Streda, 08. apríl 2020
Meniny má Albert | zajtra Milena

Odklad daňového priznania pre „papierovo“ komunikujúcich aj mobilné kancelárie

Finančná správa zavádza ďalšie opatrenia v snahe vyjsť v ústrety svojim klientom pri plnení si svojich povinností voči finančnej správe a zároveň v snahe chrániť svojich zamestnancov. Pre fyzické a právnické osoby, ktoré s finančnou správou nie sú povinné komunikovať elektronicky, umožní v spolupráci s Ministerstvom financií SR odklad daňového priznania do konca mája. Zároveň na najväčšom daňovom úrade na Slovensku zavedie mobilnú kanceláriu. Cieľom je čo najviac minimalizovať osobné návštevy úradov.

„Blíži sa podávanie daňových priznaní. Podnikatelia u nás ich môžu podať elektronicky. Ale je ešte približne 350 tisíc ľudí - nepodnikateľov, ktorí nemusia s finančnou správou komunikovať elektronicky a ešte doteraz daňové priznanie nepodali. A keďže chceme eliminovať zhromažďovanie sa vo väčších skupinách, zavádzame opatrenie aj v oblasti podávania daňových priznaní, “ povedal Ladislav Kamenický, minister financií SR.

„Finančná správa za ostatné obdobie prijala celý rad opatrení, aby chránila nielen našich klientov, ale aj našich zamestnancov. Uvedomujeme si, že sa nachádzame vo veľmi exponovanom období, preto chceme plnenie si povinností našich klientov v týchto časoch čo najviac uľahčiť. Chceme ešte viac uľahčiť podávanie daňových priznaní tým subjektom, ktoré nie sú s nami povinné komunikovať elektronicky. Vyjdeme im v ústrety aj tak, že ak podajú daňové priznanie a zaplatia daň do konca mája (do 31.5.), budeme naň prihliadať ako na podanie spravené v lehote a v lehote aj zaplatené. Nemusia nám tento „odklad“ nijako oznamovať, “ informovala prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová.

Finančná správa upozorňuje, že opatrenie sa týka len tých, ktorí s finančnou správou nie sú povinní komunikovať elektronicky. Netýka sa to teda platiteľov DPH, právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a fyzických osôb podnikateľov. Tí komunikujú s finančnou správou elektronicky a majú tak iné možnosti komunikácie ako osobný kontakt. Daňovníci majú navyše zákonnú možnosť si podanie daňového priznania odložiť.

Prezidentka finančnej správy tiež pripomenula, že elektronicky s finančnou správou môže komunikovať ktokoľvek, nielen povinne elektronicky komunikujúce právnické a fyzické osoby – podnikatelia. Elektronická komunikácia s finančnou správou šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť náš úrad.

Prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová však predstavila aj ďalšie opatrenia, ktoré budú platiť na úradoch finančnej správy. „Pred najväčším daňovým úradom v Bratislave, kde je najvyššia koncentrácia ľudí, budú od pondelka (16.03.) daňové priznanie od osôb nekomunikujúcich elektronicky preberať príslušníci finančnej správy v mobilnej dodávke a klienti budú odovzdávať daňové priznanie mimo budovy finančnej správy, “ informovala Wittenbergerová.

Finančná správa v posledných dňoch zaviedla aj ďalšie bezpečnostné opatrenia s cieľom chrániť klientov a zároveň aj pracovníkov finančnej správy. „Obmedzili sme vstup návštev v rámci priestorov finančnej správy a minimalizovali sme osobné rokovania s klientmi mimo klientskych zón, zamedzujeme vstup do našich budov osobám s príznakmi respiračných a prenosných ochorení, stanovili sme minimálnu vzdialenosť medzi klientom a našimi pracovníkmi na min. 2m, regulujeme počet osôb v klientskych zónach, preberáme dokumenty v jednorazových rukaviciach, máme k dispozícii rúška a pripravujeme aj úpravu úradných hodín, “ dodala Wittenbergerová.

Tieto opatrenia rozširujú viaceré, ktoré finančná správa prijala už v minulých týždňoch: pravidelná dezinfekcia priestorov, kľučiek a predmetov, s ktorými prichádzajú zamestnanci aj verejnosť do styku, distribúcia ochranných pracovných pomôcok a dezinfekčných prostriedkov, uprednostňovanie neosobných foriem komunikácie pri riešení pracovných úloh (telefonicky, videoporady, konferenčné hovory), zrušené vzdelávacie aktivity, zrušené zahraničné pracovné cesty a prijímanie zahraničných delegácií a pod.

Cieľom všetkých opatrení je ochrana zdravia zamestnancov finančnej správy a aj klientov. „Opätovne vyzývame aj občanov, využite v kontakte s nami iné formy komunikácie, nie osobné stretnutia, “ doplnila vyzvala prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová.

Súvisiace články
23.3.2020 Nová komunikačná služba finančnej správy 18.3.2020 Finančná správa vyjde daňovníkom maximálne v ústrety – odklad daňového priznania 14.3.2020 Kto má možnosť podať daňové priznanie bez oznámenia až do konca mája?
Mohlo by Vás zaujímať
COVID-19: Najnovšie informácie v súvislosti so šírením koronavírusu na území SR
Stanovisko vedenia Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemiologickej situácii výskytu koronavírusu COVID 19
V súvislosti s aktuálnou epidemiologickou situáciou výskytu koronavírusu COVID 19, vedenie Prešovskej univerzity v Prešove (PU) na svojom zasadnutí dňa 09.03.2020 prijalo nasledovné opatrenia:
Všetko o MHD v Prešove počas mimoriadnej situácie
Od vyhlásenia mimoriadnej situácie na Slovensku sa začal počet cestujúcich v MHD nepravidelne meniť. Dopravný podnik mesta Prešov preto v týchto dňoch pozorne monitoruje obsadenosť jednotlivých vozidiel a operatívne dopĺňa mimoriadne spoje, prípadne nahrádza krátke autobusy dlhými kĺbovými vozidlami, v snahe minimalizovať riziko šírenia nákazy koronavírusu a zachovať dostupnosť spojov pre ľudí, ktorí dochádzajú do zamestnania.
14 jednoduchých krokov ku spomaleniu šírenia nákazy COVID-19
Dodržaním súboru krokov efektívne znížime mieru prenosu vírusu z človeka na človeka do takej podoby infekcie, ktorej priebeh predstavuje zásadný faktor strachu v našom okolí. Zmierni sa aj priebeh ochorenia v prípade rizikových skupín. Čím viac ľudí bude opatrenia dodržiavať, tým rýchlejšie sa vírus oslabí, zníži sa počet prenášačov a hostiteľov a pandémia sa spomalí
Mimoriadna situácia: Mestská polícia v Prešove kontroluje prevádzky
Prešovská mestská polícia je dennodenne v teréne a vykonáva kontroly v baroch, kaviarňach a zábavných podnikoch na území mesta Prešov. Zároveň upozorňuje občanov v skupinkách, pomáha pri vstupoch do nemocnice a kontroluje dianie v meste pomocou kamier. Riešila však už aj útok psov.
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny mení úradné hodiny na všetkých úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny v zmysle rozhodnutia Ústredného krízového štábu SR od pondelka 16. marca 2020 mení úradné hodiny na úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny takto:
Opatrenia v súvislosti s mimoriadnou situáciou
V súvislosti s vyhlásenou mimoriadnou situáciou v našej krajine a opatreniami prijatými na zamedzenie šírenia koronavírusu budú
Inzercia
Reality: Dám do prenájmu
Reality: Dám do prenájmu
Kancelárske priestory

Prenajmeme kancelárske priestory na Plzenskej ulici č. 2 v Prešove. Výhodný nájom a internet v cene.

0905324336 | | cena: dohodou
Reality: Dám do prenájmu
Reality: Dám do prenájmu
kancelárske priestory v Prešove UNICENTRUM

Prenajmem kancelárske priestory v širšom centre Prešova na Kúpeľnej ulici č. 6. Výhodou je parkovanie zdarma. V budove je optický internet. Bližšie informácie:http://www.kancelariepresov.sk/

0905841632 |
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK
Pri zobrazovaní stránky používate aktívny script na blokovanie prídavných modulov (adBlocker). Pre správne zobrazenie všetkých sekcií ho deaktivujte.