hudobného stretnutia členov Klubu nadaných detí stojí PaedDr. Klaudia Košalová, PhD. , odborná asistentka Katedry hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove.
Foto: Juliána Sedláková