Pondelok, 20. január 2020
Meniny má Dalibor | zajtra Vincent

Diskusia k článku: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci

* registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť

Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie

#22547
Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22547
vetroplach (ID: 2735) | 0% Začiatočník
vetroplach | 10.11.2011 21:39
Dalo sa cakat, ze si z toho ujo cerveny salik zase raz zrobi svoju show...
#22558
RE: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22558
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 10.11.2011 23:33
Bude na jar sediet v NR SR?
#22559
RE: RE: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22559
lubos.lukac (ID: 711) | -3% Pokročilý
lubos.lukac | 10.11.2011 23:40
Snívajte s nami... :)
#22562
RE: RE: RE: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22562
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 10.11.2011 23:51
Martinovi Feckovi z Prešova stačilo 26 tisíc krúžkov z miesta číslo 148.
#22563
RE: RE: RE: RE: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22563
lubos.lukac (ID: 711) | -3% Pokročilý
lubos.lukac | 10.11.2011 23:52
pointa... ? Ale zasa máš pravdu v jednom... Slovensko je krajina zázrakov, ty si jeden z nich... :)
#22564
RE: RE: RE: RE: RE: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22564
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 10.11.2011 23:58
V jednom mieste je schopný získať 15 tisíc, a koľko miest a okresov je ešte na Slovensku... Vo volbach do VUC mal 26 tisic. Papierovo je favorit.
#22566
RE: RE: RE: RE: RE: RE: Foto: Partia obyčajných kamarátov robí v Prešove ťažké veci 22566
lubos.lukac (ID: 711) | -3% Pokročilý
lubos.lukac | 11.11.2011 00:00
V jednom mieste získal pred rokmi taktiež rovnako, tak ako v posledných voľbách do NR SR skončil... , ale to už vieš... . Napokon "papierovo" si aj ty poslanec... :D
#22548
22548
fleš (ID: 594) | 3% Profesionál
fleš | 10.11.2011 21:42
Skoda ze sa nezapojil.
#22550
22550
medulienka (ID: 67) | 2% Praktikant
medulienka | 10.11.2011 21:44
..bolo by tam viacerých treba poslať z úradu, veď ich tam je dosť, aspoň by niečo robili..
#22551
... 22551
timec (ID: 263) | 3% Začiatočník
timec | 10.11.2011 21:58
...keby tak niekto z vas ocenil to, na co sa ti ludia dali a co rozbehli, zrejeme by z vas ubudlo, co?.. .. zamyslite sa trosku nad sebou...je smutne, ako sa zmozete tak akurat na par trapnych prispevkov na anonymnom fore...zamyslite sa nad sebou... .

...inak, mladez, blahozelam, fandim vam a verim, ze budete prikladom pre vsetkych, nielen mladych ludi... :))... .
#22569
22569
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 11.11.2011 06:19
mne to pripomina bolševicku propagandu, za asistencie medii-szm-a miestnej pol.strany.no ale aspoň vidieť že bolševicka taktyka-režia funguje na opajanie občana...
#22682
RE: 22682
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 12.11.2011 10:10
Mne tak pripadalo aj Lukáčove My sme tu doma s Matejom, ale ta sa do mna pustili, ze tam boli zásluhy a nezištná práca pre mládež.
#22728
RE: RE: 22728
lubos.lukac (ID: 711) | -3% Pokročilý
lubos.lukac | 12.11.2011 20:02
Pozdravujem z víkendovej akcie: "My sme tu doma", som rád, že si si na nás spomenul... , skús si najprv poriadne naštudovať o čo ide v oboch akciách a porovnaj, potom mi napíš... , ďakujem.
#22570
22570
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 11.11.2011 07:35
presne tak, obyčajná propaganda. Pretože tieto veci už roky majú robiť nezamestnaní cez VPP, ktorí dostávajú štátne dávky iba za to že, vlastne zato že sú.
Mestá a obce majú mandát na verejnoprospešné práce. Aj peniaze by sa určite našli, stačil by jeden týždeň do mesiaca a Prešov je čistý ako Paríž.

Ale inak študentom ďakujeme za snahu.
#22571
... 22571
peter.migas (ID: 1102) | 6% Začiatočník
peter.migas | 11.11.2011 07:46
Takychto a podstatnejsich aktivit bolo v meste zrealizovanych aj za sucasneho starostu X a predtym este viac...nekladla sa ziadna pozornost naopak ak sa objavi napr. Lubo s aktivitou ktoru si sam prezentuje kazdy mu nalozi ze sa nepatri chvalit sam sebou a prosit o pozornost lebo lebo neviem... .v tomto meste nebolo nikdy predtym potrebne sa staviat do pozicie hrdinu lebo sa do toho nemontovalo nikdy proste na to uplne kadilo...dnes sa trieska politicky kapital kde kade a nie len to ked sa nevytrieska tak ako ma tak sa porobi aj cosi zle, neprijemne tak aby si dotycny hrdina dobre premyslel na akej strane bude stat...tak nezmyselne a doslova gadzovske pevne barikady ake sa postavili v roznych oblastiach spolocenskeho a kulturneho zivota v nasom malom meste za poslednych dajme tomu 7 rokov tak take tu isto neboli...mozno som to tak nevnimal ako dnes ale co kolvek sa urobilo v devadesiatych rokoch ale aj na prelome milenia ked si to uz nik nevsimol tak aspon do toho nevrtal a nesnazil sa o naklonnost a support farby vlajky...je to ale na nas vsetkych co mame na veci nazor co nas aspon nieco zaujima co sa deje...nech si kazdy povie co chce
#22595
22595
trdlo (ID: 2949) | 0% Začiatočník
trdlo | 11.11.2011 10:38
Robenie ťažkých vecí je aktivitou mladých.
Prečítajte si knihu
Robiť ťažké veci od dvoch bratov násťročných Alexa a Bretta Harrisovcov. Vydavateľstvo www.kumran.sk
Táto kniha, napísaná mladými pre mladých spôsobuje rebelúciu.
Mladí sú schopní robiť náročné a zložité veci!
Kedy ste videli, aby sa mládežníci, sami od seba, pred vyučovaním, pustili do čistenia mesta? A po vyučovaní znovu?
To, že túto aktivitu ohlásili na mestskom úrade, využil primátor. Svojou prítomnosťou dal najavo, že si váži iniciatívu mladých, ktorí neležia zdrogovaní a sfetovaní v pivniciach, v baroch, ani sa bezhlavo nezabávajú, ale berú svoj život zodpovedne. Kto vie, ktorému z tých mladých raz budeme hovoriť v Prešove pán primátor, alebo pani primátorka...
To, že to niekto vidí ako prihrievanie si Hagyarigulášu, je vec jeho uhlu pohľadu. Len aby nám neunikla podstata.
Mladí majú potenciál.
Od dieťaťa sa očakáva, že sa naučí chodiť, hovoriť, samostatne jesť, používať toaletu, udržiavať telesnú hygienu, potom písať, čítať, počítať, pozdraviť, používať čarovné slovíčka... Voči deťom má spoločnosť i rodina i škola obrovské očakávania.
Kde sa potom strácajú???
Od mladých očakávame, že dajú pokoj a nebudú zavadzať, kým z nich nebudú vážení dospelí. Ale ako sa nimi stanú, ak nikoho nezaujímajú a každý chce mať od nich pokoj??? Ak každý hovorí, počkaj, pochopíš keď budeš dospelý...

Bravooooooooo, mladí rebelucionári Prešova. Ukážte to celému svetu, že ste tu, a nemienite sa prizerať! Ak začínate dnes, zajtra budete v mestskom parlamente a vaša generácia ukáže, že máte na to zmeniť svet k lepšiemu, už len tým že sa meníte vy. Nastavujete zrkadlo tým, ktorí sedia v práci, čítajú noviny, pijú kávu, polievajú kvety a tvária sa, že robia a cítia sa náramne dôležitými, lebo sa im kde kto tlačí do recta.

Bravoooooooo.
Dajte vedieť na www.pis.sk aj iným, ktorí sa rozhodnú pridať robiť ťažké veci.

P. S.knihu som ešte neprečítala, ale pracujem na tom a teším sa. V každom z nás je násťročný rebel!
#22596
RE: 22596
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 11.11.2011 10:44
cela tragedia je v tom že študenti-mlady su vždy a všade po staročia uživany-zneuživany ako barani na reklamu zmien...
#22615
22615
grogi (ID: 134) | 6% Pokročilý
grogi | 11.11.2011 14:18
Nechcel som sa zapájať, ale nedá mi. Boli príspevky, že sa mladí zneužívajú na vytĺkanie politického kapitálu, ale sa mi zdá, že sami diskutujúci si tu robia na mladých reklamu. Miesto toho, aby pochválili, že tu niekto skrášľuje naše mesto, tak ich dobre že nezjazdia.
Chválim ľudí, ktorí svojou prácou prispeli k čistejšiemu Prešovu.
#22626
RE: 22626
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 11.11.2011 16:56
Čo robia mladí je fajn, len mi je dosť nevoľno, keď k nim prilezie politik, odfotí sa a znechutí vnímanie zmlyslu celého podujatia.
#22678
RE: RE: 22678
vetroplach (ID: 2735) | 0% Začiatočník
vetroplach | 11.11.2011 23:54
V tomto mozem s tebou Char len suhlasit
#22755
RE: RE: 22755
grogi (ID: 134) | 6% Pokročilý
grogi | 13.11.2011 10:35
To beriem.
#22635
...... 22635
peko (ID: 92) | 12% Majster
peko | 11.11.2011 20:02
o akom politikovi pišeš/hovoríš??? ?
#22643
RE: ...... 22643
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 11.11.2011 20:26
V súvislosti s upratovacou akciou toho, ktorý je na fotkách, ale platí to všeobecne, že mi je z toho nevoľno. Ale to je len môj pocit, ostatným môže byť jedno, čo si o tom myslím.
#22677
RE: RE: ...... 22677
Objektivus (ID: 2831) | 0% Začiatočník
Objektivus | 11.11.2011 23:49
Chariku pán učiteľ ce asi zna. V tvojej skupine máš svuj nazor abo veľiteľov. Kto ši bez viny, ruc ... . Ale na druhej strane pravda, že dobrú vec furt dakto zna vo svuj prospech využic.
#22684
RE: RE: RE: ...... 22684
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 12.11.2011 10:19
nuž a nie je to len slovenské ale hlavne politické. Nuž a oponenti musia zasa kričať že to je politozovanie. Že doteraz tí super demokrati nedokázali potiahnuť dialnice ak tak len zastaviť ich výstavbu, a tiež rozpredať čo sa dalo aj nrdalo, či skôr nemalo.
Tak napríklad privatizácia poisťovní a rbenie cez ne ziskov a pritom zdravotníctvo je v kolapse pre nedostatok peňazí. Nikoho ale nezatvorili za ich rozhadzovanie. Privatizácia len vytiahne ďalšie penize a nahraný bude pacient.
Samozrejme egoizácia ľudí s tvrdeniami, načo platiť zdravotníctvu ak si zdravý a podobné hry na najnižšie ľudské pudy.
#22685
22685
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 12.11.2011 10:22
Ak by skutočne "mladí" chceli iba nezištne pomôcť ušľachtilému cieľu a veci, proste by sa s "politikom" nevyfotili a jednoducho vyhlásili, že si neprajú aby ich iniciatíva bola zneužitá na politické účely... Bodka. Mohli si nafotiť akciu kompaktom za 35 eur a nemuseli by sme tu prezerať fotky podpísané v pravom dolnom rohu.
Taktiež absolútne neverím, že len čisto náhodou si ich "politik" odchytil pri nezištnej práci a spolu s ďalšími kolegami z MU si prišiel pri lopatách a metlách poklábosiť... Okrem toho tam vidím i kamery a ďalších fotografujúcich, no proste jedna nádhera...
Ale kľudne môžme debatovať o nezištnosti akcie... :))
#22686
RE: 22686
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 12:28
Myslím, že sa mýliš. Toto už bola ich druhá akcia, o prvú sa nikto nezaujímal - upratovanie v okolí staníc (BUS a ŽSR), myslím, že sa nebude nikto zaujímať ani o tretiu, štvrtú. Treba oceniť čo títo mladí robia. A to, že trošku spropagovali túto akciu, a to prostredníctvom návštevy primátora, inak by média zrejme o nich ani nezakopli. A keď príde nabudúce kvôli tejto medializácii, o pár mladých ľudí viac, už je to úspech. Je to o spropagovaní akcie, nie primátora.

Vidíš to čierne, skús sa pozerať na to biele pri tejto akcii. A je to dlhodobý projekt, nebola to len jednorázová akcia, ktorú zorganizoval primátor. Ten tam bol, lebo chcel. Ani ja nesúhlasím s niektorými krokmi primátora (zvyšovanie daní a pod.), ale myslím, že až veľmi to tu obraciate na "politizovanie". No a čo, získal nejaké plusové body, získalo plusové body mesto že podporuje takéto akcie. A tým to končí. Tí aj ostatní to tu rozpytvávate, ako keby bolo mesiac pred voľbami. Ak by mladí neupoupratovali, napísal by si, že aký bordel je v blízkosti staníc. Myslím, že Vám úplne uniká myšlienka tohto projektu. A to je smutné.

Najbližšia akcia - 17.11 návšteva domu sv. Kozmu a Damiána, kde sú umiestení starší spoluobčania.

Môžeš kľudne jožo propagovať, a nikto ťa nebude obviňovať z politizovania.
#22688
RE: RE: 22688
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 12.11.2011 12:55
Tiež to vidíš iba z jednej strany... To že si zakryješ jedno oko a teda časť reality nevidíš ešte neznamená, že to nie je.
Iniciatívu mladých vítam a smekám klobouk. Mladí to robia zadarmo, s čistými úmyslami... Vadia mi však istí "politici" ktorí si na tomto robia kampaň. To, že by bol bordel v okolí stanice /aj tak už o týždeň po upratovaní znova bol/, je vizitka mesta, resp. jedno najvyššieho štatutára... Za každý jeden papierik či cigaretový vajgel na mestskom pozemku je zodpovený priamo primátor, pretože disponuje mechanizmami a aj finačnými prostriedkami nato, aby bolo mesto čisté. Nehovoriac o projektoch VPP. Po dedinách vidno ľudí s metlami v oranžových či žltých vestách, po Prešove nie. Neviem kde je problém, určite univerzálna výhovorka že vo finančných prostriedkoch... .
Ale vyznieva to minimálne smiešne, že pán primátor je odkázaný riešiť čistotu mesta zopár nadšenými tínedžermi bez nároku na odmenu. A ešte sa pri tom necháva aj fotografovať do médií.
#22690
RE: RE: RE: 22690
turista (ID: 103) | 2% Praktikant
turista | 12.11.2011 13:25
Nechcem nikoho obhajovať, no čo v prípade ak mladý prídu za primátorom a požiadajú ho o pomoc s propagovaním a zabezpečením potrebného náradia s multicarom. On zabezpečí jedno a mládež druhé. Je to partnerstvo na akcii. Ako už bolo spomenuté, bez primátora by na akciu neprišiel žiaden novinár.
#22691
RE: RE: RE: RE: 22691
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 12.11.2011 13:31
a je vobec potrebné aby na akciu prišiel vobec nejaký novinár? Mladí fungujú na FB, stačí vytvoriť udalosť a hotová vec.
S tým technickým zabezpečením by som ti mohol dať aj za pravdu, ale aj tak tvrdím, že na zabezpečenie čistoty mesta tu máme iné mechanizmy s plným technickým vybavením. Preto foto primátora na tejto akcii vnímam skor ako bezradnosť a trápny pokus o promo.
#22693
RE: RE: RE: RE: RE: 22693
turista (ID: 103) | 2% Praktikant
turista | 12.11.2011 13:39
Tu nejde o čistotu mesta ale mladý chceli poukázať na problém, že ak sa nám niečo nepáči tak musíme začať od seba a samu musíme urobiť niečo pre zmenu toho čo sa nám nepáči. Uvediem príklad skatepark skateri len plačú, že chcú skatepark od mesta no neuvedomujú si, že v dnešnej dobe sú nadácie, ktoré dajú peniaze na rôzne projekty práve mladým aby sa aktivizovali. V obehu je približne 20 000€ od firiem ktoré tie peniaze dajú OZ a nie mestu. Za tie peniaze už dávno mohol byť postavený skatepark. Postačí pozemok od mesta a iniciatíva mladých.
#22695
RE: RE: RE: 22695
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 12.11.2011 13:47
Súhlasím s Tebou na 99 %, až na tú časť, kde používaš osobné invektívy, ktoré pri kultivovanej diskusii nie sú potrebné.

Pozrime sa teda na to z ďalšej strany. Povedzme, že primátor chce presadzovať nejaké veci, potrebuje na to podporu. Vnímam to tak, že ten náš to zúžil len na mechanické získanie hlasov, kus ako kus.

Zavíta medzi mladých, očarí ich svojou bezprostrednosťou, kvôli ich veku (nič v zlom) a z toho vyplyvajúcej neskúsenosti, naivite a dôvere si ich spravidla nakloní.

Povedzme si rovno. Mladý muž či mladá žena, v očiach starších ešte chlapec či dievča, ale už s volebným právom, iného živého politika doposiaľ ani nepoznalo. Takmer každý z nich žije v úplne inej sfére a svet majú zatiaľ zúžený na školu, s tým súvisiace povinnosti a voľný čas.

Do tohto sveta im vstupuje z pragmatických dôvodov politik. Možno je to chyba ostatných, že to nerobia. Možno je za tým neschopnosť ostatných to robiť tiež, možno ich nešikovnosť.

Ale možno tiež pocit zodpovednosti, že mládež by sa nemala politicky zneužívať.

Že volič nie je kus ako kus a cesta za mocou je len o čísle v zápisnici z volieb, ktoré musí byť najvyššie.

Dovolím si odhadnúť, že primátor nemá podporu inteligencie, ani úprimnú podporu a nezištné stotožnenie s jeho politikou zo strany zamestnávateľov o osobností.

To je zlé, je to zahrávanie s budúcnosťou mesta a osudmi ľudí v ňom.

Ak teda niekto hovorí, že to robí dobre, súhlasím. Robí dobre naháňanie volebného výsledku, vie tento cieľ dosiahnúť.

Veď vo voľbách je napokon kus ako kus. Ak mu nedáš hlas Ty, Tvoj hlas nahradí hlas dôverčivého tínedžera, ktorí sa dá presvedčiť oveľa lacnejšie.
#22696
RE: RE: RE: RE: 22696
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 13:57
Char, rád by som ťa upozornil, že možno 50% ľudí, ktorý sú na daných fotkách nie sú Prešovčania.

Je to dosť prekvapujúce? V úzkom tíme projektu "Robiť ťažké veci" - sú vysokoškoláci, stredoškoláci, ktorí študujú v PO, ale trvalé bydlisko majú niekde inde.

Čiže vplyv primátora na nich, ako na kus, ako si to nazval je minimálny.

Je to prekvapujúce, že NePrešovčania robia poriadky v Prešove, a nie vo vlastnom meste?
#22698
RE: RE: RE: RE: RE: 22698
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 12.11.2011 14:05
Mocatko, rád by som Ti pripomenul, že vo voľbách do NR SR tvorí celé Slovensko len jeden volebný obvod.

Čo si v tej súvislosti chcel povedať tým, že polovica tých ľudí nie sú Prešovčania?

Mozes mat pravdu, nepoznam vsetkych ludi a nemam problem sa spolahnut a doverovat Ti, ze je to tak, ako pises.

Aký máš názor k podstate môjho príspevku? Lebo Tvoja faktická poznámka na tom nič nemení.
#22704
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22704
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 16:00
No, že tá mládež, ktorá nie je z Prešova, na nich pán Hagyari nijako nevplýva. Maximálne môžu porovnať, ako pristupuje mesto Prešov a ich rodné mesto k týmto iniciatívam.

Inak mám pocit, že ty si vyštudovaný politológ - ale to len na základe tvojich príspevkov. Bližšie to nechcem rozvádzať.

A môj názor k podstate tvojho príspevku je, že je to celé teoretizovanie Tebe vlastné.

Podstata je, že primátor vládne už druhé volebné obdobie. V posledných voľbách jasne vyhral, a nikdy nevieš či s podporou inteligencii (by ma zaujímalo, koho radíš k tej inteligencii, podľa akých kritérií), zamestnávateľov, osobností. Čiže opäť len tvoj teoretický názor ničím nepodložený.
#22707
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22707
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 12.11.2011 16:39
"Teoreticky" bude akýkoľvek názor na štruktúru voličov vo voľbách vždy len "teoretický", lebo voľby sú tajné.

Prakticky má radnica ako jediná k dispozícii celý presný zoznam tých, ktorí boli voliť a z neho sa dajú urobiť určité politologické závery. Momentálne by mal niekde byť uložený a zapečatený.

Čo sa mňa týka, úvahy o štruktúre podpory primátora sú len empirické, takže áno, môžem sa aj mýliť.
#22710
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22710
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 12.11.2011 17:30
toto je najlepšia agitka:

http://korzar.sme.sk/c/6135126/presovcania-zapl...

:))
#22732
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22732
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 21:09
Char, dik za korektnu diskusiu.

Aj ked to asi nepomoze zlepsit vsetky veci v meste, myslim tato diskusia, ale aspon sme si vymenili nazory.
#22694
22694
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 12.11.2011 13:47
Takže mladí chceli poukázať kompetentným - teda primátorovi - že sa im nepáči čistota mesta, preto ich priešiel pán primátor podporiť :)) Dokonca aj multicar im pristavil...

Skatepark je druhoradá, alebo aj treťoradá záležitosť. Koľko skaterov máme v Prešove? Zopár desiatok. Ale čistota mesta sa týka každého obyvateľa.
#22720
RE: 22720
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 19:35
Myslím, že je seriózne, že mesto poskytne nástroje (hrable, metly) a mladí vložia do toho svoj kapitál.

A čistota nie je len o upratovaní, je to o uvedomení každého obyvateľa mesta Prešov.
#22723
RE: RE: 22723
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 12.11.2011 19:39
akože tam c nesi na fotke?uvedomeni občam...
#22727
RE: RE: 22727
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 12.11.2011 19:58
toto je absolútne nesystémové riešenie a zahmlievanie niečej neschopnosti... na to sme si primátora nevolili, aby sme si veci vo verejnom záujme riešili svojpomocne. o tom je celá táto debata. Za normálnych okolností si tu nikto nemá čo uvedomovať a vkladať svoj kapitál. Platíme dane a správca - mesto a primátor - ich má prerozdelovať v prospech občanov. Som pracujúci, platím miestne dane, ja nemám čas na upratovanie mesta. Nemám čas si tu niečo uvedomovať. Na to tu berie nemalý plat niekto iný. Metlu a hrable mali do rúk dostat o 6,00 ráno v centre mesta obyvatelia starej tehelne a iní nezamestnaní v rámci verejnoprospešných prác. A ak to nejde, tak o čistotu mesta tu máme technické služby. TAK O ČOM SA TO TU VLASTNE BAVÍME?
#22729
RE: RE: RE: 22729
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 12.11.2011 20:20
ta ani ja neviem očom?
#22730
RE: RE: RE: 22730
turista (ID: 103) | 2% Praktikant
turista | 12.11.2011 20:43
nesprávne je si myslieť, že keď platíme dane tak si môžeme robiť čo chceme a o všetko sa ma postarať mesto? Nemôžme si zakrývať oči tým čo si napísal. Veď nieje normálne aby človek vystúpil z autobusu a čo prve urobí vyhodí cestovný lístok na zem alebo dopije džús a kravičku hodí do kríkov. V takom prípade môže mesto upratovať mesto 24hodín denne alebo môže chodiť za každým občanom a zdvihnúť to čo ten pred ním odhodí. Robiť ťažké veci je o ovplyvňovaní obyčajných ľudí a nie len tých na úrade ako to tu niekto písal. Najbližšia akcia ktorú by mali títo mladí robiť je návšteva domova dôchodcov. Nie je to o upratovaní ale o niečom úplne inom ale to by ste si museli preštudovať knihu. Úryvok z knihy http://www.kumran.sk/ukazky/14578.swf
#22737
RE: RE: RE: RE: 22737
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 12.11.2011 21:16
Hodiť KRAVIČKU do kríkov po dopití džúsu naozaj nie je normálne. :-):-):-)

Pridám sa k Jožovi. Keby obyvatelia videli nejakú úmeru medzi daňami, ktoré odvádzajú a platia cenou za udržiavanie čistoty v meste, tak by si uvedomili veľmi veľa vecí a súvislostí.
#22766
RE: RE: RE: RE: RE: 22766
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 13.11.2011 18:18
Aká je súvislosť medzi platením daní a tým, že niekto hodí smetie namiesto do koša na zem? Tiež asi kým sa nezatvoria kontajnere, budú sa v nich degeši hrabať, nechávať ich otvorené a vietor z nich bude rozfúkavať smetie.
Čiže ďalšií námet pre mestských policajtov. Kontrolovať degešov či zatvárajú kontajnéri a ak nie odviezť ich niekde na pol cestu medzi dvomi zástavkami a opačným smerom ako je ich osada. Samozrejme mimo mesta.
#22772
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22772
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 13.11.2011 21:09
Taka, ze cim viac ludi hadze smetie na zem, tym viac musis zaplatit dani, aby bolo mesto ciste.

Alebo nezaplatis viac a potom je mesto spinavsie.

Ak chces aby policajti viac buzerovali za robenie neporiadku, aj do toho asi treba viac penazi, aby v hlavach ludi vzniklo spojenie - robim bordel = budem mat problem alebo budem platit pokutu = nechcem mat problem = sa uvedomim a nerobim bordel.
#22773
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22773
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 13.11.2011 21:38
Ak je viac smetí je viac daní nespochybňujem. Opačne je to blbosť, lebo stačí len aby sa policajti nestarali len o parkovanie a buzerovanie vodičov, ale chodili s otvorenými očami.
Potom aj ľudia medzi sebou sa musia kontrolovať a napr v Švajčiarsku ak by si nedodržiaval mestské záv. nariadenia, tak ťa nahlási mestu každý sused v okolí. To len u nás to nikdo nerobí, lebo všetci radšej hádžeme smetie na zem, nezbierame hovná po psoch a nezatvárame za sebou smetné nádoby.
Nie vždy je všetko o peniazoch a daniach.
#22912
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22912
Sekcovcan (ID: 65) | 2% Pokročilý
Sekcovcan | 18.11.2011 01:27
Suhlasim. Hlavne by bolo treba ludi naucit hadzat papieriky do kosa. Ale zda sa mi, ze to je neuveritelne narocna uloha. Napr. fajciar, cely den nosi vo vrecku skatulku cigariet, ktora mu nevadi, ale ked vytiahne poslednu cigu, v tej sekunde mu ta skatulka uz neskutocne prekaza a ak pri sebe nema kos, tak ju musi okamzite hodit na zem. Co keby ju strcil naspat do vrecka, kde ju mal cely cas a vyhodil ju, ked pojde okolo koša? Nie... toto naucit vsetkych hlupakov, to chce asi nadludsky vykon.

Minule som chvilu pozeral z okna, ako chodia susedia ku kontajnerom a hadzu vsetok odpad do jedneho kontajnera, ktory bol otvoreny a plny az sa z neho sypalo. To asi preto, ze bol najblizsie a ostatne boli zatvorene. Keby chceli pouzit prazdny kontajner, museli by vykonat pohyb naviac, otvorit prazdny kontajner a hodit tam smetie. Takze som to zacal robit aspon ja, ked idem vyniest smetie. Naplnene kontajnery pozatvaram a prazdny necham otvoreny, aby teliatka hadzali smetie tam. Skoda, ze niekedy to dlho nevydrzi, lebo pridu "koledníci" a zase nechaju pootvarane, este aj par veci vysypu na zem.
#22913
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 22913
Sekcovcan (ID: 65) | 2% Pokročilý
Sekcovcan | 18.11.2011 01:35
S pokutami by som suhlasil. Za hadzanie smetia na zem mastne pokuty a buzerovanie na kazdom kroku, az kym sa dobytok nenauci. Uz mi je na grc z toho hnusu vsade v uliciach.

Este dodam, ze najnepochopitelnejsie je, ak pridu mladi do lesa na vylet, donesu si chlast vo flasiach (dovliekli tam plne flase), vypiju a prazdne flase tam uz nechaju. Casto su to plastove flase, ktore su prazdne mozno stokrat lahsie, ako ked boli naplnene. Ale aj tak ich "nevladzu" odniest naspat a nechaju ich tam.

A aby som nezabudol vyjadrit sa k teme, tak tuto iniciativu urcite ocenujem. Dufam, ze ucast dobrovolnikov bude mat stupajucu tendenciu. :)
#22756
RE: RE: RE: RE: 22756
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 13.11.2011 10:40
čo je tu nesprávne si myslieť??? Tak potom dobre.. Nebudeme platiť mestu nič, a každú sobotu alebo nedeľu budú občania povinne upratovať aspon 3 hodiny. Ja ako pracujúci človek som za. Alebo vyprodukovaný odpad si sám odveziem na skládku vo vlastnom aute... Nemám problém.
Ale ono to tu funguje tak, že ty si plať miestne dane, ale ako protihodnotu nedostávaš skoro nič. Nemusím si študovať tú knihu, pretože ako daňový poplatník mám naštudované čo mám platiť a čo by som zato mal dostať. Mňa nezaujíma nejaká zúfalá akcia zopár aktivistov, ktorí sa už nemožu pozerať ako to tu funguje. A konanie ostatných ľudí sa dá ovplyvniť aj inak, ako písaním "dipolomoviek". Nech dáva mestská polícia 20€ pokuty za hodený papierik na zem, alebo cigaretu... Aj mestskú políciu si platíme z miestnych daní... Ja hovorím všetko sa dá, ale treba dobré vedenie mesta, nie manekýnov v šáloch.
#22914
RE: RE: RE: RE: RE: 22914
Sekcovcan (ID: 65) | 2% Pokročilý
Sekcovcan | 18.11.2011 01:41
Pokuty a snad aj plagaty na kazdom kroku, ktore by na to upozornovali. Fotky cistych a spinavych ulic a pod. Ktore by sa im asi pacili viac... A hlavne v skolkach, skolach, aby to mali na ociach deti. Stara grondalina sa uz asi nezmeni (hadam len tymi pokutami), ale ak sa detom od malicka bude vtlkat, ze smetie na zem sa jednoducho nikdy nehadze, tak by to mohlo mat dobry vplyv. Ak to dokazem ja, niest plechovku, papierik, skatulku, az kym nedojdem k nejakemu kosu, tak to moze dokazat hocikto.
#22742
22742
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 22:11
Inak najčítanejší článok je tu na pis.sk za posledných sedem rokov
#22743
RE: 22743
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 12.11.2011 22:12
sorry preklep sedem DNÍ samozrejme:)
#22759
polis 22759
zacheus (ID: 2583) | 0% Začiatočník
zacheus | 13.11.2011 12:48
Vsetko co sa deje verejne v tomto meste je nutne politicke. Bud sa niekto zdvihne a prispieva k dobru obci, alebo sedi, kritizuje, pripadne akukolvek debatu stahuje na uroven pivnych reci, tak ako tychto zopar stalych diskuterov na tomto portali. Pre tych co nepochopili celu spravu: Hadzte prosim vas odpadky a zuvacky do kosa (zuvacky predtym zabalit do papierika) nech v tomto meste nie je bordel. Ma niekto problem toto pochopit?
#22760
RE: polis 22760
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 13.11.2011 13:00
zacheus,
vždy sa nájde niekto, kto odpadky hodí na zem... Preto je veci nutné riešiť reálne a tak, aby aj priniesli výsledky. Tvoja výzva je síce ušľachtilá a krásna, ale dosť naivná a nič nerieši. Na obyvateľov s našou mentalitou, životnou úrovňou, kultúrou a uvedomením neplatí nič, iba jasne stanovené pravidlá a sankcie za ich porušovanie. Nič v zlom.
#22761
RE: polis 22761
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 13.11.2011 15:10
Pivne reci vediem zasadne pri pive, ci inom alkohole v Mlacke. :-)
#22804
Pre tych co ich to prekvapuje.. 22804
barcod (ID: 1260) | 0% Začiatočník
barcod | 15.11.2011 00:04
Toho roku som navstivil krajiny ako N. Zealand, Svedsko, Australia a Rakusko. Doporucil by som Vam vidiet tu cistotu v tychto krajinach. Ludia si upratuju okolo blokov, ziadna burina okolo plotov, obrubnikov, smetie, spina, necakaju ze mesto im to vsetko urobi na to by nestacilo. Najlepsie s cistotou je na tom N. Zealand. Kolko ludi zije v jenom bloku, ved na jednu rodinu by vysla brigada raz do roka. Hanbil som sa z akeho leniveho a spinaveho naroda pochadzam. A ak sa najde skupina dobrovolnikov , ktori uz maju tej spiny po krk tak si niektori z nich utahuju. Je mi Vas luto.
#22805
RE: Pre tych co ich to prekvapuje.. 22805
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 15.11.2011 00:53
súhlas
#22806
RE: Pre tych co ich to prekvapuje.. 22806
Jing Jang (ID: 193) | 1% Pokročilý
Jing Jang | 15.11.2011 07:46
U nas nie je ucta k verejnym priestorom. Ludia, ktori na dedine upratuju kazdy listok zo stromu na svojom pozemku a zametaju chodnik pred domom, nevahaju v noci vyviest odpad do najblizsej priekopy. Po prestahovani do mesta hadzu papiere a zuvacky na zem, plastove flase do rieky, odpadky vsade. Nadobudne predstavu, ze ked zaplatil dan, tak mesto postavi ku kazdemu domu catu pracovnikov, ktori budu kazde 3 dni kosit travnik, zametat, cistit, polievat.
Na skole sme zazivali situacie, ze ked sme ako srudenti brigadovali pri bytovkach, tak ludia viseli na oknach a pozerali na nas.
Podla mna su na napravu 2 moznosti:
a) mesto prestane vyberat dane za upratovanie verejnych ploch a necha vsetko tak - ludia sa sami rozhodnu, v akom prosttredi chcu zit a kolko su za to ochotni dat. Pripadne si najmu firmu a bude vacsia zamestnanost.
b) system, ktory uplatnil starosta Giuliani v New Yorku - nulova tolerancia, 1000 zatknutych za den kvoli odhodeniu papiera, potrhanemu plagatu, rozbitemu kosu - a zaroven okamzite opravy poskodenych veci. Tam pouzili princip, ktory funguje vsade - ze v cistom prostredi sa malokto odhodla ako PRVY hodit na zem odpad. A ke sa uz odhodla, tak skonci v base.
#22807
RE: RE: Pre tych co ich to prekvapuje.. 22807
babajajka (ID: 1865) | -10% Praktikant
babajajka | 15.11.2011 08:17
Barcord, jingjang, konečne rozumne príspevky namiesto nadavania. Je to o nás a našej kultúre nie o platení dani , platením dani sa zvyčajne ohanaju práve ti čo žiadne dane neplatia alebo len minimálne .
#22810
RE: RE: RE: Pre tych co ich to prekvapuje.. 22810
jozo (ID: 71) | 15% Majster
jozo | 15.11.2011 09:22
kecálkovia, začnite od seba. Takých kecálkov máme plné parlamenty od NRSR po obecné zastupiteľstvo v Hornej Dolnej. Všetci majú rovnaký názor ako vy a tiež všetky kompetenie to dosiahnuť. Akurát tá realita... Čo tak radšej riešiť veci u neschopného vedenia namiesto glorifikácie zopár nadšencov, ktorí ani nemajú šancu očistiť celý prešov. Tak, napíšte ako má vyzerať váš vlastný príspevok k čistote mesta, a teda dátum, hodinu a miesto, kde sa budete pohybovať a čistiť okolie.

Ak vám to ešte nedošlo, celá táto debata nie je o pár dobrovoľníkoch, ale o systéme ako takom. Existujú desiatky spôsobov ako dosiahnuť spoločný cieľ - aktivisti sú len zúfalý výkrik do tmy. Primátor tu nie je nato, aby ste sa mu vtierali do zadnice, ako polka prešova, ale nato, aby ste poukzaovali na chabú čistotu mesta a urgovali u neho riešenie. Čistota mesta sa dá zabezpečiť jednoduchým spôsobom, tak ako to funguje kde kade v Europe, iba na Slovensku a Prešove je potrebné dobrovoľných aktivistov ako dakde v Ugande.
Ako som už vyššie písal, Slováci ešte nedosahujú kultúru a uvedomelosť západnej europy, preto treba stanoviť jasné pravidlá a samozrejme sankcie za ich nedodržiavanie. Teda pokuty za odhadzovanie odpadkov na zem, informačná kampan o tejto skutočnosti, zvysenie pravomoci mestkskej policie v tejto veci. Verejnoprospešné práce a rozdelenie teritoria Prešova na čistenie. A aktivisti nemajú čo robiť.
#22814
RE: RE: RE: RE: Pre tych co ich to prekvapuje.. 22814
babajajka (ID: 1865) | -10% Praktikant
babajajka | 15.11.2011 12:34
Kecalkovia ? Maš pravdu, všetko sú to kecy. Aôe každý píše len svoj názor. Môj názor vychádza zo skúsenosti mojej generácie, ktorá nebola zvyknutá čakať až to niekto za ňu spraví. Nemyslím si že by naše mesto bolo mimoriadne špinavé, sú miesta kde je čisto stále a sú miesta ktoré sú zasvinené. Lenže ten neporiadok robíme my ľudia. Súhlasím s vyššou represiou. Kontroly a tvrdé pokuty, len či by boli vymáhateľné nakoľko ten najväčší neporiadok robia asociáli.

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný prihlásený používateľ. Registrácia

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK
Pri zobrazovaní stránky používate aktívny script na blokovanie prídavných modulov (adBlocker). Pre správne zobrazenie všetkých sekcií ho deaktivujte.