Utorok, 19. marec 2024
Meniny má Jozef | zajtra Víťazoslav, Klaudius

COVID-19: Slovenské nemocnice dostanú 300 pľúcnych ventilácií

Zmluvu na dodávku 300 prístrojov určených na umelú pľúcnu ventiláciu pre slovenské nemocnice do konca júna podpísali premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí s predstaviteľmi spoločnosti Chirana Medical Stará Turá.

"V Chirane sa rozhodli štvornásobne zvýšiť produkciu, aby dokázali uspokojiť potreby Slovenska. Som veľmi rád, že sme sa dohodli. Dnes nikto z nás nevie, kto bude tým pacientom. A kto bude potrebovať v ťažkej chvíli, ktorá nás určite čaká, pľúcnu ventiláciu, rozhodujúci prístroj na to, aby dokázal zachrániť život pacienta so zlyhávajúcimi pľúcami, " uviedol premiér Igor Matovič po podpise dohody. Predpokladá, že vďaka novovyrobeným ventilátorom sa podarí vykryť potreby krajiny v boji proti koronavírusu.

"Priemerná cena ventilátora, pretože sú dva typy, je zhruba 25.000 eur bez DPH. Spôsob rozdeľovania bude na základe epidemiologických dát a nedostatku ventilácií. Chcem upokojiť verejnosť, že budeme mať viac ako 1000 ventilátorov pre pacientov s COVID-19, pretože máme prediskutovaný ďalší kontrakt, " uviedol minister zdravotníctva Marek Krajčí. Minister informoval, že prostredníctvom telemostov každodenne trénujú zdravotnícky personál v nemocniciach, aby sa lekári a sestry zdokonaľovali v obsluhe pľúcnych ventilátorov. Čoskoro sa rozbehnú inštruktáže, aby bolo profesionálov na obsluhovanie ventilátorov v slovenských nemocniciach čo najviac.

"V tejto mimoriadnej situácii sme sa rozhodli vyrábať dýchacie prístroje len pre Slovensko. Chceme urobiť všetko pre to, aby zvládlo túto ťažkú situáciu veľmi dobre. Naše prístroje majú unikátny režim viachladinovej ventilácie. Práve pre prípady ťažko poškodených pľúc sú najvhodnejším riešením a dokážu odventilovať aj ťažko poškodených pacientov, " vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti Chirana Medical Ján Brkal.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK