Sobota, 20. apríl 2024
Meniny má Marcel | zajtra Ervín
Diskusia k článku:

Vo fakultnej nemocnici evidujú 171 výpovedí lekárov

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
#21046
Vo fakultnej nemocnici evidujú 171 výpovedí lekárov 21046
robiinno (ID: 51) | 10% Pokročilý
robiinno | 3.10.2011 10:12
Penta to vyriesi :o)
#21047
21047
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 3.10.2011 12:47
lekari su len figurky v rukach lekarskeho odboroveho zvazu...
ja myslim, ze tie vypovede sami postahuju.
Vsak odbornikov na ukraine je dost, oni si budu vazit taku mzdu, ktoru si slovaci nevazia.
#21094
RE: 21094
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 4.10.2011 16:51
Bohuzial, mylis sa. Ak berieme bohatstvo ako pomer naseho vlastneho majetku k majetku priemerneho obcana, tak lekari na Ukrajine su bohatsi, nez nasi. Proste si zarobia tolko, ze im to v pohode vyjde na vsetko zivobytie. U nas by si nepolepsili. Preto ich tu je doteraz minimum, nie preto, ze by ich Slovaci odmietali prijimat do zamestnania. Omnoho viac doktorov nez z UA mame z tretieho sveta, vselijakych islamskych krajin a tak podobne, ti vystudovali tu a uz sa im nechcelo domov.
#21095
RE: RE: 21095
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 4.10.2011 16:53
A este P. S.

Podla Tvojej logiky by sme mali vyhnat slovenskych doktorov do Nemecka (nastupny plat 2700 EUR), do Irska (3500) alebo do Svajciarska, Norska ci Svedska (este viac), lebo Nemci, Iri, Svajciari a Skandinavci si budu vazit pracu, ktoru si Slovaci nevazia.
#21099
RE: RE: RE: 21099
Bill (ID: 55) | 3% Praktikant
Bill | 4.10.2011 18:45
Každé bežné povolanie je na Slovensku podhodnotené a to neznamená, že teraz všetci pôjdeme do zahraničia. Ja si tiež viem predstaviť výplatu nemeckého učiteľa či špeciálneho pedagóga. A to ešte pri takom pracovnom materiále a pracovných podmienkach ako mám ja :-S
#21100
RE: RE: RE: RE: 21100
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 4.10.2011 19:09
problem je ten, ze skolstvo v zahranici vyzaduje naucenie sa jazyka a skusky z ich osnov a ich pedagogickeho minima. A aj tak je vo vacsine krajin plat ucitela na dost nizkom percentile priemernej mzdy.

Medicina v zahranici vyzaduje naucenie sa jazyka. Extra skusky maju len v niektorych z vyspelych statov (napr. USA, Kanada). Telo samotne je vsade na svete rovnake. Takze lekarovi sa emigruje lahsie. A naviac, plat pod 50. percentilom ma lekar len vo Visegradskej stvorke, ale na vsetky styri strany od nas je plateny viac, ako celostatnym priemerom.

A uvedomte si konecne, ze ta akcia bezi preto, aby tolko mladych lekarov neemigrovalo hned po skole. Dnes je bezny scenar = gymnazium na Slovensku, medicina v Cechach, prve pracovne miesto v Nemecku. Poslednych 10 rokov v CR i SR umiera rocne daleko viac lekarov, nez je absolventov, ktori svoje prve miesta hladaju doma. Teda pocet lekarov sa dost razantne znizuje. Ci sa budete ci nebudete hnevat, jediny sposob, ako tomu zabranit, je zdvihnut cenu ich prace. Ak na SK bude lekar skutocne zarabat 1,5 nasobok priemernej mzdy (1,5 x 744 = 1116 EUR mesacne hrubeho za 40h pracovny tyzden bez nadcasov), tak to este stale nebude nikde blizko nemeckeho nastupneho platu 2700 EUR, ani irskych 3500 eur, ale bude to PERCENTUALNE voci priemeru zhruba tolko, kolko je to v tych krajinach.

Inak sa emigracia a vymieranie lekarov nezastavi. A hadajte, kto na to doplati.
#21102
RE: RE: RE: RE: RE: 21102
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 4.10.2011 21:01
Odpoved na Tvoju poslednu otazku je, ze zatial tu privela ludi veri, ze na to nedoplatia oni, ale niekto iny.

Ak aj niektori vedia, ze na to doplatia, nevedia, co by mali urobit, aby to zmenili. Tak im porad.
#22803
RE: RE: RE: 22803
barcod (ID: 1260) | 0% Začiatočník
barcod | 14.11.2011 23:54
To by ale Presovski lekari museli byt na ich urovni a nie ako najhorsi na Slovensku. Uplatky vedia brat na 1 liecit na 4-. Mam svoje skusenosti.
#21650
RE: 21650
sara (ID: 2503) | 0% Profesionál
sara | 19.10.2011 16:25
súhlasím, bolo by prekvapením ak by boli tie ich výpovede akceptované. Je to len také BU-BU. Držia sa tam zubami nechtami.
#21651
RE: 21651
sara (ID: 2503) | 0% Profesionál
sara | 19.10.2011 16:26
súhlasím, bolo by prekvapením ak by boli tie ich výpovede akceptované. Je to len také BU-BU. Držia sa tam zubami nechtami.
#21071
biznis... 21071
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 3.10.2011 21:55
zdravičko... to najľepši biznis. Pentra, T&J, a inakše pašeraci, to vof demokracii na Slovensku najľepše jak prijsc ku peňežom. Tota čvarga zna bars dobre, že kec sce chore za zdravičko dace šicko, a tote hieni za peňežami idu aj cez mertvoli.
#21076
21076
hundros (ID: 151) | 0% Pokročilý
hundros | 4.10.2011 09:52
vie niekto kolko zaraba lekar napr. urolog s 10 rokmi praxe v presovskom monobloku? alebo gynekolog 5 rokov po skole na starej porodnici? ked budeme mat presne cisla, potom mozme diskutovat ci je to vela alebo malo. myslim si, ze 1500 v cistom by bolo pre nich tak akurat. dajte realne cisla...
#21084
RE: 21084
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 4.10.2011 12:11
plus obalky alebo bez???
#21090
RE: RE: 21090
hundros (ID: 151) | 0% Pokročilý
hundros | 4.10.2011 13:17
cakal som normalnu reakciu z vierohodneho zdroja. kym nevieme kolko lekar zaraba podla pracovnej zmluvy, nemozeme tvrdit ze zaraba vela alebo malo, nieto este nanho nadavat ze je nenazranec. takze najskor treba mat spravne informacie a az potom robit zavery a pripadne nadavat.
takze este raz, vie niekto kolko lekar zaraba?

lekari beru obalky, lebo ich tak ludia naucili. ak by nikto nedaval, tak by ani oni nepytali. zacarovany kruh:(
#21092
RE: RE: RE: 21092
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 4.10.2011 16:41
Neviem, kolko berie lekar v presovskej nemocnici. Ja som bral v krajskej nemocnici v Usti nad Labem v posledny mesiac 23.200 Kc v cistom za 238 pracovnych hodin (176 zaklad plus 62 nadcasy). Vydelte si to. Jedno euro je asi 23,50 Kc. Mne teda vychadza 3,90 EUR za hodinu v cistom. V Presove to bude podobne, ked nie nizsie. Poznamka: mam tri roky praxe.
#21093
RE: RE: RE: RE: 21093
hundros (ID: 151) | 0% Pokročilý
hundros | 4.10.2011 16:46
dik, konecne relevantna informacia. budem rad ked tu pribudne este zopar, nech mame sirsi rozhlad.

zatial mi to pride tak, ze lekar vie zarobit na slusny zivot, ale vzhladom na to, co robi, kolko ma nadcasov a aku ma zodpovednost, tak je to podla mna malo. neratam vsimne a bokovky, na tie som svoj nazor napisal vyssie.
#21098
RE: RE: RE: RE: RE: 21098
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 4.10.2011 17:18
No, vsimne. Musim este raz predostriet, ze nerobim v Presove, ale v Cechach, kde je o chlp ina mentalita. Takisto musim predostriet, ze mojim odborom je onkologia, kde uplatky az tak nebezia.

Takze: uplatky davane vopred, len za to, ze sa o niekoho budem starat ("vsimne"), odmietam. Ak ale niekto odchadza po liecbe domov a nieco mi z vdacnosti donesie, nevyhodim ho, lebo to povazujem za vdacnost. Inak, nerobim rozdiel v starostlivosti o toho, kto flasku doniesol a toho, co nic nedoniesol.

Takze, priznavam bez mucenia, za tri roky som dostal asi 6 kg kavy, asi 15 litrov 40%-neho alkoholu (ktory pit nemozem), asi 10 litrov vina (ktore mozem) a asi 3500 korun v peniazoch. Vyrazy vdacnosti ako pohladnice/karticky, plysove hracky, kvety a cokolady su omnoho beznejsie, ale nepocitam ich. Ked si to prepocitame na jeden mesiac (odsluzenych mam 36 mesiacov), "prispevok z vdacnosti" vyjde to priemerne na nejake tri stovky korun ceskych mesacne. To ako nehnevajte sa na mna, ale vacsiu polozku v plate (750 Kc mesacne) mam ako podiel z vyberu nemocnicnych poplatkov.

Ale, priznavam, ja neoperujem ani nerodim.
#21104
suhlas 21104
hundros (ID: 151) | 0% Pokročilý
hundros | 4.10.2011 21:53
nepisal som o darcekoch z vdacnosti, to beriem. sam som dal bonbonieru sestrickam, ci flasku lekarovi. ak som bol spokojny so starostlivostou a obdarovani si to fakt zasluzili. je to take mile pre nich ked im paciet aj takto podakuje.
ine to je pri obalkach, podplacani, vsimnom, bo dochtorovi to treba, bo musime pomascic vrecko aby sa lepsie staral, aby sme poskocili na zozname, aby vobec zacal operovat atd. to mi je proti srsti. ani casnikovi nedam sprepitne dopredu (sorry za prirovnanie).

a este jeden velmi dolezity fakt: ako tato situacia ovplyvni pacientov? suhlasim s lekarmi, ale ak sa to dostane do kritickeho bodu, zacnu umierat pacienti. kto za to ponesie zodpovednost?!
#21106
RE: suhlas 21106
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 4.10.2011 23:59
Ponesie ju ten mrtvy pacient, v prvom rade, kto iny by este mal? Mozes nim byt aj Ty.

Ale nemyslime si, ze zla situacia v zdravotnictve sa prejavi len mrtvymi, inak bude vsetko dobre.

Zla situacia v zdravotnictve sa prejavuje aj tak, ze sme chori aj keby sme nemuseli byt, pripadne sme chori dlhsie, ako by sme museli byt. Co to znamena pre cloveka osobne je jasne, ze to zhorsuje ekonomiku rodiny, krajiny, zatazuje pribuznych ani nehovorim.
#21198
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21198
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 6.10.2011 14:10
to som ani nemal citat , ze beries , to je jedno co.ja za to, ze si robim svoju pracu poriadne ani by ma nenapadlo zobrat hocico, aj keby sa dotycny davajuci pohneval. to by som si uz nemohol vazit sam seba... ..o com to svedci, ked to este tu priznas... ..
kolko zarabaju lekari?.. .pozrite sa na parkoviska lekarov v nemocnici a bude vam to jasne :)
#21258
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21258
sherwood12 (ID: 2630) | 0% Začiatočník
sherwood12 | 7.10.2011 19:41
napíš , v akom odbore pracuješ - a my už posúdime, či si môžeš vážiť sám seba. A aké autá parkujú na vašom parkovisku ?
#21268
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21268
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 8.10.2011 19:07
ja nepotrebujem vase posudky, pre mna je ciste svedomie prednejsie ako vsetky prechy na svete, ziaden majetok a peniaze si do hrobu nezoberiem, ale zomriem s cistym svedomim
#21278
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21278
sherwood12 (ID: 2630) | 0% Začiatočník
sherwood12 | 8.10.2011 21:47
nemáš čisté svedomie - z tvojích príspevkoch vyberám tvoje povahové črty - klameš, si pyšný, závistlivý, nevážiš si prácu iných
#21290
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21290
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 9.10.2011 16:59
vobec ma nepoznas, tak si davaj pozor na to co pises
#21498
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21498
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 14.10.2011 19:55
Pozri, mohol som sa svatosvate dusovat, ze nikdy nic nevezmem, ale a) nie je to pravda a b) nikto z Vas by mi neveril. Preto som napisal realny rozsah mimovyplatnych prijmov. Ked este chcete vediet viac, tak za 3 roky som bol pozvany farmafirmami na asi 10 obedov a na jeden trojdenny zajazd do Budapesti. To som tiez prijal.

Od Teba nepozadujem taku otvorenost, aku som tu predviedol ja, staci mi napisat len, ako sa nazyva tvoja pracovna pozicia a co v nej presne robis.

Mimochodom, bezne pracujem s umierajucimi ludmi a ich rodinami. Ked ti taka rodina po smrti babicky uplakana donesie dezert alebo flasku za to, ze u mna zazili najlepsie jednanie, za to, ze babicku som nedrzal pri zivote za cenu utrpenia, ze babicka si ma velmi pochvalovala a hlavne, ze nemali pracu s nou... pytam sa ta, vyhodis ich s tou flaskou? Ked si taku situaciu nevies predstavit z mojho pohladu, mozno budes vediet z toho ich.
#21657
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21657
matejkom (ID: 2406) | 0% Začiatočník
matejkom | 19.10.2011 19:16
august 2011 - "pôrodné" - pod 150 za cisársky rez sa nejde :o(
#21664
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21664
mam dosť (ID: 2697) | 10% Pokročilý
mam dosť | 19.10.2011 21:21
Pred rokom to iste. Moja zena bola jedina, ktora nezaplatila, nevedeli sme ze sa plati, to az tam zeny hovorili ktora kolko pomastila. Smradi.oni ani tak nechcu vyssi plat, lebo ten si vedia vylepsit, ale boja sa akciovky, aby nedaj boze ich niekto nemohol poslat k vode ked odborne alebo moralne zlyhaju. Drzia si svoje teple miestecka.
#21668
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21668
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 19.10.2011 22:45
Racionálny postreh.
#21669
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 21669
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 19.10.2011 23:19
a načo su nam doktori, však už sme všetci zblbnuty a nik nam nepomože.
#21087
21087
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 4.10.2011 12:16
nova karta k ujovi doktorovi
#21262
pýtam sa stále! 21262
trepo (ID: 2754) | 13% Začiatočník
trepo | 8.10.2011 12:52
prečo idú študovať tak mizerne platené povolania, medicínu, pedagogiku? Nech mi to niekto vysvetlí veď to nemá logiku. Veď sú aj iné povolania kde sa dá hrabať!!! !
#21263
trepo trepol 21263
sherwood12 (ID: 2630) | 0% Začiatočník
sherwood12 | 8.10.2011 13:38
mysliš hrabať na JRD?
#21272
...... 21272
peko (ID: 92) | 12% Majster
peko | 8.10.2011 20:21
tiež by sa žiadalo povedať , koľko lekarov popri práci vo Fakultnej nemocnici si ešte " privyrába mimo " v sukromných ambulanciach , či už vo svojich alebo písaných na niekoho.
A to je určite dobrý job keď si v nemocnici preposiela sám sebe pacientov do svojho sukromneho biznisu. ČI... .
#21284
..... 21284
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 9.10.2011 09:24
... ja im pošľem zos zahrobiaľem umrtni list... .
#21289
21289
gentleman (ID: 607) | 8% Praktikant
gentleman | 9.10.2011 16:17
Pýtam sa, prečo, ak nebude zabezpečená 100% zdravotná starostlivosť, mali by sme platiť zdravotné poistenie v plnej výške?
#21293
21293
aristofanes (ID: 2866) | 1% Praktikant
aristofanes | 10.10.2011 13:18
no ved nech zvysia platy lekarom...ale aj ucitelom, knihovnikom, predavacom, obuvnikom... !!!
#21308
RE: 21308
linda55 (ID: 2080) | -26% Začiatočník
linda55 | 10.10.2011 18:27
nehnevaj sa, ale...ako mozes porovnavat pracu lekara s knihovnikom a podobne...nezda sa Ti, ze praca lekara je snad najzodpovednejsia??? Ide predsa o zdravie kazdeho cloveka a jedine lekar ho moze vratit pacientovi...tak sa skus nad tym zamysliet a vy ostatni tiez...
#21310
RE: RE: 21310
Bill (ID: 55) | 3% Praktikant
Bill | 10.10.2011 18:55
Ako že iné povolania nám netreba?! Kde by bol lekár bez dobrého učiteľa či šikovnej upratovačky!? Kde by sme boli, keby bol každý lekárom?! Schválne, čím že si ty?
#21501
RE: RE: RE: 21501
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 14.10.2011 20:01
Bez upratovacky zraneny lekar neumrie. Ona bez neho ano.

A kazdy lekarom byt NEMOZE. Nemyslite si, ze to je Presovska uni a jej studijne obory typu kulturny management. To nie je a nebude. Na to musis mat pamat, logiku a tiez zaludok, lebo nie kazdemu sa chce hrabat sa v hnijucich prelezaninach alebo podla vone urcovat druh zapchy.
#21511
RE: RE: RE: RE: 21511
Bill (ID: 55) | 3% Praktikant
Bill | 15.10.2011 11:26
Bez upratovačky by z lekára možno ani lekár nevyrástol, lebo by umrel na choleru či týfus už v detskom veku. Ak by ako malý žiačik mal na prd učiteľa, tak jeho vzťah k učeniu by nedosiahol na štúdium medicíny. Ale to je debata o tom, že či bola prvá sliepka alebo vajce. V každom prípade, nedospeješ k jasnému a nepopierateľnému záveru. A myslieť si, že ja som viac, je také chrobákovsko-truhlíkovské. V každom prípade, mňa osobne to uráža, ak mi niekto povie, že som menej dôležitý, lebo nie som lekárom...
#21311
RE: RE: 21311
mam dosť (ID: 2697) | 10% Pokročilý
mam dosť | 10.10.2011 18:57
Preco by nemohol porovnat pracu lekara a knihovnika? Vodic autobusu nema zodpovednost? Neviem kde zijete, ale dnes plati ze by mala byt najzodpovednejsia, ale bohuzial nie je. Chodim poslednu dobu dost po lekaroch a som sokovany. Pracovna doba poniektorich 6 hodin, arogancia, antibiotika predpisuju ako cukriky, ved asi daco z toho maju ze? Pacient je rukojemnikom. Ja ked som automechanik a pride si lekar ku mne opravit brzdy, mam mu povedat ze dnes robim len 6 hodin? Alebo vymenim brzdy ale neodvzdusnim, lebo dnes nemam cas, ved pridte nabuduce. A ked bude mat nehodu s mojimi brzdami, kto bude na vine? No ja. Ale oni niesu nikdy na vine. Do telky to s kludom anglicana povie hovorkyna a vsetko je Ok. Nech pridu ukrajinski lekari a budu si viac vazit pracu ako nasi rozcicani doktori.
#21316
RE: RE: RE: 21316
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 10.10.2011 20:55
Pekne si to napisalo.

Je mylne vychadzat z predpokladu, ze vyska platu ma zavisiet alebo zavisi od zodpovednosti, lebo to tak nie je, nebolo a ani nebude.

Svoju zodpovednost ma takmer kazda profesia, takze medzi zodpovednostou a vyplatou umera nie je.

Az na male vynimky a deformacie, "rychloobratkove" profesie budu mat mensie platy ako "pomaloobratkove" profesie.

Vysvetlim to. Lekar musi studovat a vzdelavat sa styri roky na maturitu, sest rokov na vysokej skole, potom niekolko rokov aby mal atestaciu. V tom case ma mlady muz vo veku pod dvadsat rokov vyucny list na automechanika a vo veku, ked lekar je dovzdelany formalne, je uz automechanik profesionalne na vrchole.

Nedostatok automechanikov sa da pomerne rychlo nahradit v porovnani s nedostatkom lekarov, kde vzdelavaci system lekarov v potrebnom pocte tak rychlo nevytvori.

Lekari vraj teraz neprotestuju kvoli zvysovaniu platov, ale kvoli niecomu inemu, pocul som. Len zabudli verejnosti povedat, ze kvoli comu.
#21503
RE: RE: RE: 21503
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 14.10.2011 20:15
a) klient automechanika si to plati cele sam, alebo plati desatinu ceny a zbytok mu dohradi stat?

b) ma automechanik denne povinne tolko ukonov, ze ich nemoze stihnut urobit v normalnej pracovnej dobe, ak maju byt urobene poriadne?

c) ma automechanik povinnost zotrvat pri rozopravovanom aute, dokedy ho nepridu vystriedat?

d) caka automechanik na platbu za vykon cele mesiace?

e) ma automechanik povinnost riesit poruchy cudzich aut kedykolvek, aj v noci?

f) je potrebny automechanik kazdemu obyvatelovi bez vynimky?

g) pokial klient nezaplati drahu suciastku nutnu na opravu jeho auta, zaplati ju firma automechanika zo svojho, len aby auto fungovalo?

h) ma automechanik v cistom pod 4 eura za hodinu?

Kolkokrat ste odpovedali ano?

h) je automechanik povinny absolvovat 6 rokov univerzity na to, aby mohol byt zamestnany v servise, a dalsich 5-6 rokov specializacnej pripravy, aby mohol v branzi oprav aut posobit ako SZCO?
#21515
RE: RE: RE: RE: 21515
mam dosť (ID: 2697) | 10% Pokročilý
mam dosť | 15.10.2011 14:16
a)ty zo svojho vrecka platis tie ukony? A na ten stat spolu aj na ten Vas plat sa skladam s ostatnymi danovnikmi
b)ak chce zivnostnik alebo zamestnanec ktorehokolvek odvetvia zarobit na dane, odvody atd musi urobit vela ukonov.
c)Vy aj ked mate taku povinnost, zjavne ju skoro ziaden lekar nevyuziva v praxi
d)Vy cakate na svoj plat cele mesiace?
e)povinnost taku nema, ale dobry mechanik to poriesi kedykolvek
f)no coment
g)Vy platite za nemocnicny material zo svojho?
h)Ma. A viete Vy vobec kolko tu ludia zarabaju? Za pracu 2eur na hodinu stoja v zastupe.
h)Vy ste si asi nevsimli ako technika isla do predu a tie 4 roky v skole uz asi tazko postacuju na opravu akurat tak starej skody 120.
#21517
RE: RE: RE: RE: RE: 21517
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 15.10.2011 14:34
ked je niekto pravdepodobne doktor a este si to da aj do nicku... .to hovori za vsetko :)
#21315
...... 21315
peko (ID: 92) | 12% Majster
peko | 10.10.2011 20:23
kde by boli lekari bez zdravotných sestier. Keď podaktoré toho viac ovladaju ako samotny tzv. lekari.
#21502
RE: ...... 21502
Doktor_Strosmajer (ID: 629) | 0% Začiatočník
Doktor_Strosmajer | 14.10.2011 20:05
To je svata pravda. Da sa aj bez sestry, ale potom sa to neda stihat. A sestry maju este mensie platy ako lekari, tych by vam malo byt luto najviac! Za 450 v cistom obracat 100kilovych pacientov atd atd atd. Tie by si zasluhovali IHNED minimalne desat eur na hodinu. Lenze cielova hladina, NA ktoru chcu odchadzajuci lekari ZVYSIT plat doktora, je sest tridsat hrubeho na hodinu (jedenapol zakladneho platu, teda 1116 EUR v hrubom).
#22234
hm 22234
BossP (ID: 2932) | 0% Začiatočník
BossP | 4.11.2011 12:15
ako ja nerozumiem ako mozete ludia porovnavat pracu mechanika, obuvnika, knihovnika!!! s doktorom!!! ! absurdne! kolko rokov studia to vobec trva! knihovnika moze robit kazda jedna osoba co ukoncila ucnovku! vyuceny obuvnik zacina pracovat hned po skonceni skoly! myslim ze obuvnik ani knihovnik nemusi platit rozne clenske, chodit na kongresy zbierat kredity aby mu nedajboze nezatvorili obchodik! odflaknuto opraveny opatok pridete reklamovat a vam ho urobi a ked by vam lekar odflakne operaciu apendixu tak neviem aky to bude mat koniec!.sa preberte co pisete!
#22247
RE: hm 22247
linda55 (ID: 2080) | -26% Začiatočník
linda55 | 4.11.2011 17:02
suhlasim...konecne sa nasiel clovek, ktory pise mudro a tak, ako to v skutocnosti je...ludia si neuvedomuju, ze lekari maju tak zodpovednu pracu, ze je to uplne neporovnatelne s ostatnymi povolaniami...ale co uz, taky mame narod na Slovensku, zial...
#22253
RE: RE: hm 22253
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 4.11.2011 20:40
Ááále, čo by si neuvedomovali, že lekári majú zodpovednú prácu. Ale si to uvedomia až keď ochorejú, čo sa našťastie do istého veku nepodarí každému. Nie nadarmo sa hovorí, že až s vekom prichádzajú skúsenosti.
#22248
RE: hm 22248
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 4.11.2011 17:08
vsak to aj tak robia-odflakuju
#22235
p.s. 22235
BossP (ID: 2932) | 0% Začiatočník
BossP | 4.11.2011 12:23
netreba len nadavat na doktorov ked sa vam nieco nepaci pocas poskytovania starostlivosti treba otvorit usta a sa ozvat! pisat a stazovat sa okoliu vie kazdy. som sestra a sa cudujem ze su ludia ochotny davat uplatky, vsimne- este pred operaciou trebars! ton kde sme !.ved sestra aj doktor su financne odmenovaní(aj ked sa asi este nestalo aby sestre bola dana finan. hotovost za spokojnost). ved je to kua ich praca!.. .a etse k tomu dopredu!.za neudvedenu pracu! ako ich stara generaciu naucila tak to mame my teraz... ... .zacalo to vajickami a teraz na osetrenie bez minim. 50 e aby ani clovek nesiel! nemam slov. Za dobre odvedenu pracu, a pracu naviac nemam ani ja problem dat dr alebo sestre dakovne" a nehovorim samozrejme o peniazoch.maximalne tak dezert, cokoladu, flasku
#22251
RE: p.s. 22251
ladislav (ID: 2562) | 0% Začiatočník
ladislav | 4.11.2011 19:53
Dobrý večer, dlho som iba čítal diskusiu na PIS ale táto téma sa týka asi všetkých občanov tejto banánovej republiky. Chcem sa opýtať "Pánov" lekárov kde zostala ich Hypokratova prísaha! A tohto štátu sa chcem opýtať ako je možné že štátny zamestnanec môže OFICIALNE podnikať? Veď skoro každý lekár má súkromnú prax! A do práce v štátnych nemocniciach si chodia oddýchnuť! Myslím tým hlavne tých "PÁNOV" ktorý berú "všimné" . A prosím Vás mohli by ste mi menovať lekára ktorý žije v paneláku? A keď ano, nepostavil dom svojim deťom? Viem že práca lekára je zodpovedná, ale prečo vydierajú štát a za svoj štít si beru pacienta!
#22252
RE: RE: p.s. 22252
ladislav (ID: 2562) | 0% Začiatočník
ladislav | 4.11.2011 20:05
A ešte jedna vec ma napadla . Ako tento štát rozmýšľa, keď každý vešeobecný lekár dostáva za zdravotnú kartu skoro 2 eurá za každú ZDRAVOTNÚ KARTU každý mesiac či ste boli na ošetrenie alebo nie! Ja som bol posledne chorý asi pred dvoma rokmi!
#22717
........ 22717
peko (ID: 92) | 12% Majster
peko | 12.11.2011 19:31
Dlhodobe korupciu v zdravotníctve // pišem iba v zdravotníctve // dlhe roky kritizuju mimovladne organizácie
Transparency International Slovensko , Aliancia Fair-play , IVO atď.
Celkovo platí že korupcia v zdravotníctve patrí do prvej 5 -ťky v rámci SR. ˇ
Vyzerá že žiadna vláda si z tým nevie poradiť a tzv. lekári / pravda nie všetci / ale.?? ? kšeftuju a priživuju sa na chorobách a strádaní občanov- pacientov , ktorý zo svojich dani/ pokiaľ pracujú , alebo pracovali / platia ich plat. Korupcia je jednak od občana - pacienta- jeho rodiny. Jednak o tom sa hovorí potichy od farmaceutických spoločností. A teraz chcú lekári vyššie platy .lebo ... ... ... ... .?? ??? ??? ??? ??? ???
Z tým osobne nesuhlasím.
#22738
22738
mam dosť (ID: 2697) | 10% Pokročilý
mam dosť | 12.11.2011 21:17
Keby ukazali vyplatne pasky a naozaj by mali nizke platy, mali by podporu aj od ludi. Ale zrejme zakryvaju vysku platu, lebo asi nieje taka nizka ako hovoria. Ukazalo sa, ze priorita v ich strajku je len a len plat a nie obcan. Uz nech si uvedomia, ze ziju na SK a momentalne nieje priestor na ich vysoke platy. Aj ja chcem 2000e, lebo v Nemecku tolko zarabaju, ale zijem tu. A co maju povedat ucitelia. Ved ich platy su smiesne nizke. Lekar si vie privyrobit aj bokom. Co sa tyka korupcie od obcana, ked niekomu ide o zivot, chyta sa slamky a ta slamka je obalka. Ja taktiez nesuhlasim pridat im.

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK