Výstavba nabíjacej infraštruktúry, okrem iného, obnáša úpravu a dobudovanie spevnených plôch v areáli podniku, vybudovanie základov pre nové trakčné stĺpy či napojenie nabíjačiek na transformátor, ktorý sa nachádza na opačnej strane našej vozovne. Zhotoviteľom infraštruktúry pre nabíjanie elektrobusov je spoločnosť PRIVEL, s.r.o. , ktorá je v zmysle Zmluvy o dielo povinná túto stavbu zhotoviť za 6 týždňov od prebratia staveniska. Cena za dielo je 176 413,61 € bez DPH.
Elektrické midibusy čiastočne nahradia v premávke najstaršie midibusy Rošero First, ktoré sú za hranicou životnosti a pre ďalšiu udržateľnosť prevádzky je ich výmena nutná. Na zvýšenie komfortu a spoľahlivosti prepravy sa tak cestujúci môžu tešiť napríklad na spojoch liniek 20, 27, 41, či 42.
Midibusy budú mať nízkopodlažný vstup pri oboch dverách, samozrejmosťou je klimatizácia priestoru pre cestujúcich a zároveň uzamykateľné bočné okná. Vďaka modernému informačnému systému, vrátane LCD monitorov v interiéri, budú mať cestujúci vždy aktuálne informácie o trase daného spoja, ale aj o všetkých zmenách a novinkách v MHD. Štandardom sa už stali USB nabíjačky s konektormi typu A a C na madlách pre nabíjanie telefónov, súčasťou vozidiel tiež bude aj kamerový systém v interiéri a exteriéri vozidla, ktorý napomôže pri riešení mimoriadnych situácií. Všetkých 5 midibusov bude vybavených systémom automatického počítania cestujúcich (APC), s ktorým už má DPMP, a.s. skúsenosti a vďaka nemu dokáže vypracovať presné štatistiky o obsadenosti jednotlivých spojov. Elektrický midibus SOR EBN 8 dokáže pojať 16 sediacich a 37 stojacich cestujúcich. Dojazd elektrobusu na jedno plné nabitie bude 130 km. Dodanie elektrobusov očakáva DPMP, a.s. v polovici júla 2023.