Štvrtok, 28. marec 2024
Meniny má Soňa | zajtra Miroslav

Riaditeľ okresného dopravného inšpektorátu bol ON-LINE - KOMPLETNÝ PREPIS

Prinášame prepis on-line diskusie s mjr. JUDr. Petrom Labancom, riaditeľom Okresného dopravného policajného inšpektorátu v Prešove.

križovatky v Prešove
abotak | 12.11.2007 (09:37)
Dobrý deň,
podľa mojich skúseností, Prešov je asi jediné z veľkých miest na Slovensku, ktoré má semafory na veľkých križovatkách bez smerových šípok doľava, t.j. autá idú rovno z oboch strán a zároveň z jednej strany aj doľava, len musia čakať, kým autá oproti prejdú, čo je v dopravnej špičke veľmi stresujúca záležitosť, často dochádza ku kolíznym situáciám a dopravným zápcham (napr. pri hoteli Šariš, križovatka na Vajanského, pri Kauflande). V dnešnej prehustenej premávke je podľa mňa tento stav dosť nevyhovujúci. Monitorujete tento stav? Plánujete to nejako zmeniť?

Labanc: „K tejto otázke a aj k ďalším, týkajúcim sa semafórom v Prešove, je potrebné upresniť skutočnosť, že dopravné značenie a semafory, vrátane ich údržby, spadajú podľa cestného zákona do pôsobnosti mesta Prešov. Ako sám vodič často jazdiaci v našom meste, skutočne s vami, čo sa týka zlého nastavenia jednotlivých semaforov, súhlasím, a z našej pozície Dopravného inšpektorátu vyvinieme maximálne úsilie v oblasti spolupráce s mestom Prešov na tomto úseku. “

rtFm | 12.11.2007 (09:42)
bude sa dajako lepsie riesit nedostatocna kapacita okienok na DI pri prihlasovani/odhlasovani vozidiel a pod.?uz dlho pred otvaracimi hodinami(velmi skoro rano) lezu z automatu na poradove cisla take cisla, ktore nemaju v ten den ani sancu dostat sa k okienku.

Labanc: „DI od júna tohto roku navýšil počty pracovníkov na úseku evidencie vozidiel a súčasne už viac ako rok ponúka službu občanom aj v utorok počas celej pracovnej doby (okrem obedňajšej prestávky), čo podľa mojich znalostí pre občanov v Prešovskom kraji ponúka ako jediný DI. Situácia na tomto úseku je stabilizovaná, avšak to neznamená, že je tu možné skvalitniť našu službu. Okrem iného bolo v marci tohto roku zavedený nový program, ktorého naplnenie databázy tiež vyžadovalo určitý čas. “

pripajam sa k tomu co sa pyta abotak
StaryBorsuk | 12.11.2007 (09:56)
ohladom tych semaforov, napr. krizovatka na ciernom moste, je nastavena tak, ze pusta hlavny smer KE-PP vtedy, ked oproti z mesta iduce vozidla ktore dochadzaju do krizovatky maju prednost, co mnoho prechadzajucich vodicov nemusi tusit.. to priamo vytvara kolizne situacie.
celkovo semafory su v meste casto velmi zle nastavene. planujete s tym nieco robit, alebo to spada do kompetencie niekoho ineho? kto je vlastne za tie semafory zodpovedny? a zaujimalo by ma, ci by sa nedal nastavit / vymysliet, nejaky system, aby sa semafory nevypinali, ked krizovatkami prechadza este stale velke mnozstvo aut, lebo casto tomu tak je, a semafory su vypnute.

a este by ma zaujimalo, kto vedie take komplexne planovanie zmien dopravnych predpisov v meste, napriklad cez Sturovu najprv sa spravil zakaz prejazdu, a o 2 tyzdne na to sa prave tymto smerom presmerovala vsetka doprava... ci ten postup zmien je nejako koordinovany, alebo si tam kazdy robi co chce ; )

Labanc: „Ohľadom semafórov, vec ako som už uviedol spadá do pôsobnosti mesta Prešov, odbor výstavby a dopravy MsÚ. Čo sa týka Štúrovej ulice, na základe podnetu občanov, bola upravená premávka v tejto časti trvalým dopravným značením. Avšak z dôvodu potreby opravy kanalizácie (poruchového stavu) musela byť následne premávka presmerovaná cez ulicu Štúrovu smerom na Čierny most. V súčasnosti je ulica Budovateľská v prevádzke a ulica Štúrova sa vrátila do pôvodného stavu. Vo veci uzávierok, či opráv rozhoduje opäť Mestský úrad, ten istý odbor. “

steve | 12.11.2007 (10:53)
Arogancia na Presovskych cestach pribuda. S nou aj pocet a nasledky dopravnych nehod. Ale mam pocit, ze pocet policajtov a kontrol na cestach nepribudlo. Prave naopak. Nakolko jazdim denne a hlavne okres Presov viem o com pisem. Navyse policajti su stale na tych istych miestach, ktore uz vodici doverne poznaju. Takmer nikdy nevidim kontrolovat napr. Zupciansky kopec a problemov je tam neurekom. Budete s tym vobec nieco robit? Teraz mam pocit, ze Vam to je jedno a akcie robite ak ministerstvo vyhlasi celoslovensku akciu.
Podla mna uz dohovaranie nikde nevedie a je nutne zaviest tvrdu represiu.

Labanc: „Áno, je pravdou, že dopravná nehodovosť na prešovských cestách stúpa a je to aj vplyvom arogancie vodičov. Župčiansky kopec je skutočne úsekom častých dopravných nehôd, avšak samotné zastavovanie policajtami a kontroly na tomto úseku sú vzhľadom k premávke a jej hustote značne obtiažne. Policajt pri zastavovaní vozidla pri bežnej kontrole musí dbať na bezpečnosť vlastnú, ale aj na bezpečnosť zastavovaného vozidla ako aj ostatných účastníkov cestnej premávky. Na tomto úseku skutočne nie je vhodné miesto na vykonávanie bežných kontrol a následne zastavovanie vozidiel. No aj to sa v blízkej budúcnosti zmení, nakoľko , ako bolo aj v médiách prezentované, DI bol vybavený novými vozidlami, v ktorých sa kompletizujú zostavy meračov rýchlosti aj počas jazdy, čo bude plne využité na zisťovanie páchateľov priestupkov v nebezpečných úsekoch ciest a hlavne tam, kde nie je možné vykonávať kontroly klasickým spôsobom, čiže zastavovaním. Samozrejme, že nám nie je jedno, ak sa jedná o nepriaznivú dopravno-bezpečnostnú situáciu a tvrdosť zákona k arogantným vodičom je jednak vo výške ukladaných pokút v rámci správneho konania ako aj v rámci novej úpravy zákona o premávke na pozemných komunikáciách. Návrh obsahuje aj zrušenie spôsobu riešenia priestupku dohováraním. “

A este jedna otazka. Prejazd na cervenu na semaforoch sa stal v Presove modnym sportom. Plati to pre soferov ale aj chodcoch. A vobec to nikto nekontroluje. Pytam sa preco

Labanc: „DI sa uvedenej veci venuje a to spôsobom dokumentovania prostredníctvom videokamery a následne prejednaním priestupcu pred správnym orgánom. Je to činnosť namáhavá, pracná a časovo náročná. Žiaden semafór ale nedonúti vodiča disciplinovane jazdiť, malo by to byť v prvom rade na jeho vedomí, svedomí a zodpovednosti. “

Krizovatka pri Bile
Mizu Presovsky | 12.11.2007 (11:10)
Bude sa este doladovat? Je to pri priepustnosti tri auta na vyjazde dolava neskutocne zdlhave, i ked za to ze prejdu len tri auta mozu aj vodici, ktori sa pohynaju (niektori dokonca len zaradzuju rychlost) na pohyb pred nimi stojaceho auta a nie na svetla semafora.
Nevsimol som si teda, ze by boli montovane nejake cidla, ktore by regulovali priepustnost krizovatky v jednotlivych smeroch.

Labanc: „Svetelná signalizácia sa uviedla do prevádzky iba pred týždňom a je tam použiutá najnovšia technológia, pri ktorej pohyb vozidiel nesnímajú dopytové slučky (čidlá, resp. Snímače), ale kamerový systém. To, či sa bude dolaďovať sa uvidí až po istom čase, po zisteniach v riadnej prevádzke, keďže ide o prvú križovatku vybavenú touto technológiou v Prešove. “

Je mozne predlzit interval pri tlacitkovych semaforov pre chodcov? Napriklad pri Druzbe trva zelena pre auta pri okamzitom stlaceni cca 10 sekund, co hlavne pri dopravnej s-p-i-c-k-e (a sucasne pri navale ludi ponahlajucich sa za nakupmi do Tesca) sposobuje kolony ktore casto koncia az na Clementisovej...

Labanc: Táto otázka je v kompetencii správcu svetelnej signalizácie, teda MsÚ"

co tak CASOVACE na semaforoch???
StaryBorsuk | 12.11.2007 (11:37)
toto sa tu uz riesilo. nedal by sa taky navrh z vasej strany nejako podporit, aby sa do toho investovalo? je to v madarsku i bulharsku, aj na zapade velmi osvedceny system!!! (pri semafore je vzdy aj ukazovatel sekund, kolko sekund este bude cervena, kolko sekund este bude zelena.. velmi prakticke, pomohlo by to myslim ako plynulosti tak aj bezpecnosti dopravy

(ked vidim ze mam este 15 sekund, stoji za to este prejst krizovatkou, ked vidim z dialky, ze su tam 2 sekundy, viem ze uz mam zastat... , pre soferov s pomalymi reakciami aspon by im uz doslo kedy sa maju pohnut z krizovatky, mohli by na to cakat a zelena by ich nezastihla nepripravenych ) to iste aj pre chodcov...

nevedeli by ste toto nejako navrhnut? alebo na koho sa obratit s tym, aby sa nieco take mohlo v meste zaviest?

ked uz v tej dopravnej situacii patrime na Slovensku k najhorsim mestam, aspon niecim by sme si mohli pomoct...

Labanc: „Technický výber druhu semaforu ako svetelného riadenia pre riadenie križovatky opäť spadá do pôsobnosti príslušného správcu, teda mesta Prešov, takže bude asi najlepšie obrátiť sa priamo tam. DI podporí každý návrh, alebo riešenie, ktoré zlepší bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. “

vodiči MHD
medulienka | 12.11.2007 (14:27)
Dobrý deň, každý deň cestujem do práce mestskou dopravou a môžem povedať, že šoféri nie sú bez chýb. Jazdenie na červenú na semaforoch je ich športom, priechody pre chodcov tiež nám nedajú šancu. Ako ich chcete kontrolovať ?

Labanc: „Áno, bohužiaľ súhlasím s vašim názorom, že v rámci služby sa policajti stretávajú aj s arogantnými a nedisciplinovanými vodičmi – profesionálmi. V tejto oblasti zaznamenávame nielen vodičov MHD, ale aj autobusov, kamiónov, t.j. Vodičov, ktorých vedení vozidla je chlebíčkom. Vykonávame akcie aj so špeciálnym zameraním aj na tieto subjekty (najmä po nedávnych udalostiach v súvislosti s nehodovosťou autobusov), kde sa zameriavame predovšetkým na kontrolu požitia alkoholu, dodržiavanie rýchlosti, technického stavu a ďalších povinností. Ubezpečujem, že voči týmto profesionálom, sme v konaní nekompromisní. “

Dobri ďeň
Ďuri z Keľemeša | 12.11.2007 (15:37)
Ad.1 Medulienka ma pravdu, voďiči MHD jazďia na červenu. Dam aj tip: hlavna križovatka. Smer z hlavnej do prava na Barďejovsku. Zelena šipka už davno zhasnuta a dva aj tri klbove autobusi aj trolejbusi idú a idú. Červena ich ňetankuje.
Ad.2 Pri Bile semafor už funguje. Ňebolo bi preto dobre zrušiť MPR 40 čo je ťesňe pred semaforom zo smeru od Keľemeša?
Ad. 3 V Keľemeši pred dvoma, troma mesiacmi pomeňili značenie na križovyatke pod nadjazdom. Podľa mňa, a ňie ľen podľa mňa tam stopka zbitočna. Robi ľem probľemi. Ja znam, veľo havarií bulo. Aľe to preto, bo tam boli stare viblednute znački a šoferi ich prehľadli. A aj travu bi bolo vecej košic, bo cez ňu ňevidno. No a hňeď za stopku zas daj prednosc. Sedňice si do pikapu a skusťe tam isť dať prednosť. Ňemožne. To ľen otazka času a znova budu havarie. Jednoznačňe od Šebastovej dať zužeňie na jeden pruh, abo rozširiť cestu a urobiť pripojovaci pruh. Uviďiťe, že budu oveľa škaredšie havarie jak doteraz boľi, keď sa značeňie ňepomeňi.
Ad.4 Keď už spominam ten pripojovaci pruh, ta ňemohol biť aj pri poľakovi namiesto ostrovčeka. Teraz keď dachto vichadza od poľaka a odbočuje do ľava, ta musi mať voľno z obidvoch stran. Kebi tam bol pripojovaci pruh namiesto ostrovčeka, ta prejazdnosť (vijazdnosť do ľava) sa zviši a aj bezpečnosť buďe lepšia.
Ad.5 S tou našou červenou vlnou sa ňeda dačo urobiť?
Ad.6 A toto som mal napisať jak perve, bo to najdôležiťejšie!!! !!! V prvom raďe naj policajťi dodržuju predpisi!!! !! Barz ňedobre vipatra, jak policajt v civilu na pomaľovanom aute (aj ňepomaľovanom aľe s ňezameňiťeľnou antenou) telefonuje a iďe na červenu, abo tmavi passat jazďi jak blazon, v ňeďeľu rano ňikďe žiadne auto a on sa na bardejovskej otača cez dva plne čiari, bo prejsť ešťe sto metrov už bolo pre ňeho ťažko, abo . . . . Do ňekoňečna bi som mohol pisať jak vaši ňedodržuju zakon. Toto barz kole oči. A potom Vas taki zastavi a ma mať vašu uctu?

Labanc: „Ad. 1: Ďakujeme za tip, budeme sa mu venovať.
Ad 2. : Vecou sa budeme zaoberať v spolupráci s príslušným cestným správnym orgánom – v tomto prípade Obvodným úradom. Súčasne je potrebné upozorniť na novopripravovaný zákon, ktorý pravdepodobne zavedie maximálnu rýchlosť obcí na 50 km/h a následne by sa riešili 40-ky komplexne, že by sa zrušili. “
Ad 3: S problémom sa stotožňujeme a preto sme pristúpili k tej úprave značenia, ktorú spomínate.
Ad 4: Podľa platných technických noriem takáto úprava nie je možná.
Ad 5: Ako sme spomínali, toto je v pôsobnosti MsÚ.
Ad 6: Samozrejme zastávam názor, že policajt musí byť príkladom a zvlášť v cestnej premávke, a preto takisto odsudzujem každé takéto konanie. No pre vinu jednotlivca nemožno hádzať vinu na všetkých. “

otazka
matoPO | 12.11.2007 (17:58)
Dobrý deň, chcel by som sa Vas opýtať existuje teoreticka možnosť, ako sa da odpustiť viac ako polovica trestu pri zadržanom VP? ďakujem

Labanc: „Upustenie zvyšku zákazu činnosti je možné až po uplynutí polovice doby určenej v rozhodnutí pre zákaz činnosti, t.z. nedá sa to. Po uplynutí aspoň polovice je uvedené možné na základe písomnej žiadosti podanej na príslušnom DI. “

jj duri dobre napisal
StaryBorsuk | 13.11.2007 (07:31)
policajny Passat sa hra v meste na Kobru 11, robi obratky za plnej premavky cez 2 plne ciary...kadejake kaskaderske kusky, i dalsie policajne auta bezdovodne hrubo porusuju dopravne predpisy. potom to vyznieva smiesne, ked taky, co ohrozuje vodicov na vozovke sialenou jazdou sa postavi ku krajnici a dava pokuty ked niekto ide 71km/h namiesto 60...

co sa da robit s neustalym bezdovodnym porusovanim predpisov policajtmi? (nehovorim o vozidlach s pravom prednostnej jazdy, toto vystrajaju vzdy bez majakov) ako by sa dali kontrolovat?

Labanc: „Policajný Passat nie je vozidlom Okresného DI v Prešove, a preto sa k danej veci nemôžem vyjadriť. “

zelená vlna cez semafóry
milan.b | 13.11.2007 (08:14)
Nenájde sa v Prešove odborník, ktorý by už konečne zosúladil semafóry na hlavných ťahoch do zelenej vlny ?
Prečo to v KE funguje ale v Prešove še nedá ?
Prečo to DI nezariadi ?
Vyberať pokuty je jednoduchšie ?
Milan. B

Labanc: „Zosúladenie semaforov je v kompetencii mesta a myslím si, že ak sa takýto odborník nájde v KE, nájde sa ja v PO. DI nevyberá pokuty preto, že je to ľahšie, alebo preto, aby napĺňal nejaký rozpočet, ale preto, aby postihol nedisciplinovaných a arogantných vodičov a to nielen v blokovom konaní, ale aj v správnom konaní pri súčasnom uložení zákazu činnosti viesť motorové vozidlo. “

zelená vlna a arogancia
Axel | 13.11.2007 (11:49)
Pokiaľ ešte bola stará správa a údržba
komunikácii, tak tá zelená vlna ako tak fungovala, lebo to robili ľuďia čo tomu rozumeli !!! Dnes zel. vlna nefunguje nikde!!! Čo sa týka arogancie, tak je to fakt hrozné, plná čiara či zebra nikomu nič nehovoria a o rýchlosti ani nehovorím! Ale väčšinou tak jazdia vodiči áut, ktorých ŠPZ číslo prvé aj tretie je rovnaké!!! Ale o prideľovaní takýchto čísiel prominentom polícia nič nevie, že...

Labanc: „Myslím si, že na to sme už zodpovedali. Ale myslím si, že arogancia vodiča nemá nič spoločné s jeho evidenčným číslom, ale s tým, aký človek je. “

Vážený p. riaditeľ
realy | 13.11.2007 (14:08)
1.)rád by som počul vysvetlenie na tzv. zrkadlové čísla, t.j. také ktorých prvé aj tretie je rovnaké, lenže ja by som chcel vedieť prečo práve na parkovisku pre pracovníkov OR PZ čo sú väčšinou policajti je ich najviac?
2.)prečo na parkovisku OR PZ sú vyhradené miesta pre vozidlá PZ a pre pracovníkov OR PZ, ale nie pre telesne postihnutých, vari policajti pracujúci na OR PZ majú takú nízku kondičku, že nemôžu prejsť niekoľko metrov naviac a musia obsadzovať tie najbližšie miesta? Nedá sa tam nechať úmerné množstvo miest pre TP?

Labanc: “1. DI prideľuje EČV v súlade so zákonom o premávke na pozemných komunikáciách a na policajnom parkovisku sa vyskytujú vozidlá s EČV tak ako na ostatných parkoviskách mesta alebo okresu.
2. Okresné riaditeľstvo PZ v PO má vyhradené parkovisko nielen pre policajtov, ale má vyhradené aj parkovacie miesta pre telesne postihnutých, kde súčasne sa nachádza tlačidlový zvonček, ktorý je vyvedený k osobe informátora a táto zabezpečí bezbariérový vstup do budovy OR PZ a takto sa telesne postihnutý človek dostane bezproblémovo k potrebným agendám, ktoré si prišiel vybaviť. “

nemaš pravdu
tojefuk | 13.11.2007 (15:02)
neviem akú maju kondičku policajti, ale s tvrdením, že tam nie sú vyhradené miesta pre zdravotne ťažko postihnutých sa mýliš. sú tam vyhradené 2 miesta hneď pri budove ORPZ, ale občas na nich parkujú aj vozidla bez označenia ZTP

Labanc: „Máte pravdu a čo sa týka parkovania ne miestach pre ZTP, je to na svedomí občanov, hliadky tieto priestupky kontrolujú. “

Ako sa postupuje pri prideľovaní EČV
mladypresovcan | včera 18:25
Nadviažem trošku na realyho a chcel by som sa opýtať, akým spôsobom sa komu prideľujú EČV, lebo často si všímam, že tri rovnaké čísla majú rôzni vplyvní ľudia, zrkadlovky a celé čísla sa údajne tiež prideľujú tým správnym ľuďom...nie, žeby mi to osobne nejako vadilo, ale rád by som počul Vaše vysvetlenie na tento jav - prideľovanie prominentných čísel známym. Veď to nemôže byť náhoda, že napr. číslo 549 má dôchodca na favorite a 555 má nejaká vplyvná osobnosť na BMW X5. Podľa môjho názoru je takýto systém nespravodlivý, čísla by sa mali prideľovať striktne podľa poradia, bez ohľadu na to, kto je aký "boss". Majitelia áut s prominentnými číslami si totiž často robia z dopravných predpisov trhací kalendár, ruka zákona na nich často ani nedosiahne, na cestách sa správajú ako dobytok, ale taký dôchodca na starej škodovke, napr. s číslom 847, bude za nerozsvietené svetlá za slnečného dňa nemilosrdne spokutovaný. Ako tak sledujem ten holubník na našich cestách, ani nemám pocit, že policajti s tým chcú niečo robiť, často som svedkom toho, že zastavujú výlučne staršie autá, ale veľkých machrov s prominentnými číslami akosi prehliadajú, pričom oni sú ti najnebezpečnejší, drzo jazdia na červenú, na 40-tke idú 100 a ešte aj to sa im máli. Aj ten macher, čo zrazil v lete to 18-ročné dievča na priechode pri Bille, mal vraj prominentné EČV.

Ďakujem za Vašu reakciu a želám príjemný zvyšok dňa.

Labanc: „Evidovanie vozidiel a s tým súvisiace prideľovanie čísel je upravené zákonom. K špeciálnym číslam, t.j. k číslam s voliteľnou logistikou sa občan môže dostať na základe žiadosti o pridelenie takéhoto čísla. Následne príslušná firma evidenčné číslo s voliteľnou logistikou vyrobí a zašle na jeho pridelenie DI, ktorý takúto žiadosť eviduje (výroba takéhoto EČV je spoplatňovaná kolkami 5 000 Sk za jednu značku). Čo sa týka výhod ľudí majúcich uvedenú EVČ, nie je to to pravda, policajti sú rovnako prísni ku každému nedisciplinovanému vodičovi. “

sabstan | dnes 13:19
1. novembra 2007 som s rodinou išiel autom na cintorín smer Prešov-Sabinov-Lipany. Doprava bola hustá, vrahovia na kolesách veselo predbiehali, porušovali dopravné predpisy a ohrozovali život čestným vodičom. Hlavne od odbočky Veľký Šariš po Šarišské Michaľany. V tom citlivom úseku ciest ich nikto nekotroloval.
No tam, kde to už bolo bezpečnejšie, na výjazde zo Sabinova, smer P. N. Ves pri bývalých Strojárňach, na tom prehľadnom úseku stala hliadka polície a zastavovala sviatočných šoférov, ktorí náhodou zabudli rozsvietiť svetlá. A udeľovala pokuty. Vrahov na kolesách nechávala nepovšimnutých.
Z toho vyplýva otázka:
Dočkáme sa raz, že polícia si prestane zľahčovať svoje povinnosti a začne si všímať vodičov, ktorí zámerne porušujú dopravné predpisy a nie tých čestných chudákov, ktorí nahodou zabudnú rozsvietiť svetla?
A v tom je dopravná polícia občanom veľa dlžná.
Grázli by mohli povedať: "ďakujeme Vám policajti, robte to tak naďalej".

Labanc: „Je to podobná situácia ako sme hovorili o Župčianskom kopci, k čomu som sa už vyjadril. Vaše rozhorčenie chápem a ubezpečujem vás, že prešovská dopravná polícia bude nekompromisná k nedisciplinovaným vodičom. “

micis | dnes 14:08
Plánujete zvýšiť hliadky a kontrolu vodičov v časoch dopravnej š.p.i. č.k.y? V tom čase sú vodiči najviac agresívny a často porušujú zákony. Hlavne na križovatkách. (Krízové ulice - Sabinovská, Vajanského, Lesík Delostrelcov, Levočská, Rusínska, Obr. mieru) Na spomínaných uliciach dochádza častoktrát k nerešpektovaniu dopravných predpisov, ohrozovaniu chodcov a iných účastníkov premávky) Jedná sa hlavne o čas medzi (7-9 a 14-17 hodinou).
k tym kontrolam, neda sa na krizovatkach nainstalovat kamerovy systém a trestať nezodpovedných vodičou aj týmto spôsobom?
Ešte jedna otázka. Je možné zabezpečiť semafóry na priechodoch pre chodcov na uliciach Sabinovská, Levočská, z dôvodu zlepšenia priechodov pre dôchodcov a matky s ďeťmi? Je to vo vašej kompetencii? Je možné na spomínaných uliciach aspoň obmedziť rýchlosť na 40km/h a dodržiavanie pravidelne kontrolova?

Labanc: „Dopravná polícia slúži hlavne v dopravných špičkách, teda presne v časoch ako ste uviedli. Svoju pozornosť venujeme aj uvedeným uliciam, ale primerane sa musíme venovať aj premávke nielen v okrese Prešov, ale aj Sabinov a príjazdovým komunikáciám v základných smeroch od PP a KE. Kamerový systém bol experimentálne zavedený v Bratislave, ale o výsledkoch zatiaľ nevieme. Otázka semaforov je na riešení mesta, my podporujeme každú myšlienku smerujúcu k zabezpečeniu bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky. “

V tejto chvíli ďakujeme riaditeľovi ODI v Prešove za jeho návštevu a zodpovedanie otázok, pri najbližšej on-line diskusii dočítania už čoskoro.

Ilustračné foto
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK