Dôvodom bolo hrubé porušenie šestnástich ustanovení stavebného zákona a zákona o správnom konaní uvedeným odborom KÚ v Prešove. J. Polačko konštatoval, že každý odbor rozhoduje samostatne a k celému prípadu sa vyjadrí až po zisteniach odboru kontroly. Jeho vedúci Imrich Hamarčák 29. októbra potvrdil, že taký pokyn dostal vo štvrtok 25. októbra a výsledok preverovania by mal byť známy do 2 týždňov.
O vydanie stavebného povolenia požiadal investorský útvar SSC
v Košiciach 8. marca 2001. Odbor KÚ stanovil na 29. mája 2001 ústne konanie pre dotknutých účastníkov. Najviac postihnutí obyvatelia domov neboli na ústne konanie vôbec pozvaní. Hoci sa ho napokon z vlastnej iniciatívy zúčastnili, úrad vôbec nevzal ich pripomienky do úvahy a 29. júna 2001 bola stavba nábrežnej komunikácie povolená. Občania sa proti stavebnému povoleniu odvolali, ale odbor sa odvolaniami nezaoberal.
V odôvodnení rozhodnutia ministerstva, proti ktorému sa nemožno odvolať, sa o. i. uvádza, že odbor KÚ povolil výstavbu napriek tomu, že boli hrubo porušené platne normy a obyvatelia rodinných domov by prakticky ostali zablokovaní. Ďalej nemal dokladované vlastníctvo SSC k šiestim parcelám, čím vlastne povolil stavbu na cudzích pozemkoch. Ministerstvo zároveň stanovilo odboru KÚ v Prešove podmienky, ktoré musia byt splnené pri vydaní nového rozhodnutia.
Väčšina domov je uz asanovaná, stavba je rozostavaná, preinvestovali sa desiatky miliónov korún. Niekoľkí občania Prešova zastúpení právnikmi z Centra pre podporu miestneho aktivizmu podali proti vyvlastneniu žalobu. Krajský súd v Prešove hneď na začiatku sporu rozhodol o tom, že až do právoplatného skončenia pojednávania “odkladá vykonateľnosť” rozhodnutia KÚ o vyvlastnení.