Mesto Prešov je otvorené podnetom občanom, ktoré ho pomáhajú rozvíjať a neustále zlepšovať a modernizovať. Občanom odporúčame naďalej využívať spôsob podania podnetov prostredníctvom formulára na webovej stránke egov.presov.sk, ktorý nám pomáha lepšie komunikovať s verejnosťou a reflektovať na jej požiadavky.
Pri podaní podnetu prostredníctvom uvedeného formulára je dôležité si najprv preveriť, či je podnet v danej veci už riešený, čo je možné urobiť vyhľadaním v tabuľke na tomto odkaze: Centrálna evidencia podnetov a požiadaviek občanov. Jednotlivé polia je potrebné vyplniť čo najpresnejšie, s použitím diakritiky. Správne zvolenie typu podnetu značne urýchli jeho spracovanie. Podnet je zároveň potrebné aj presne lokalizovať. Ak nie je možné lokalizovať podnet formou adresy alebo presných GPS súradníc, občania môžu oblasť popísať čo najdetailnejšie, s použitím jednoznačných oporných bodov, vzdialenosti a podobne. Podnet je potrebné zadať s vlastným menom a priezviskom. Po posúdení bude podnet zverejnený medzi prijatými podnetmi.
Tento spôsob je rýchly a efektívny, nakoľko sa podnety dostávajú priamo na riešenie zodpovedným pracovníkom. Samozrejme, rovnako je to aj v prípade využitia klientskeho centra, pričom podnet je v tomto prípade možné podať aj anonymne.