V súvislosti s technickou prípravou projektu sa uvažuje o tunelovom variante železničnej trasy pod úrovňou terénu. Hagyari by chcel toto riešenie využiť aj pre mestskú hromadnú dopravu. "Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná aj ako metro v rámci integrovaného dopravného systému so zastávkami v jednotlivých častiach mesta. Využívaním železnice na takéto účely by sme napokon len zefektívnili koľajovú dopravu, " uviedol na rokovaní. Tieto varianty riešenia osobnej železničnej dopravy budú predmetom ďalších rozhovorov. Najbližšie rokovanie zvolá po analýze podnetov Útvar hlavného architekta. Až následne sa uskutoční schvaľovanie finálnej podoby dokumentácie, ktorej súčasťou bude aj definovanie tunelových variantov prekládky a výstavby železničnej trasy.
V súčasnosti musia Prešovčania pri ceste vlakom do Bratislavy presadať v Kysaku. Podľa Hagyariho priame spojenie Prešova a Bratislavy po novej trase už má podporu Železníc SR aj Vlády SR.
-mm-
11.8.2007
Železnica ako metro
Petícia Prešovčanov za priame vlakové spojenie do Bratislavy začína nadobúdať reálnejšie kontúry. Ako informoval tlačový tajomník Mestského úradu v Prešove Michal Kaliňák, na prešovskej radnici sa opätovne rokovalo o možnostiach tejto trasy za účasti vedenia mesta, pracovníkov odboru strategického rozvoja Prešovského samosprávneho kraja a spoločnosti Reming Consult a.s. , ktorá sa zaoberá projektovaním dopravných stavieb, geodetickými a kartografickými prácami aj poradenstvom.
Mohlo by Vás zaujímať
Mesto Prešov vybuduje na Solivare 46 nových miest na parkovanie. Parkoviská pribudnú na Lesníckej ulici medzi 4 vnútroblokmi, kde ľudia doteraz parkovali iba na nespevnených plochách. Zhotoviteľ má ukončenie prác naplánované do konca septembra 2024.
Mesto Prešov podniká ďalšie kroky k tomu, aby sa žiaci prešovských škôl učili v bezpečnejšom prostredí. Jedným z nich je séria školení, ktorých sa zúčastňuje vyše 60 odborníkov zo školského prostredia v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Prešov.