Utorok, 04. august 2020
Meniny má Dominik, Dominika | zajtra Hortenzia
Diskusia k článku:

Stanovisko p. primátorky k výstavbe dočasnej komunikácii na ul. Mirka Nešpora

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
strana 2 / 3
#54091
RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54091
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 25.6.2015 07:56 | reakcia na: SasaXG (24.6.2015 14:38)
Tiež by som si dovolil nesúhlasiť. To bahno a voda predsa nestiekla dolu zo zatrávnených obmurovaných a oplotených dvorov. To stieklo z voľného poľa. To sa deje na každom poli z kopca po daždi. Ak sa vyrieši celý kopec, aj to prestane. Problém je iba v zúženom priestore na cestu...
A bývať na okraji som myslel ľudí v panelových domoch, že už nebudú na okraji, akoby v závetrí...
#54082
RE: RE: RE: RE: CESTA 54082
SasaXG (ID: 58) | 13% Začiatočník
SasaXG | 24.6.2015 14:38 | reakcia na: milan.b (23.6.2015 16:34)
Nuz, nesuhlasim celkom s tvojim nazorom. Domy aj cesty sa uz vybudovali pri Vukove aj za ZS Mirka Nespora ale ziadne poriadne odkanalizovanie (hlavne na dazdovu vodu z cesty, nie odpad z domov)tam nie je doteraz. A to uz je peknych par rokov. Po kazdom vacsom dazdi steka voda az na hlavnu cestu. Nemyslim, ze by prave tato nova cesta bola vyriesena inak ako tie dve predchadzajuce.
A akoze "byvat na okraji"? Ved zastavba na kopci uz je. Ci su prave toto pozemky, na ktorych sa da bezpecne stavat a dobre byvat, to uz nech si zvazia ti, ktori su ochotni za nich zaplatit.
Myslis, ze rozvoj by sa zastavil tym, ze by nova cesta bola napojena na existujucu komunikaciu k rodinnym domom za ZS a nesla okolo blokov a skolky?
#54078
RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54078
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 24.6.2015 13:02 | reakcia na: prepo (23.6.2015 19:20)
Mas pravdu, cely priestor je naozaj ohrozeny zosuvmi, a nie hociakymi zosuvmi... ked stavali vyrobne haly vukov, utrhol sa kus svahu na viacerych miestach, tisice kubikov zeminy, doslova a dopismena, brutalne zosuvy svahu... lahko svah môze uklznut aj s celymi rozostavanymi alebo novopostavenymi vilami... je to len otazka casu...
#54072
RE: RE: RE: RE: CESTA 54072
prepo (ID: 2287) | 30% Praktikant
prepo | 23.6.2015 19:20 | reakcia na: milan.b (23.6.2015 16:34)
Geologický prieskum vraví, že tento priestor nie je vhodný na výstavbu (nebezpečie zosuvov) ale len na poľnohospodárske využitie.
#54071
RE: RE: RE: CESTA 54071
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 23.6.2015 16:34 | reakcia na: SasaXG (22.6.2015 13:12)
Štruktúra pozemkov a ciest už je vymyslená. Ak sa vybudujú cesty, vybudujú sa aj inž.siete a je vyriešené aj odkanalizovanie (splašková aj dažďová), takže už nebude hroziť žiadny zosuv ani stekanie vody a bahna dolu...
Akurát že tí čo bývali na okraji už nebudú na okraji...
Rozvoj nezastavíš.
#54065
RE: RE: Kráľová Hora 54065
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 22.6.2015 17:48 | reakcia na: obcan111 (22.6.2015 16:55)
Pamätám si ako na Kráľovej Hore horeli vatry a ako deti sme sa vždy tak tešili... Vystihol to Žiarislav slovami piesne

ZEM SLOVENOV
https://www.youtube.com/watch?v=b4OlF4eTDBM

keď hore hľadíš čo vidíš - hory
keď z neba hľadíš čo vidíš -hory
tu žije národ v srdci pieseň horí
v oku jas zory
láska i vzdor

tu voňavá zem od koreňov
tu nebeská zem jasných kvetov
tu posvätná zem v sláve predkov
zem slovenská zem slovenov

tu predkovia svätili svätoháje
tu proti presile sa bili s rímom
tu pravdy slávili sme ako báje
stavali máje
ctili starešinov

tu na slnovrat vždy horeli vatry
tu pútnici stúpali k hradbám tatry
tu povstali sme stokrát proti zvôli
v slobodnej vôli
k slávnym činom

tu voňavá zem...

keď slabý povie vraj je nás málo
z popola to vieš rozdúchaj čaro
už uhlík svieti a kúdeľ horí
jak rodné hory
jak dobrý drak

zo svätých stromov čo ožívajú
už bubny doby sa ozývajú
sokoli rúči sa prebúdzajú
žiar v srdci majú
a orlý zrak

tu voňavá zem...
#54064
RE: RE: Kráľová Hora 54064
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 22.6.2015 17:14 | reakcia na: obcan111 (22.6.2015 16:55)
Primátorka Turčanová (rodená Polohová) nepochádza odtiaľ.

A ešte na vysvetlenie. Prechod tvaru Sloven na tvar Slovák vznikol ako Moravan na Moravák. Nejaký čas to boli súbežné pojmy, ako aj dodnes vlastne sú. Slováčky, tiež Slovácko a slovácku reč a slovácke deti máme len na moravskom Slovácku. Stále, ako za čias Slovenov, na východ od rieky Moravy máme nie Slovácko, ale Slovensko, ženy Slovenky, deti slovenské a jazyk slovenský.
#54063
RE: Kráľová Hora 54063
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 22.6.2015 16:55 | reakcia na: civilisations (22.6.2015 16:52)
a zanechali nam tu sikovnu primatorku, sikovnych poslancov a byrokraciu na mestkom urade
#54062
Kráľová Hora 54062
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 22.6.2015 16:52
Už len Turčanová sa tomu rozumie. Najjednoduchšie je problém hodiť na predchádzajúce vedenie.

Btw Lokalita Kráľová Hora bola osídlená Slovenmi už v 6.storočí a územie Prešova odvtedy osídlené nepretržite až dodnes. Dnešní Slováci sú priamymi potomkami Slovenov žijúci v tomto regióne dokázateľne od 6.storočia.
#54061
RE: RE: RE: CESTA 54061
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 22.6.2015 14:23 | reakcia na: SasaXG (22.6.2015 13:12)
mame sikovnu primatorku, sikovnych poslancov, vsade sama byrokracia, tak nech si lamu hlavy a hladaju byrokraticke riesenie.
#54060
RE: RE: CESTA 54060
SasaXG (ID: 58) | 13% Začiatočník
SasaXG | 22.6.2015 13:12 | reakcia na: Mizu Presovsky (21.6.2015 15:20)
Mas pravdu, riesia sa tu dva rozne problemy:
1. cesta pomedzi skolku a ihrisko
2. vystavba na kopci

Ad 1. Existuju dalsie moznosti na pristupovu cestu, ktore nesposobia taky problem. Cesta moze viest v kopci z existujucej komunikacie od zastavby za ZS Mirka Nespora, alebo z existujucej komunikacie od byvalej skolky (teraz prestavanej na byty)na konci ulice Mirka Nespora. Samozrejme prvou podmienkou by bolo uplne na zaciatku vybudovat dostatocne opatrenia na zabranenie zaplavenia sidliska vodou z kopca. Je to v projekte? Ak nie, kto schvalil projekt bez takehoto zabezpecenia? A kto moze urobit napravu a ziadat taketo zabezpecenie este pred vybudovanim cesty? Bude sa niekto zaoberat takymto zabezpecenim ciest z kopca pri Vukove a pri ZS Mirka Nespora? Doteraz nas vzdy len zaplavila voda, no tentoraz to bolo bahno. Neviem co je lepsie, voda zaplavila vzdy aj pivnice a teraz bahno upchalo kanaly a pivnice zostali suche. Aspon nejake plus :-)
Ad 2.
Byvam na sidlisku III uz 30 rokov a kopec bol stale problematicky (zosuvy, vedenie VN, odkanalizovanie, ...) a zrazu je to lukrativna oblast na stavbu domov. Zaujimave. Ja to skor vidim tak, ze ten kto chce predat/predal na kopci pozemky na stavbu chce iba zarobit a kto kupi, nech si uz nejako poradi. Klasicky odrb na kupujuceho (primitiv/neprimitiv), nic zvlastne.
#54047
54047
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 21.6.2015 17:58
ten studovany mudrc. co vydal stavebne povolenie, by mal niest zodpovednost za skody, ktore bahno sposobilo.
#54042
RE: CESTA 54042
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 21.6.2015 15:20 | reakcia na: milan.b (19.6.2015 18:18)
Musím povedať, ze som myslel hlavne tých, čo sa postavili zlievarni. Postavili si domy za PP a vadilo im ze sa tam má postaviť firma.
To bol pre mňa rovnaký, ak nie horší egoizmus, ako u tych, čo sa stavaju proti ceste. Cesta sa dá urobiť možno inokade, bez jazdenia medzi ihriskom a škôlkou, ale fabrika je definitívne preč.
Asi si sám primitív.
#54010
RE: alebo 54010
Hangari (ID: 287) | 17% Idol
Hangari | 19.6.2015 18:21 | reakcia na: trex (19.6.2015 10:01)
.. podľa vzoru fico: položte Ďalšiu otázku /denník n, sme, /.
#54009
CESTA 54009
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 19.6.2015 18:18
Jasné. Pre pár krikľúňov sa mesto prestane rozvíjať, lebo im sa to nepáči. Na tom kopci je plánovaná výstavba a tá cesta je naplánovaná už dávno. Primátorka ešte ani nechyrovala, že bude kandidovať.
Nechápem vyjadrenie "Nemusím síce ľudí v domoch, ..." od Mizu Presovsky - čo sú prašiví ?
Ste obyčajní primitívi.
#54001
alebo 54001
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 19.6.2015 10:01
Šľachta-oligarchia ponúkla marionete, povýšenie do svojho stavu ako sebe rovného. Jej sa páčilo postúpiť v hierarchii vyššie. Lenže nevie, ako sa ma na tej vyššej úrovni správať. Neostáva jej iné len opakovať všetko po šľachte-olgarchii, aby sa v spoločnosti nezhovädila. Lenže šľachta-oligarchia môže byť sviňa čo ju zobral ako blbca na večeru, pre pobavenie ostanych.
To však ona samozrejme nevie. Mota sa po meste opita svojim novým titulom a opiči sa po oligarchoch. Chce aby sa niektorý z tých pánov zastavil a prehodil s ňou pár slov, hlavne aby to ovčania videli.
Zo svojej neschopnosti a mizérie obviňujú ľudí, ktorí ju kritizuju. V podvedomí to konfrontuje so svojimi schopnosťami a príde jej neuveriteľné, žeby niekto dokázal urobiť niečo kvalitne a premyslene na niekoľko krokov dopredu.
Vie , že v konfrontácii s pravdou pohori, preto o niektorých veciach sa nediskutuje! Lepšie keď ukonči debatu skôr, než si uvedomi načo a komu slúži...next
#53999
RE: 53999
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 19.6.2015 07:02 | reakcia na: Mirka (18.6.2015 14:20)
Ľudia sú všetci v strese, málo práce, slabo platená, závisť. Je chyba, že sa pani primátorka posadila na túto vlnu. Je to ale také kresťanské.
Nemusím síce ľudí v domoch, ako tých čo zastavili zlieváreň a možno títo zastavia ďalšie možnosti, aby sa pomstili panelákovým za to, že im bránili v stavbe ich bývania petíciou proti ceste. Preto ako hovorím, pani primátorka by tu mala biť na mediáciu a hľadanie riešení a nie na postavenie sa k väčšine, lebo petíciám nebude konca a nikde sa nepohneme. Zdochne tu pes, ak budeme behať s petičnými hárkami jedni proti druhám a naopak, namiesto diskutovania.
#53987
53987
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 18.6.2015 14:20
Nechceme shellku, nechceme tesco... Kolko podpisov bolo svojho času? A kde chodia teraz vsetci aj rovno z kostola? Umyť motor na pumpu a na nakup do tesca.
Je fajn ak môže pani primatorka zvaliť vinu na predošle vedenie a hrať sa na tú dobrú, súcitiacu s ľuďmi.
#53977
štandardna odpoveď 53977
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 18.6.2015 10:19
alias oyebavka ""lebo Hagyari"
„Ide o ďalšiu z nášľapných mín po bývalom vedení, kedy bol na dobu neurčitú podpísaný nájom týchto pozemkov pod komunikáciou, vydané územné rozhodnutie i stavebné povolenie, “ vyjadrila znepokojenie primátorka Andrea Turčanová, ...next

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK

Ďakujeme, že navštevujete portál pis.sk, naozaj si to vážime.

Používate rozšírenie na blokovanie prídavných modulov (adBlock, AdBlock Plus, Ghostery ... )?

Táto stránka je financovaná výlučne zo súkromných zdrojov a jedným z jej hlavných príjmov tvoria príjmy za zobrazovanie reklamy.
Žiaden z článkov nie je spoplatnený, všetky funkcionality poskytujeme zadarmo.

Pridajte si túto stránku medzi výnimky, aby sa Vám obsah zobrazoval správne a tento portál mohol aj naďalej fungovať.