Premiér po prejazde tunelom a po stretnutí s vedúcimi pracovníkmi zodpovednými za túto stavbu na budovanom diaľničnom úseku D1 Behárovce-Branisko ako súčasti medzinárodnej európskej cesty E 50 konštatoval svoju podstatne vyššiu spokojnosť s postupom prác ako to mohol urobiť pri predchádzajúcej návšteve staveniska vo februári t. r.
M. Dzurinda zopakoval, že jedným z predpokladov zvýšenia prílevu zahraničného kapitálu do regiónu východného Slovenska a najmä na Šariš je dobudovanie práve tohto jedinečného 4822 m dlhého tunela.
Premiér od predstaviteľov investora - Slovenskej správy ciest na čele s jej generálnym riaditeľom Dušanom Matonkom dostal informáciu, že do 23. augusta t. r. bolo v rámci 1. etapy výstavby pravej tunelovej rúry prestavaných 3,067 miliardy Sk. Na margo celkovej ceny diela povedal, že 1 km tunela na tejto stavbe aj s technológiou vychádza na 1,1 miliardy Sk. V súčasnosti je aktuálna požiadavka 400 miliónov Sk na krytie nákladov na realizáciu technologických prác, ktoré majú akcelerovať aktivity na stavbe v záverečnej fáze. D. Matonok uviedol, že tieto peniaze našli v štátnom rozpočte na rok 2001 a na uvedený účel ich prevedú z dopravných stavieb v Bratislave, kde ich nemôžu minúť. Podľa jeho vyjadrenia je najdôležitejšie začať 1. októbra betonáž vozovky v tuneli, ktorá by mala byť hotová 15. novembra. Premiér ohlásil, že po tomto termíne sa príde opäť pozrieť na postup výstavby.