PIS: aktuálne informácie o meste, radnici a spoločenských, kultúrnych a športových akciach v regióne

https://pis.sk/clanok/17792/klub_nadanych_deti_podporuje_skolakov_vich_napredovani.html

Klub nadaných detí podporuje školákov v ich napredovaní

Vzdelávacie hry, logické skladačky, magnetické stavebnice a spoločenské hry zaujali deti z Klubu nadaných detí v Prešove.

Stretnutie nadaných detí bolo zamerané na šikovnosť, logiku, fantáziu, kreativitu, spoluprácu a podporu napredovania nadaných školákov.

Spomedzi magnetických hier zaujala stavebnica PowerClix. Stavbu vesmírnych lodí si deti vyskúšali s magnetmi (priesvitné diely) rôznych geometrických tvarov. Tie sú vhodné na stavbu 2D a 3D modelov. Stavby stavebných strojov (buldozér, nákladné auto, čelný nakladač) je možné postaviť tiež.
Stavebné diely s magnetmi  ľahučko spájali a my sme sa stali svedkami točiacich sa kolies, zdvíhateľných vidlíc, korieb nesúcich naložený náklad. Mladší členovia Klubu nadaných detí objavovali stavebné diely v sýtych farbách z kvalitného ABS plastu, v ktorom sú zaliate magnety. Priestorové stavby rozvíjajú jemnú motoriku, priestorové vnímanie, predstavivosť a magnetickú gramotnosť v podobe rôznych geometrických tvarov.

Obľúbenými sa stali hry na precvičenie pamäte. Hry v tvare kocky obsahujú obrázky, ktoré precvičili pamäť detí. Takto sme spoznali jednotlivé štáty sveta a prírodu.
Logické myslenie, pamäť, postreh, či schopnosť rozoznávať predmety podľa hmatu alebo schopnosti riešiť úlohy pod časovým tlakom si nadané deti preverili pomocou vzdelávacích hier. Mozgové závity precvičili prostredníctvom postrehových hier. Rôzne typy úloh, bludiská, logické úlohy, farebné úlohy a precvičenie hmatu overili „štvrtinky mozgu“.

Medzi obľúbené patrili klasické spoločenské hry, v ktorých hracie plány, šťastie pri hode kockou, či myslenie sú súčasťou hrania.

Základným východiskom Motessori pedagogiky je podporiť deti v napredovaní. Prostredníctvom hier NIKITIN sa deti učili chápať priestorové vzťahy a pojmy – vpravo, vľavo, dole, v strede, za , pod, vedľa, medzi. Geometrická predstavivosť, schopnosť vnímať geometrický útvar, jeho veľkosť a polohu v priestore, schopnosť znázorniť vytvorené telesá v rovine.

Drevené stavebnice rozvíjajú fantáziu a zmysel pre geometriu. Malí stavitelia sa naučili ako postaviť vežu, ale aj zložitejšie stavby. Zároveň sa naučili čítať 3D nákresy ako skutoční architekti.
Starší členovia Klubu nadaných detí vyskúšali logické skladačky. Úlohou deti bolo priraďovať trojuholníkové hracie diely na základe matematickej operácie. SCHUBITRIX sú výborné hry. My sme si vyskúšali delenie do 1000 (delenie dvojciferných čísel jednociferným a dvojciferným číslom), násobenie a delenie do 100, štvorcové miery, dĺžku a objem. Pri hrách SCHUBITRIX – séria Matematika – sa deti učia rýchlo, zároveň komplexne rozvíjajú matematickú gramotnosť, koncentráciu, reč a schopnosť vnímať a spracovávať informácie.

Projekt mimoškolského vzdelávania prešovských nadaných detí je súčasťou aktivít celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným. Organizátorom stretnutí je Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Sabinove.

 
19.2.2019 | Autor: Ľuboš Lukáč | Mesto Prešov | čítané: 1054 krát