PIS: aktuálne informácie o meste, radnici a spoločenských, kultúrnych a športových akciach v regióne

https://pis.sk/clanok/18435/nadani_oboznamili_vysokoskolakov_stajomstvami_svojho_vzdelavania.html

Nadaní oboznámili vysokoškolákov s tajomstvami svojho vzdelávania

V novembri sa na pôde Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove uskutočnilo zaujímavé stretnutie nadaných detí s vysokoškolákmi.

Prednáškový blok rozbehli dospelí odborníci
Učenie vymenili vysokoškoláci na chvíľu za prednášky odborných zamestnancov Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Sabinove. V zaujímavom výučbovom bloku sa tiež predstavili nadané deti z Prešova a Sabinova.

Úvod odborného seminára „Ako sa učia nadané deti“ patril príhovoru prodekanky pre vonkajšie vzťahy, rozvoj a hodnotenie kvality PaedDr. Lucii Mikurčíkovej, Ph. D. , BCBA. Diagnostiku všeobecne intelektovo nadaného dieťaťa, charakteristické prejavy intelektovo nadaných detí, identifikáciu intelektovo nadaného dieťaťa a formy vzdelávania nadaných detí v základnej škole priblížila psychologička Centra Mgr. Slávka Demčáková.

Svoje o škole pred plnou aulou povedal „dvojmesačný“ prvák
Výchovno-vzdelávaciemu procesu a práci s nadanými deťmi sa v prednáške venoval učiteľ a špeciálny pedagóg Mgr. Ľuboš Lukáč. Zúčastnených oboznámil s možnosťami vzdelávania nadaných detí, množstvom projektov, záujmových aktivít a mimoškolským vzdelávaním tejto cieľovej skupiny. Zároveň predstavil celoslovenskú iniciatívu Rozumieme nadaným. Nechýbali projekty, určené nadaným školákom, súťaže, olympiády, či info o Klube nadaných detí.

V ďalšom bloku prednášok vystúpili samotné nadané deti. Prvák Michal Vincent Otčenáš oboznámil študentov so svojím pohľadom na vzdelávanie nadaných žiakov. Keďže školákom je dva mesiace, vie už porovnať rozdiel medzi materskou školou a prvým ročníkom.

Zdravý životný štýl a čierne diery
Súrodenci Robovci sa zamerali na množstvo projektov, ktorých sa zúčastnili. Gymnazista Ján Roba predstavil ročníkové práce, množstvo čitateľských projektov a logickú olympiádu, ktorú niekoľkokrát absolvoval. Jeho sestra – tretiačka Lea Robová - , zasa spomenula vyučovanie na predmete obohatenie, ranné komunity, či projekty zamerané na zdravý životný štýl. Koncentráciu hmoty s vysokou hustotou – Čierne diery predstavil vysokoškolákom siedmak Alexander Jozef Dobrovič. Jeho spolužiačka Hanka Vantová sa venovala projektom, ktoré zažila počas vzdelávania na prvom stupni v triede pre nadaných žiakov.

Najmenší zvládli aj výklad v cudzom jazyku
Zaujímavými boli prednášky v cudzom jazyku. V angličtine sa o logickom sústredení rozhovoril piatak Adam Lange. V nemeckom jazyku sa predstavil taktiež piatak Jakub Dorko. Vysvetlil rozdiel medzi vzdelávaním na základnej škole v Nemecku a v triede pre nadaných žiakov na Slovensku. Štvrták zo Sabinova Oliver Ďurica sa pustil do obhajoby svojej ročníkovej práce a ponúkol prednášku o hudobných nástrojoch.

Sonda do sveta IT a budúcnosť nadaných
Záver patril gymnazistovi, ktorý sa ako jediný zo zúčastnených školákov učil v triede pre nadaných žiakov od prvého po deviaty ročník. S prednáškou „Kto vám dal počítač“ zaujal Michael Filip McLean. Rovnako zaujímavé boli jeho postrehy zo základnej školy, či myšlienky ohľadom ďalšieho vzdelávania nadaných.

Stretnutie nadaných detí s vysokoškolskými študentami prinieslo pohľad detí na vzdelávanie nadaných detí na Slovensku. Úspešná spolupráca Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Sabinove s Pedagogickou fakultou Prešovskej univerzity v Prešove prerástla do ďalšej aktivity, na ktorú vysokoškoláci len tak nezabudnú. A nielen oni.

 
19.11.2019 | Autor: Ľuboš Lukáč | Vzdelávanie a školstvo | čítané: 1622 krát