Nedeľa, 08. december 2024
Meniny má Marína | zajtra Izabela

Mesto Prešov poskytuje občanom viacero možností zadávania podnetov

Prešovčania sa môžu aktívne zapájať do chodu samosprávy prostredníctvom svojich nápadov, myšlienok či upozornení na prípadné nedostatky. Svoje podnety môžu posielať písomne na adresu MsÚ v Prešove, osobne doručiť do podateľne MsÚ, zadať ich telefonicky prostredníctvom klientskeho centra na tel. čísle: 051 3100 505 alebo svoj podnet jednoducho poslať cez formulár na webovej stránke mesta: egov.presov.sk.

Mesto Prešov je otvorené podnetom občanom, ktoré ho pomáhajú rozvíjať a neustále zlepšovať a modernizovať. Občanom odporúčame naďalej využívať spôsob podania podnetov prostredníctvom formulára na webovej stránke egov.presov.sk, ktorý nám pomáha lepšie komunikovať s verejnosťou a reflektovať na jej požiadavky.

Pri podaní podnetu prostredníctvom uvedeného formulára je dôležité si najprv preveriť, či je podnet v danej veci už riešený, čo je možné urobiť vyhľadaním v tabuľke na tomto odkaze: Centrálna evidencia podnetov a požiadaviek občanov. Jednotlivé polia je potrebné vyplniť čo najpresnejšie, s použitím diakritiky. Správne zvolenie typu podnetu značne urýchli jeho spracovanie. Podnet je zároveň potrebné aj presne lokalizovať. Ak nie je možné lokalizovať podnet formou adresy alebo presných GPS súradníc, občania môžu oblasť popísať čo najdetailnejšie, s použitím jednoznačných oporných bodov, vzdialenosti a podobne. Podnet je potrebné zadať s vlastným menom a priezviskom. Po posúdení bude podnet zverejnený medzi prijatými podnetmi.

Tento spôsob je rýchly a efektívny, nakoľko sa podnety dostávajú priamo na riešenie zodpovedným pracovníkom. Samozrejme, rovnako je to aj v prípade využitia klientskeho centra, pričom podnet je v tomto prípade možné podať aj anonymne.

Mohlo by Vás zaujímať
Domácnosti v rodinných domoch sa pripravujú na množstvový zber odpadu
V Prešove sa obyvatelia žijúci v rodinných domoch pripravujú na zavedenie množstvového zberu komunálneho odpadu. Štartovať bude 1.1.2025 a celý prvý rok fungovania v novom režime bude slúžiť na zber dát, vyhodnocovanie efektivity a zlepšovanie celého systému. Od 11. novembra 2024 začínajú Technické služby mesta Prešov s označovaním nádob domácnostiam, ktoré sa do nového systému prihlásili.
Zmena pri nákupe SMS cestovných lístkov
Pri nákupe SMS cestovného lístka pre I. tarifné pásmo je potrebné, aby cestujúci pri zaslaní SMS na číslo 1144 neposielali prázdnu SMS, ale uviedli akékoľvek písmeno.
Prebehol veľký kontrolný deň na FTA. Výstavba pokračuje.
Na Mestskom úrade v Prešove prebehlo 14. novembra 2024 veľké stretnutie všetkých aktérov pri výstavbe Futbal Tatran Arény. Témou bolo aj posledné trestné oznámenia na zamestnancov FTA. Slovenský futbalový zväz, Prešovský samosprávny kraj, mesto Prešov, ako aj samotný zhotoviteľ však deklarovali podporu projektu a definovali spoločný cieľ úspešne v Prešove hostiť zápasy európskeho šampionátu do 21 rokov.
Mesto kompletne obnoví parkovisko na Hollého ulici
Parkovisko pri vstupe do areálu prešovského amfiteátru prejde komplexnou rekonštrukciou. Panelová plocha je v súčasnosti na mnohých miestach poškodená a pre autá nebezpečná, dlhodobo na parkovisku chýba aj riadne dopravné značenie a vyznačenie pruhov. Po 9-mesačnej rekonštrukcii bude pre Prešovčanov k dispozícii 134 parkovacích miest.
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK