Finančná správa vychádza v ústrety daňovníkom, ktorí si musia do konca septembra splniť daňové povinnosti. Predlžuje úradné hodiny na call centre finančnej správy. Dnes, v stredu 25.9. , bude call centrum k dispozícii do 19.00 h., pričom voľba č. 1 (informácie k elektronickej komunikácii a technická podpora) a voľba č. 2 (informácie k DPH) bude dostupná až do 24.00 hod. Vo štvrtok a v piatok (26.9. a 27.9.) bude call centrum pracovať na voľbe č. 1 (informácie k elektronickej komunikácii a technická podpora) do 19.00 h. V pondelok 30.9.2019 sa budú môcť klienti finančnej správy dovolať na call centrum až do polnoci – na všetky voľby.
Na konci septembra sa zbieha viacero dôležitých termínov. 25. september je hraničný termín pre mesačné podávanie daňových priznaní k DPH. 30. september je zase posledným dňom, kedy treba požiadať o vratku dane zo zahraničia – iných členských štátov EÚ, tzv. VREF. Platitelia DPH, ktorí majú sídlo, miesto podnikania alebo prevádzkareň v Slovenskej republike a kúpili tovary a služby v jednotlivých členských štátoch EÚ s daňou príslušného štátu na účely svojho podnikania, majú nárok na vrátenie tejto dane. Žiadosť sa podáva elektronicky prostredníctvom portálu finančnej správy. [.pdf; 2 MB;nové okno]
Platiteľ môže podať jednu žiadosť - tzv. globálnu žiadosť, do ktorej zahrnie všetky nákupy tovarov a služieb vo všetkých členských štátoch, z ktorých si chce uplatniť vrátenie dane alebo môže podať samostatné žiadosti do jednotlivých členských štátov. Je na rozhodnutí platiteľa dane, ktorú alternatívu si zvolí. Žiadosť o vrátenie dane musí obsahovať údaje z každej jednotlivej faktúry o dodaní tovaru alebo služby a z každého dovozného dokladu, z ktorých sa žiada vrátenie dane.
30.september je tiež hraničným termínom na podanie odloženého daňového priznania k dani z príjmov za rok 2018. Možnosť odložiť si podanie daňového priznania až o šesť mesiacov využilo 21 375 daňových subjektov, ktorí mali príjmy aj zo zahraničia.