Hodnota investície do desiatich nových autobusov je 45 milióna korún bez DPH. „Po dohode s VÚC bola táto investícia financovaná bankou a pôjde do osemročných odpisov, “ uviedol generálny riaditeľ SAD Prešov Jozef Kičura. Pri kúpe nových autobusov sa SAD-ka nesústredila na ich luxusné vybavenie a zakúpila modely v základnej výbave bez rôznych doplnkov ako sú klimatizácia a pod. „Hľadali sme lacnejšie autobusy, pretože finančná situácia pri obnove nebude jednoduchá. Nemôžeme si dovoliť nejaký luxus v týchto autobusoch, v štandardoch ale plne vyhovujú prímestskej autobusovej doprave, “ uviedol predseda predstavenstva SAD Prešov Milan Žipaj.
SAD Prešov prevádzkuje spolu 214 autobusov, ktoré majú priemerný vek 14 rokov. Až 170 z nich je určených práve na prímestskú dopravu. „Táto investícia je teda pri tom počte autobusov, ktoré máme, iba kvapkou v mori. Chceme ňou ale naštartovať výmenu vozového parku v celom autobusovom prostredí, “ dodal J. Kičura. To kedy k desiatke nových autobusov pribudnú ďalšie, je ale podľa riaditeľa otázne. „Nakoľko zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme máme podpísanú iba na jeden rok, uvidíme ako budeme stáť na jeho konci s finančnými prostriedkami a potom sa rozhodneme ďalej, “ uviedol J. Kičura.
K postupnej obnove vozového parku tlačia dopravcov aj predpisy, pretože už pri 16-ročných autobusoch je problém získať povolenie na ich ďalšie prevádzkovanie. O tom, že veľké dodávky autobusov sa ale u dopravcov nedejú každý deň svedčí fakt, že posledná väčšia dodávka v SAD Prešov sa datuje ešte k roku 2002. „Vtedy bolo zakúpených 21 kusov autobusov, predtým sa takáto väčšia investícia uskutočnila ešte v roku 1991, kedy sme kupovali 46 vozidiel. Tie sú ešte stále v prevádzke, “ prezradil M. Žipaj.
(ik)