PIS: aktuálne informácie o meste, radnici a spoločenských, kultúrnych a športových akciach v regióne

https://pis.sk/clanok/17927/pivovar_saris_spustil_modernizovanu_plechovkovu_linku_za_viac_ako2miliony_eur.html

Pivovar Šariš spustil modernizovanú plechovkovú linku za viac ako 2 milióny eur

V Pivovare Šariš v stredu slávnostne uviedli do prevádzky modernizovanú plechovkovú linku, ktorej kapacita sa zvýšila o tretinu, na 22-tisíc hl týždenne.
Kapacita modernizovanej plechovkovej linky sa zvýšila o tretinu, na 22-tisíc hl týždenne. zdroj Plzeňský Prazdroj Slovensko
Kapacita modernizovanej plechovkovej linky sa zvýšila o tretinu, na 22-tisíc hl týždenne. zdroj Plzeňský Prazdroj Slovensko

Inováciou prešla aj linka pre stáčanie fliaš, ako aj nová filtračná linka. Plzeňský Prazdroj Slovensko reaguje na dopyt a celkovo do modernizácie investoval viac ako štyri milióny eur. Tento proces trval vyše pol roka a Pivovar Šariš vďaka nemu posunul výrobné aj kapacitné možnosti na novú úroveň.

Pivovar Šariš, ktorý je jedným z najmodernejších v strednej Európe, modernizuje svoje výrobné procesy. Zareagoval tak na všeobecný trend zvyšujúcej sa obľúbenosti a dopytu po plechovkách. „Pivný trh sa za posledné roky výrazne zmenil a neustále sa vyvíja. Vieme,  že dnes už nestačí variť špičkové pivo, musíme byť schopní na tieto zmeny adekvátne reagovať. Už v minulom roku bola vyťaženosť plechovkovej linky na úrovni 90%, preto sme sa rozhodli ísť do tejto investície. Vďaka modernizácii môžeme garantovať, že dopyt po pive v tomto type obalov budeme schopní pokryť, “ vysvetľuje Grant Liversage, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Najväčšia investícia za posledné roky

Spoločnosť preinvestovala v pivovare celkovo 4,4 milióna eur. Práve modernizácia plechovkovej linky si vyžiadala najväčší objem peňazí, a to 2,1 milióna eur. Zmodernizovaná linka má nové dopravníky, nové bezpečnostné prvky a kryty, nový plnič a uzavieračku. Aj z hľadiska hygieny plnenia plechoviek disponuje najmodernejšou technológiou, akú súčasný trh ponúka.

„Pivovar v Šariši je pre nás kľúčový, varíme v ňom všetky domáce značky. Ide o najväčšiu investíciu za posledné roky. Okrem spomínanej plechovkovej linky sme investovali ďalších 600-tisíc eur aj do linky pre stáčanie fliaš a nová filtračná linka si vyžiadala 1,7 milióna eur. Veríme, že aj vďaka nej sa nám podarí posilniť svoju pozíciu na pivnom trhu, “ uvádza Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Vynovená plechovková linka je flexibilná a dokonale spĺňa požiadavky trhu. Budú sa na nej plniť všetky formáty plechovkových obalov a objemov značiek Šariš, Topvar, Smädný Mních a ochutené varianty Birellu, určené pre slovenský a maďarský trh. „Nová linka dokáže plniť okrem 400ml, 500 ml a 550 ml po novom aj 330 ml obaly. Modernizácia sa výrazne odrazí na zvýšení efektivity výroby, a to pri zachovaní súčasného počtu zamestnancov. Linku aktuálne obsluhujú šiesti pracovníci, “ približuje Ján Čerkala, manažér závodu, Pivovar Šariš.

Modernizácia výroby ovplyvňuje aj región

Posilnenie výroby je dobrou správou aj nielen pre pivovar, ale aj pre kraj, v ktorom pôsobí. Už 17 rokov cez grantový program Šariš ľuďom aktívne podporuje projekty, ktoré zlepšujú život miestnych obyvateľov „Pivovar Šariš je pre nás kľúčový, a to nielen z hľadiska zamestnanosti. Tým, že investuje do výroby, rozvíja nielen seba, ale aj náš región, “ zhodnotil primátor Veľkého Šariša Viliam Kall. Svedčí o tom aj fakt, že na modernizácii sa okrem generálneho dodávateľa podieľali aj lokálne firmy, pričom viac ako polovica bola z Prešovského kraja.

Pivovar Šariš začal s modernizáciou svojich výrobných procesov na jeseň minulého roka. Inštalácia nových technológií sa začala vo februári a trvala tri týždne. Skúšobná prevádzka bola spustená 25.2.2019, následne prebiehalo ladenie linky a začala postupne nabiehať kapacita. Posledná fáza modernizácie bude ukončená v júni, kedy budú na doplnenie kapacity filtračnej a plechovkovej linky nainštalované ďalšie dva tanky na filtrované pivo.

 
19.4.2019 | Autor: Stanislava Šantová, | Reklama | čítané: 2724 krát