Piatok, 19. apríl 2019
Meniny má Jela | zajtra Marcel

Diskusná téma: Masterplán MHD v Prešove

* registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť

Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie

#70065
Masterplán MHD v Prešove 70065
mspo (ID: 929) | 1% Začiatočník
mspo | 23.1.2019 20:16
https://imhd.sk/po/doc/sk/18194/Ako-by-podla-Ma...
Koľko z toho sa uskutoční? Planých drístov o rozšírení trolejbusovej dopravy po Rusínskej, na Delňu, Košickú a Šváby, k fakultnej nemocnici či prepojenie Sekčova so Širpom už bolo v minulosti viac než dosť a neurobilo sa nič. Naopak, zlikvidovalo sa SEDEM trolejbusových liniek (6; 9; 10; 17; 30; N1;, N2-niektoré bez náhrady, niektoré NEZMYSELNE nahradené autobusmi-l. č.34 jazdí presne po trase trolejbusu č.30 s výnimkou krátkeho úseku na Levočskej, keď trolejbus išiel na Clementisovu...atď). Zlikvidovalo sa obojstranné trolejové odbočenie Škultétyho- Budovateľská v smere od 17. novembra, čiže trolejbusová linka č.30 na Sídl. III už nikdy nepôjde... A znovu je v pláne likvidácia trolejového vedenia na Širpe, lebo je vraj staré. Podobné je na Budovateľskej či Sabinovskej, pôjde dole aj to? Prečo sa neurobí rekonštrukcia, ako na iných podobných starých trasách? Alebo niekto vidí v tonách medi zavesenej na nosných lanách vidinu poriadneho "balíka"? Komu vadí križovanie trolejového vedenia so želežničnou traťou na Bajkalskej a chce ho odstrániť, keď rovnaké kríženie je aj na Levočskej? Pôjde dole aj to? Takto sa ekologická trolejbusová doprava nebuduje, skôr likviduje a v Prešove je to badať už vyše 20 rokov, keď od otvorenia poslednej novej trate na Sekčov sa nevybudovalo nič... Ja len dúfam, že nejaký zdravý rozum sa ešte nájde a nič sa "zvesovať" nebude...
#70066
RE: Masterplán MHD v Prešove 70066
Opteron (ID: 5234) | -24% Profesionál
Opteron | 24.1.2019 07:25
Trefne. Bohuzial, posledne roky sa uvazovalo skor formou, naco, netreba, ludi i tak ubuda ... lenze s podobnym zmyslanim sa nepohneme dopredu. Bud sa bude budovat alebo budeme stagnovat ci scvrkavat sa.

Je to ako keby ste maly trojzbak, vase deti odidu a poviete si, naco mi je teraz detska, odmontujem radiator, vytrham kable a zamurujem vchod. Bohuzial mnoho topmanagerov mesta uvazuje podobnym sposobom, netreba nam, naco, pre koho ... na jednej strane je dobre pristupovat k prostriedkom setrne ale na strane druhej ak cele dekady budete iba setrit a skoro nic noveho nepostavite to je tiez postavene na hlavu.
#70067
planovanie 70067
trex (ID: 653) | 1% Majster
trex | 24.1.2019 09:32
na papieri je jedna vec,
-- rišske marky na financovanie megalomanie planuju dostat podla najsamlepsej primatorky z tzv. eurofondov,
--eurisa ide do ehmmm , tam pojde aj realizacia celeho masterplanu
...next
#70068
RE: planovanie 70068
Hangari (ID: 287) | 19% Idol
Hangari | 24.1.2019 13:21
Firmička sebe pumpla zos našich daňoch. Či na uradoch nemame dosc dopravnich expertoch? Šak kec idu hocjake voľbi, na plagacikoch v schranke taki expert, hentaki expert i na dopravu expert. Mušim isc hľedac plagaciky. Ja by bul zvedavi, či i našo voľene zastupiteľe sebe doma damavaju robic " majsterplani" dajakej firmičke. Ja mišľim, že obraca každi groš. a poradne rozmišľaju.
No a možno budze po majsterplane, kec duo R&R, povi kuzelne slovičko -Kriza. Majstrerplan budze v ... ... . Ekonimika še prehrala.
#70073
70073
mspo (ID: 929) | 1% Začiatočník
mspo | 27.1.2019 14:19
Ešte niekoľko postrehov z plánovaných akcií:
- Jednosmerné prepojenie od KO Východná po Košickú: čo sa tým získa? Teraz sa jazdí poza budovu OBI, po novom by sa malo popred budovu OBI, navyše je tam aj retardér pred prechodom pre chodcov. Ušetrí sa tým cca 1 minúta jazdy, vyhodia sa desaťtisíce eúr na 150m prepojku, rozbabre sa úplne nové vedenie na kruháči dokončenom v jeseni - pridanie novej výhybky. Vtedy sa ešte nevedelo o tejto prepojke, alebo nejaký zdravý rozum to stopol už pri realizácii? A čo s pôvodnou stopou, zruší sa? Meď láka...
- Prepojenie Východnej s Čiernym mostom cez Kuzmányho (po zatrolejovaní Rusínskej): Kuzmányho dokončená pred cca tromi rokmi osadená stĺpami verejného osvetlenia, ktoré sotva unesú záťaž trolejového vedenia. To znamená výmenu stĺpov za silnejšie alebo doplnenie nových nosných k súčasným. Zase zbytočné výdavky a rozkopanie krajov ulice, pretože o cca 250m ďalej je Plzenská ulica s kompletným napojením na Masarykovu. Či Plzenskú tiež zrušia? Zase kopa medi na lanách...
- Zrušenie križovania trolejového vedenia so železnicou na Bajkalskej: Nie je to len zrušenie križovania, ale celého vedenia na Bajkalskej a otočky na obratisku na Sídl. III (zase stovky metrov medi...) Ešte prednedávnom vedenie DP plakalo nad nevyťaženosťou linky č.2/5 na konečnej na Dúbrave ( ktorá linka ide na konečnú plne obsadená? Žiadna...), preto sa rozhodlo o jej preložení na obratisko na Sídl. III práve cez prechod na Bajkalskej ( vtedy nikomu neprekážal, a neprekážal ani linkám č. 6 a 9, ktoré cez neho jazdili, tie však prekážali niekomu inému, tak ich zrušil...) Nová stopa na už aj tak prepchatom obratisku stála nehorázne desiatky tisíc eúr, dnes je už nepotrebná??? A čo bude s traťou na Dúbravu? Zruší sa tiež, ako to bolo v pláne pri presmerovaní? Našťastie sa ozvali ľudia tam bývajúci a aspoň raz za hodinu tam ide trolejbus č. 5D, len ktovie, dokedy...
- Prepojenie Levočskej a Duklianskej: Križovatka rekonštruovaná pred cca 5-6 rokmi s komplet novým trolejovým vedením (čo sa ja pamätám, tak je to už asi štvrtá varianta na tejto križovatke). Predtým prepojenie nikomu nechýbalo, v smere Levočská- Duklianska tam v podstate už ani nie je miesto na doplnenie ďalších krížov pri súčasnej konštelácii vedenia. Čo by znamenalo doplnenie prepojok? Predpokladám, že nový a nie lacný projekt, zase zhodenie celej križovatky, vytvorenie novej siete, ak tam bude miesto a stovky tisíc eúr vyhodených na túto akciu... Kedysi trolejbus č. 17 (Sídlisko III - Širpo) jazdil cez otočku na Trojici. Dnes tam otočka síce (ešte) je, ale z oboch strán odpojená a na 17-ke jazdia autobusy... .
- Nabíjacie miesto na Plzenskej č.10: Kde? Nie je tam zastávková nika ani nič podobné (parkovisko), ceste nie je prispôsobená na to, aby celý jeden jazdný pruh blokoval hodinu nabíjajúci sa elektrobus pri dosť hustej okolitej premávke... Bude treba niečo vybudovať za nemalé peniaze, hoci by sa na nabíjanie mohli využiť otočky trolejbusov na Dúbrave, Solivare, Šebastovej či Budovateľskej... Otázka je, koľko z týchto otočiek pri takomto "Masterpláne" zostane...
Koľko stoviek tisíc eúr sa zbytočne preinvestuje, ak sa toto všetko naozaj zrealizuje? Prečo sa tieto peniaze radšej neinvestujú do modernizácie tratí na Strojníckej-Širpe, Sabinovskej, Budovateľskej? Prečo je v pláne zrušenie trate na ŠIrpe, Bajkalskej? Pre mňa nepochopiteľné... Bol som v Moskve, v Kursku, v Almaty (Kazachstan) a všímal som si stav trolejbusovej trakcie v týcto mestách. Aj tie najstaršie prešovské sú oproti nim pretekárske dráhy a predsa niekomu vadia...
Takže: "Dva roky práce dopravných inžinierov a odborníkov sa pretavili do dokumentu, ktorý ma niekoľko sto strán." Mne to tak pripadá, akoby tento dokument vytvárali krajčíri a mäsiari ako fušku popri zamestnaní bez nejakých odborných znalostí a podkladov. "Ostáva už len dúfať, že celá táto práca VYJDE nazmar " a v Prešove sa tieto nezmyselné zmeny neuskutočnia.
Likvidáciou trolejbusových tratí k ich rozširovaniu... Parciálne trolejbusy majú jazdiť tam, kde trolejové vedenie nie je, nie tam, kde ho nejaký "dopravný inžinier" nechá zrušiť...

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný prihlásený používateľ. Registrácia

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK
Pri zobrazovaní stránky používate aktívny script na blokovanie prídavných modulov (adBlocker). Pre správne zobrazenie všetkých sekcií ho deaktivujte.