Štvrtok, 28. marec 2024
Meniny má Soňa | zajtra Miroslav
Diskusia k článku:

Stanovisko p. primátorky k výstavbe dočasnej komunikácii na ul. Mirka Nešpora

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
#53961
Stanovisko p. primátorky k výstavbe dočasnej komunikácii na ul. Mirka Nešpora 53961
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 17.6.2015 13:05
Tota dočasnosc budze na furth. Tunel Bikoš, aspoň 20 roki ňič.
#53977
štandardna odpoveď 53977
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 18.6.2015 10:19
alias oyebavka ""lebo Hagyari"
„Ide o ďalšiu z nášľapných mín po bývalom vedení, kedy bol na dobu neurčitú podpísaný nájom týchto pozemkov pod komunikáciou, vydané územné rozhodnutie i stavebné povolenie, “ vyjadrila znepokojenie primátorka Andrea Turčanová, ...next
#53987
53987
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 18.6.2015 14:20
Nechceme shellku, nechceme tesco... Kolko podpisov bolo svojho času? A kde chodia teraz vsetci aj rovno z kostola? Umyť motor na pumpu a na nakup do tesca.
Je fajn ak môže pani primatorka zvaliť vinu na predošle vedenie a hrať sa na tú dobrú, súcitiacu s ľuďmi.
#53999
RE: 53999
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 19.6.2015 07:02
Ľudia sú všetci v strese, málo práce, slabo platená, závisť. Je chyba, že sa pani primátorka posadila na túto vlnu. Je to ale také kresťanské.
Nemusím síce ľudí v domoch, ako tých čo zastavili zlieváreň a možno títo zastavia ďalšie možnosti, aby sa pomstili panelákovým za to, že im bránili v stavbe ich bývania petíciou proti ceste. Preto ako hovorím, pani primátorka by tu mala biť na mediáciu a hľadanie riešení a nie na postavenie sa k väčšine, lebo petíciám nebude konca a nikde sa nepohneme. Zdochne tu pes, ak budeme behať s petičnými hárkami jedni proti druhám a naopak, namiesto diskutovania.
#54001
alebo 54001
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 19.6.2015 10:01
Šľachta-oligarchia ponúkla marionete, povýšenie do svojho stavu ako sebe rovného. Jej sa páčilo postúpiť v hierarchii vyššie. Lenže nevie, ako sa ma na tej vyššej úrovni správať. Neostáva jej iné len opakovať všetko po šľachte-olgarchii, aby sa v spoločnosti nezhovädila. Lenže šľachta-oligarchia môže byť sviňa čo ju zobral ako blbca na večeru, pre pobavenie ostanych.
To však ona samozrejme nevie. Mota sa po meste opita svojim novým titulom a opiči sa po oligarchoch. Chce aby sa niektorý z tých pánov zastavil a prehodil s ňou pár slov, hlavne aby to ovčania videli.
Zo svojej neschopnosti a mizérie obviňujú ľudí, ktorí ju kritizuju. V podvedomí to konfrontuje so svojimi schopnosťami a príde jej neuveriteľné, žeby niekto dokázal urobiť niečo kvalitne a premyslene na niekoľko krokov dopredu.
Vie , že v konfrontácii s pravdou pohori, preto o niektorých veciach sa nediskutuje! Lepšie keď ukonči debatu skôr, než si uvedomi načo a komu slúži...next
#54010
RE: alebo 54010
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 19.6.2015 18:21
.. podľa vzoru fico: položte Ďalšiu otázku /denník n, sme, /.
#54009
CESTA 54009
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 19.6.2015 18:18
Jasné. Pre pár krikľúňov sa mesto prestane rozvíjať, lebo im sa to nepáči. Na tom kopci je plánovaná výstavba a tá cesta je naplánovaná už dávno. Primátorka ešte ani nechyrovala, že bude kandidovať.
Nechápem vyjadrenie "Nemusím síce ľudí v domoch, ..." od Mizu Presovsky - čo sú prašiví ?
Ste obyčajní primitívi.
#54042
RE: CESTA 54042
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 21.6.2015 15:20
Musím povedať, ze som myslel hlavne tých, čo sa postavili zlievarni. Postavili si domy za PP a vadilo im ze sa tam má postaviť firma.
To bol pre mňa rovnaký, ak nie horší egoizmus, ako u tych, čo sa stavaju proti ceste. Cesta sa dá urobiť možno inokade, bez jazdenia medzi ihriskom a škôlkou, ale fabrika je definitívne preč.
Asi si sám primitív.
#54060
RE: RE: CESTA 54060
SasaXG (ID: 58) | 13% Začiatočník
SasaXG | 22.6.2015 13:12
Mas pravdu, riesia sa tu dva rozne problemy:
1. cesta pomedzi skolku a ihrisko
2. vystavba na kopci

Ad 1. Existuju dalsie moznosti na pristupovu cestu, ktore nesposobia taky problem. Cesta moze viest v kopci z existujucej komunikacie od zastavby za ZS Mirka Nespora, alebo z existujucej komunikacie od byvalej skolky (teraz prestavanej na byty)na konci ulice Mirka Nespora. Samozrejme prvou podmienkou by bolo uplne na zaciatku vybudovat dostatocne opatrenia na zabranenie zaplavenia sidliska vodou z kopca. Je to v projekte? Ak nie, kto schvalil projekt bez takehoto zabezpecenia? A kto moze urobit napravu a ziadat taketo zabezpecenie este pred vybudovanim cesty? Bude sa niekto zaoberat takymto zabezpecenim ciest z kopca pri Vukove a pri ZS Mirka Nespora? Doteraz nas vzdy len zaplavila voda, no tentoraz to bolo bahno. Neviem co je lepsie, voda zaplavila vzdy aj pivnice a teraz bahno upchalo kanaly a pivnice zostali suche. Aspon nejake plus :-)
Ad 2.
Byvam na sidlisku III uz 30 rokov a kopec bol stale problematicky (zosuvy, vedenie VN, odkanalizovanie, ...) a zrazu je to lukrativna oblast na stavbu domov. Zaujimave. Ja to skor vidim tak, ze ten kto chce predat/predal na kopci pozemky na stavbu chce iba zarobit a kto kupi, nech si uz nejako poradi. Klasicky odrb na kupujuceho (primitiv/neprimitiv), nic zvlastne.
#54061
RE: RE: RE: CESTA 54061
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 22.6.2015 14:23
mame sikovnu primatorku, sikovnych poslancov, vsade sama byrokracia, tak nech si lamu hlavy a hladaju byrokraticke riesenie.

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

#54071
RE: RE: RE: CESTA 54071
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 23.6.2015 16:34
Štruktúra pozemkov a ciest už je vymyslená. Ak sa vybudujú cesty, vybudujú sa aj inž.siete a je vyriešené aj odkanalizovanie (splašková aj dažďová), takže už nebude hroziť žiadny zosuv ani stekanie vody a bahna dolu...
Akurát že tí čo bývali na okraji už nebudú na okraji...
Rozvoj nezastavíš.
#54072
RE: RE: RE: RE: CESTA 54072
prepo (ID: 2287) | 29% Praktikant
prepo | 23.6.2015 19:20
Geologický prieskum vraví, že tento priestor nie je vhodný na výstavbu (nebezpečie zosuvov) ale len na poľnohospodárske využitie.
#54078
RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54078
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 24.6.2015 13:02
Mas pravdu, cely priestor je naozaj ohrozeny zosuvmi, a nie hociakymi zosuvmi... ked stavali vyrobne haly vukov, utrhol sa kus svahu na viacerych miestach, tisice kubikov zeminy, doslova a dopismena, brutalne zosuvy svahu... lahko svah môze uklznut aj s celymi rozostavanymi alebo novopostavenymi vilami... je to len otazka casu...
#54082
RE: RE: RE: RE: CESTA 54082
SasaXG (ID: 58) | 13% Začiatočník
SasaXG | 24.6.2015 14:38
Nuz, nesuhlasim celkom s tvojim nazorom. Domy aj cesty sa uz vybudovali pri Vukove aj za ZS Mirka Nespora ale ziadne poriadne odkanalizovanie (hlavne na dazdovu vodu z cesty, nie odpad z domov)tam nie je doteraz. A to uz je peknych par rokov. Po kazdom vacsom dazdi steka voda az na hlavnu cestu. Nemyslim, ze by prave tato nova cesta bola vyriesena inak ako tie dve predchadzajuce.
A akoze "byvat na okraji"? Ved zastavba na kopci uz je. Ci su prave toto pozemky, na ktorych sa da bezpecne stavat a dobre byvat, to uz nech si zvazia ti, ktori su ochotni za nich zaplatit.
Myslis, ze rozvoj by sa zastavil tym, ze by nova cesta bola napojena na existujucu komunikaciu k rodinnym domom za ZS a nesla okolo blokov a skolky?
#54091
RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54091
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 25.6.2015 07:56
Tiež by som si dovolil nesúhlasiť. To bahno a voda predsa nestiekla dolu zo zatrávnených obmurovaných a oplotených dvorov. To stieklo z voľného poľa. To sa deje na každom poli z kopca po daždi. Ak sa vyrieši celý kopec, aj to prestane. Problém je iba v zúženom priestore na cestu...
A bývať na okraji som myslel ľudí v panelových domoch, že už nebudú na okraji, akoby v závetrí...
#54092
RE: RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54092
SasaXG (ID: 58) | 13% Začiatočník
SasaXG | 25.6.2015 09:49
Tak teraz s tebou suhlasim. Presne ako vravis - problem je " v zuzenom priestore na cestu". No a pokial na kopci ziadna cesta nie je, tak problem tam tiez nebude. To je to, co som chcel povedat. Kedze su tam 7 rokov uz dve cesty a problem stale je, tak velmi neverim, ze pri tretej problem nevznikne alebo ze sa dokonca odstrani.
A byvanie na okraji - suhlas, predsa nikto nemoze ocakavat, ze ak je jeho blok posledny na ulici, ze uz nikdy ziadny dalsi blok ani ziadna dalsia ulica nebude.
Neuveritelne, ako sme sa zhodli :-) az na malickost - ja neverim ze "Ak sa vyrieši celý kopec, aj to prestane".
#54132
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54132
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 25.6.2015 19:53
Tak inak . Steká z Rúriek bahno na hlavnú cestu ? Je pod Rúrkami takýto problém ?
#54135
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54135
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 25.6.2015 19:59
...a argument : "ja neverím "...taký neberiem.
#54166
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54166
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 26.6.2015 15:20
Rozprával som sa dnes s geológom, lebo ma to zaujíma, ktorý robil vrty na Kráľovej hore, studňu museli vrtať až na 19m, a podľa vrtov je kopec stabilný bez zosuvov. Takže reči o zosuvoch sú hlúposť.
#54168
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CESTA 54168
konik (ID: 4873) | 16% Začiatočník
konik | 26.6.2015 16:20
to je riadne draha studna...
ale tu ide skor o to , ked pride prietrz, vyriesit problem stekajucej vody a bahna. A je to velky problem. doteraz sa realne neriesi, len byrokraciou.
#54047
54047
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 21.6.2015 17:58
ten studovany mudrc. co vydal stavebne povolenie, by mal niest zodpovednost za skody, ktore bahno sposobilo.
#54062
Kráľová Hora 54062
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 22.6.2015 16:52
Už len Turčanová sa tomu rozumie. Najjednoduchšie je problém hodiť na predchádzajúce vedenie.

Btw Lokalita Kráľová Hora bola osídlená Slovenmi už v 6.storočí a územie Prešova odvtedy osídlené nepretržite až dodnes. Dnešní Slováci sú priamymi potomkami Slovenov žijúci v tomto regióne dokázateľne od 6.storočia.
#54063
RE: Kráľová Hora 54063
obcan111 (ID: 4575) | 56% Majster
obcan111 | 22.6.2015 16:55
a zanechali nam tu sikovnu primatorku, sikovnych poslancov a byrokraciu na mestkom urade
#54064
RE: RE: Kráľová Hora 54064
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 22.6.2015 17:14
Primátorka Turčanová (rodená Polohová) nepochádza odtiaľ.

A ešte na vysvetlenie. Prechod tvaru Sloven na tvar Slovák vznikol ako Moravan na Moravák. Nejaký čas to boli súbežné pojmy, ako aj dodnes vlastne sú. Slováčky, tiež Slovácko a slovácku reč a slovácke deti máme len na moravskom Slovácku. Stále, ako za čias Slovenov, na východ od rieky Moravy máme nie Slovácko, ale Slovensko, ženy Slovenky, deti slovenské a jazyk slovenský.
#54065
RE: RE: Kráľová Hora 54065
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 22.6.2015 17:48
Pamätám si ako na Kráľovej Hore horeli vatry a ako deti sme sa vždy tak tešili... Vystihol to Žiarislav slovami piesne

ZEM SLOVENOV
https://www.youtube.com/watch?v=b4OlF4eTDBM

keď hore hľadíš čo vidíš - hory
keď z neba hľadíš čo vidíš -hory
tu žije národ v srdci pieseň horí
v oku jas zory
láska i vzdor

tu voňavá zem od koreňov
tu nebeská zem jasných kvetov
tu posvätná zem v sláve predkov
zem slovenská zem slovenov

tu predkovia svätili svätoháje
tu proti presile sa bili s rímom
tu pravdy slávili sme ako báje
stavali máje
ctili starešinov

tu na slnovrat vždy horeli vatry
tu pútnici stúpali k hradbám tatry
tu povstali sme stokrát proti zvôli
v slobodnej vôli
k slávnym činom

tu voňavá zem...

keď slabý povie vraj je nás málo
z popola to vieš rozdúchaj čaro
už uhlík svieti a kúdeľ horí
jak rodné hory
jak dobrý drak

zo svätých stromov čo ožívajú
už bubny doby sa ozývajú
sokoli rúči sa prebúdzajú
žiar v srdci majú
a orlý zrak

tu voňavá zem...
#54094
Informácia o zablokovaní prístupu do diskusie 54094
jankakor1 | 25.6.2015 10:38

Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra (3. bod), a preto bol odstránený.

#54219
jankakor 54219
deja_vu (ID: 543) | 29% Pokročilý
deja_vu | 29.6.2015 17:37
Upozornila si na zosuvy a to si nemala robiť. Oni to počuť nechcú. Ale na strane druhej, aspoň sa primátorka nebude môcť vyhovárať, keď k tomu dôjde.
#54247
54247
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 30.6.2015 21:38
Pričinou záplav nebola vystavba cesty, ale to, že pole bolo čerstvo poorané a brázdy boli spravené smerom dole.
Mňa zaráža, že dôvodom na zrušenie výstavby môže byť argument dôchodcov- "Mne sa to nepáči"
#54251
RE: 54251
prepo (ID: 2287) | 29% Praktikant
prepo | 1.7.2015 08:19
Čo tu splietaš, poorané bolo dávno, už tam rástli plodiny.
A stále orú pozdĺž vrstevníc tak ako sa má. A cestu vtedy tiež ešte nerobili, takže čo tvoja veta to klamstvo. Prečo to robíš?
#54254
RE: 54254
koala (ID: 3007) | 9% Pokročilý
koala | 1.7.2015 09:14
Mirka na základe čoho vieš čo bola pricina zaplavy? Si nejaka odborníčka v tejto oblasti a robila si nejake analýzy? Alebo len tak tvoj názor ze si myslis? Lebo naozaj neviem či sa tejto záplave dalo alebo nedalo zabranit..a už vôbecsi netrúfam povedat co bolo pricinou... Na margo cesty... Ak stavebnik splnil vsetky zakonne povinnosti nie je dôvod nevydat stavebne povolenie.. podobne ako pri znamej umyvarke na sekcove... tak ako keby ste si kupili pozemok..isli tam stavat dom...sú splnene všetky zakonne podmienky na Stavbu..a vydavateľ staveb.rozhodnutia vám povie... Ta. Vám nedáme bo suseda dva domy odvedla ma problem ze nebude vidiet na stĺp vysokeho napatia...
#54264
RE: RE: 54264
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 1.7.2015 10:25
Nejako sa to tu zamotáva, jedni hovoria, že boli brázdy po vrstevnici, iní že po spádnici, ďalší hovoria, že geologický prieskum hovorí o rizikách zosuvu pôdy na čo mu iný odporuje, že výskum tvrdí, že podložie je stabilné so spodnou vodou vo veľkej hĺbke.
Polovica sú klamári!!! !
Je smutné že ľudia sa nechajú manipulovať proti niekomu. Niekto tu zjavne zneužíva záplavu proti iným a ľudkovia nešťastní zo škôd na to skočili. Popratať nevedeli ako, ale naštartovať hystériu im ide.
Nie som odborník, ale ak by sa toľké množstvo vody zachytilo v teréne, nemohlo by to spôsobiť zosuv aj stabilného kopca?
Je spracované v rámci developerského projektu zachytenie vody, rsp jej odvedenie?
Bude zastavenie stavby rodinných domov prínosom alebo zhoršením?
Ak mesto zastaví výstavbu, lebo niekto naskočí na psychózu, namiesto jej zvládnutia a ponúknutia riešenia, čo bude, ak sa zopakuje záplava? Bude za to niesť mesto zodpovednosť? Bude zakazovať vlastníkovi pôdy využívať ju aj na poľnohospodárske účely, napriek tomu, že chce od neho dane za jej vlastnenie?
Mesto by malo v súčinnosti s developermi pristúpiť ku riešeniu stavu, lebo aj keď sa urobia opatrenia k zvládnutiu vody na svahu medzi budúcou výstavbou, čo sa stane ak sa voda dovalí k činžiakom a narazí na starú nepostačujúcu kanalizáciu?
A že je odvodnenie priestoru nepostačujúce pre takýto príval vody, či už padne len medzi činžiakmi (voda je bez bahna), alebo padne na priľahlý kopec(a vyplaví aj ornicu), to potvrdzujú zaplavenia parkovísk aj z minulosti. Takže riešiť hystériu a tiež aj odvedenie vody do Torysy.
#54285
RE: RE: RE: 54285
Richard Drutarovský (ID: 4123) | -5% Praktikant
Richard Drutarovský | 1.7.2015 21:45
Dnes bol na zasadnutí komisie pre výstavbu (má taký dlhý názov :-) http://www.presov.sk/portal/?c=12&ctg=299) k dispozícii projekt.

Je v ňom nakreslené zachytenie vody okolo celej lokality akousi "priekopou", ktorá pritekajúcu vodu z okolitých kopcov zachytí a odvedie v trase tej priekopy až dole do existujúceho zberača.

Pochopil som to z výkresu tak, že jej účelom je chrániť developovanú lokalitu pred stekaním vody zo širšieho okolia, jej zachytením nad ňou.

Voda zachytená nad lokalitou už pochopiteľne nebude nekontrolovane stekať dole ku bytovkám, kým kapacita tej priekopy a zberač, na ktorý by mala byť pripojená, bude stačiť odvádzať objem pritekajúcej vody.
#54291
RE: RE: RE: RE: 54291
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 2.7.2015 08:24
Tá priekopa tam je... Treba si pozrieť aj terén. A k tomu bahnu - to steká z poľa, ak bude na kopci výstavba, nebude tam pole a nebude ani bahno, lebo zo záhrad a spevnených plôch bahno nesteká... viď Rúrky. Tam je problém, že si ľudia myslia že sa výstavba zastaví - lebo oni nechcú... Pri takom myslení by mesto ostalo ako dedina. Potom nám netreba ani obchvat, ani fabriky pre nezamestnaných, nič... Hlavne že sa majú sídliskári kde sánkovať. Na cudzom kopci.
#54294
RE: RE: RE: RE: RE: 54294
koala (ID: 3007) | 9% Pokročilý
koala | 2.7.2015 09:00
ak som dobre pochopil prispevok p. poslanca drutarovskeho tak dalsi zachytny kanal by mal byt niekde na kopci...aj ked mi to nedava nejaky zmysel... priklanam sa k tebe ze ak tam budu domy tak sa zmiernia nasledky zaplav...
p.s. byvam na sidlisku od kedy ho postavili. pri zaplave bol taky enormny uhrn zrazok ze cez sidlisko tiekla rieka...v takychto situaciach nepomozu ochranne priekopy...to by museli byt naozaj obrovske aby stihli zachytit takuto masu vody... ked sa to uz lialo cezsidlisko odhadovana sirka cca 20 metrov a hlbka niekolko desiatok cm... to je tolko kubikov vody ze tazko sa nejako branit...
#54309
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 54309
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 2.7.2015 19:10
Neviem aký kanál mal p. Drutarovský na mysli, ale jeden už pod kopcom je. Bol hlboký cca 1m. Neviem ako vyzerá teraz... Aký ešte potrebujeme ? 4 m vodnú priekopu ? Čo sme v stredoveku :-)
Pochopil si veľmi dobre. Zo spevnených plôch, trávnikov a záhrad bahno dolu nepôjde, ak ešte k tomu prirátame ploty, alebo múriky medzi budúcimi parcelami. A just keď bude na kopci vybudovaná aj dažďová kanalizácia, bez ktorej výstavbu nepovolia...
Už sa opakujem - vid Rúrky.
Nechápem tých ľudí, ale tam bude asi iný pes zakopaný, ten náš, malý, slovenský ...
#54311
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 54311
Richard Drutarovský (ID: 4123) | -5% Praktikant
Richard Drutarovský | 2.7.2015 21:19
Presne tak to bolo na projekte nakreslené, niekde uprostred kopca. Ako som to pochopil, tak zrejme preto, aby "priekopa" odviedla kontrolovanym a pokojnym sposobom vodu z este vyssich pozemkov do zberaca.
#54315
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 54315
ucitel7 (ID: 4621) | 51% Profesionál
ucitel7 | 2.7.2015 21:43
skoda penazi na taku dieru. Najlepsia ochrana je od nepamati, vysadzat kriky a stromy...niekedy boli medze, male porasty, co druzstva znicili. Kriky spevnia podu a zadrzia vodu. v presove je to s vystavbou dost chaoticke, ako s tukablom. Nepomoze ani diera ked to porovnam s potokom na kazdej dedine, ako sa zdvihne hladina.
#54295
54295
konik (ID: 4873) | 16% Začiatočník
konik | 2.7.2015 09:06
mam otazku. Co je na druhej strane kopca? ako to vyzeralo tam po burke?
#54427
54427
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 9.7.2015 10:12
Ako ste dopadli po včerajšej búrke?
#54438
RE: 54438
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 9.7.2015 18:23
A ktore? Tote zos pervej strani/ žadna politicka/ kopca, abo zos druhej strani? Bo cicho, ňikto ňič, aňi našo medialki-tote su ľem na katastrofi.
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK