
V praxi sa pre občana oproti minulým rokom takmer nič nezmení. Jediným rozdielom je, že daňovník dostane každé rozhodnutie v samostatnej obálke.
Ak si však občan do času vydávania rozhodnutí aktivuje svoju elektronickú schránku na doručovanie, uľahčí si tak proces doručenia a mesto Prešov bude od tejto chvíle doručovať rozhodnutia do jeho aktivovanej schránky (podmienkou je vlastniť občiansky preukaz s čipom). Rozhodnutia o miestnych daniach a poplatkoch sú totiž doručované do vlastných rúk a ak adresát nie je v čase doručovania zastihnuteľný, je nútený navštíviť pobočku pošty.
Platí však, že ak si osoba nevyzdvihne písomnosť do 15 dní od jej uloženia na pošte, považuje sa posledný deň tejto lehoty za deň doručenia, aj keď sa osoba o uložení nedozvedela. Ak písomnosť nemožno doručiť, považuje sa za doručenú v deň vrátenia nedoručenej písomnosti správcovi dane, a to aj vtedy, ak sa adresát o tom nedozvie.
V prípade aktivácie elektronickej schránky na doručovanie nie je potrebné mestu Prešov čokoľvek oznamovať. Pred samotným doručovaním totiž služba CÚD automaticky skontroluje, či občan má svoju elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie. Ak áno, rozhodnutie sa doručí priamo do elektronickej schránky.
Keďže ide o viac ako 70 tis. rozhodnutí týkajúcich sa daní a poplatkov, v neposlednom rade tak samospráva môže ušetriť finančné prostriedky za tlač a poštové služby doručovania listinných rovnopisov elektronických rozhodnutí.
Po zaslaní žiadosti o aktiváciu elektronickej schránky bude schránka aktivovaná na doručovanie bezodplatne ku dňu, ktorý občan uvedie v žiadosti, najskôr na tretí pracovný deň po doručení žiadosti.
Viac k aktivácii schránky na doručovanie nájdete na www.slovensko.sk.
V prípade, že občan nemá v čase vydania rozhodnutia aktivovanú schránku na doručovanie, bude vytvorený listinný rovnopis a doručovaný v tlačenej podobe. Obálka (s červeným pruhom) obsahuje samotné rozhodnutie a tiež doložku o autorizácii elektronického úradného dokumentu. Ak sa rozhodnutie vyhotovuje v elektronickej podobe, neobsahuje vlastnoručný podpis a odtlačok úradnej pečiatky.
Listinný rovnopis elektronického úradného dokumentu má rovnaké právne účinky ako elektronický úradný dokument, z ktorého bol vyhotovený. Doručenie listinného rovnopisu elektronického úradného dokumentu má rovnaké právne účinky ako doručenie elektronického úradného dokumentu.
Viac o červenej obálke a jej obsahu nájdete na stránke www.novaobalka.sk.