Piatok, 29. marec 2024
Meniny má Miroslav | zajtra Vieroslava
Diskusia k článku:

FOTO: Živá krížová cesta

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
strana 1 / 2
#15388
FOTO: Živá krížová cesta 15388
babajajka (ID: 1865) | -10% Praktikant
babajajka | 22.4.2011 19:43
Krásne fotky. S kostolnou vežou a hodinami ukazujúcimi čas o päť minút dvanásť sa mi páči najviac. Je v tom symboilka, aby sa ľudia spamätali...
#15390
RE: FOTO: Živá krížová cesta 15390
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 22.4.2011 21:25
ja som pozrel fotky trikrat a nenasiel som fotku, ktoru si oznacila za najkrajsiu a najsymbolickejsiu? Ktora je to v poradi:)?
#15391
RE: RE: FOTO: Živá krížová cesta 15391
ztomas (ID: 121) | 3% Začiatočník
ztomas | 23.4.2011 00:03
36
#15447
RE: RE: RE: FOTO: Živá krížová cesta 15447
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 24.4.2011 16:33
čerstva sprava-no a jeto... .
#15448
RE: RE: RE: RE: FOTO: Živá krížová cesta 15448
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 24.4.2011 17:02
sikovny chlapik
#15392
15392
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 23.4.2011 08:28
TRAPNE DIVADLO!
#15393
RE: 15393
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 23.4.2011 09:45
nereaguj na niečo, čomu nerozumieš, trupik:)
#15394
RE: RE: 15394
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 23.4.2011 10:27
komedia-prečo ani jeden veriaci alebo skupina neoslobodila toho chudaka pred ukrižovanim a že veriaci tak si pomahaju že ked idu ukrižovat ježiška ta čumia a bavia sa natom...
#15401
RE: RE: RE: 15401
matejkom (ID: 2406) | 0% Začiatočník
matejkom | 23.4.2011 12:48
aj ja sa pridám-nereaguj na to, čomu nerozumieš.
#15402
RE: RE: RE: 15402
sara (ID: 2503) | 0% Profesionál
sara | 23.4.2011 13:07
Prečítaj si starý zákon a potom pochopíš. Nájdi si tu trochu jednoduchšiu tému, tam budeš viacej v obraze :-))
#15403
RE: RE: RE: RE: 15403
eliska (ID: 38) | 2% Praktikant
eliska | 23.4.2011 13:15
Nonazdar je akým maskotom tohoto fóra.. :-) Nikdy nereaguje vážne, vždy len satiricky a ironicky.. proste nič vážne "nerieši" :-)..
#15407
RE: RE: RE: 15407
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 23.4.2011 18:04
Len tak dalej :-)
#15413
RE: RE: 15413
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 23.4.2011 19:07
ma nepoznas, tak si nechaj urazky mociatko
#15412
RE: 15412
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 23.4.2011 19:06
kolko pravych veriacich sa tu naslo , ktori tomu rozumeju :)
#15419
RE: RE: 15419
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 23.4.2011 20:10
ako ta urazam? to ze napisem, trupik...uz som ti to pisal minule, ze tvoj nick a obrazok vo mne evokuje tuto postavu.
A pravi veriaci, po prve veria v zmrtvychstanie po druhe aj tomu rozumeju, resp. po cely svoj zivot sa snazia napredovat vo viere.

Ale opat pises o veciach, ktorym nerozumies.
#15435
RE: RE: RE: 15435
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 24.4.2011 11:05
neskutocna naivita...
#15440
RE: RE: RE: RE: 15440
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 24.4.2011 13:27
radsej byt naivny, ako byt ako ty:)
Inak mam pocit z diskusii a samotnych akterov diskusii, ktory sa snazia utocit na krestanov prostrednictvom prispevkoch, ktori sa snazia vyprovokovat krestanov, nestitia sa ich urazat, ze pri osobnom konktakte by sa to nedialo. Nestretol som ludi, ktori by urazali krestanov aj na verejnosti. Poznam aj zarytych ateistov, aj ludi, ktorym sa viacero veci na krestanstve nepaci, ale v osobnom zivote nevystupuju vulgarne, neutocia agresivne, neurazaju.

Je to trapne od Vas, a je mi to luto. Skryvat za za anonymitou internetu a takto vyuzivat na urazanie krestanov, opovrhovanie! Ste ako male deticky. Zaradujem po poslednych prispevkoch aj teba do tejto skupiny. Anonymne viete utocit, na verejnosti vsak uz nie, lebo viete, ze by skor na Vas ludia pozerali ako na nevychovanych, neslusnych, neschopnych ludi.
#15444
RE: RE: RE: RE: RE: 15444
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 24.4.2011 15:33
utlacani krestania... ..sami zo seba robia mucenikov.
ja svoj nazor prezentujem aj verejne, nie je to pre mna problem.uz som v zivote nieco prezil, nie som ziaden pubertak, viem co hovorim a za kazdym svojim tvrdenim si stojim
#15400
Ježiš Kristus a stádo 15400
Synklastyk (ID: 204) | 0% Pokročilý
Synklastyk | 23.4.2011 12:04
Ježiša Krista považujem za najväčšieho reformátora všetkých čias. Jeho myšlienky predbehli dobu a verím tomu, že ešte ani dnes sme nepochopili o čo vtedy v roku 33 išlo. Jeho meno zneužíva a využíva veľa ľudí v rôznych cirkvách (česť a sláva výnimkám), v jeho mene sa vraždilo, v jeho mene sa robia šaškárne všelijakého druhu.
Nech si ľudia majú divadielka aké len chcú. Dúfam len, že aspoň trošku sa začnú správať podľa učenia Ježiša, respektíve podľa toho, čo zaznamenali apoštoli a čo prefiltrovala počas stáročí cirkev.
Mimochodom, za rímskych čias bolo ukrižovaných desaťtisíce ľudí...
#15414
RE: Ježiš Kristus a stádo 15414
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 23.4.2011 19:09
to mas pravdu... .co prefiltrovali a prikraslili apostoli a cirkev :)
#15441
droid,neskutocna naivita, 15441
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 24.4.2011 14:00
droid, nemusi Vas clovek poznat, ale Vy sa predstavujete svojou
neskutocnou naivitou vo svojom mysleni.
Ak sa Vam dari a myslite si, ze Ste panom pre svoje okolie, neznamena to, ze aj ostatni budu prijmat Vase naivne myslenie. Pan Boh dava zbohatnut, ale aj schudobniet...
Poviem Vam to inak,
ak by Ste mal aspon trochu vrodenej ucty k bliznemu, tak by Ste zvazoval svoje vyjadrenia, bez ohladu na anonymitu, za ktoru sa teraz dokonale skryvate.
Ano skryvate sa pred ludmi, ale nemozte sa skryt pred nasim Panom. On je v nas, v kazdom. Sme stvoreni pre dobro, ale Pan Boh nam dal aj slobodnu volu. Mozte sa slobodne rozhodnut konat dobro, alebo zlo...
Vsetko dobre a pozehnany den
#15445
RE: droid,neskutocna naivita, 15445
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 24.4.2011 15:38
na to aby som konal dobro nemusim byt veriaci, to je len ucenie vymyvacov mozgov, ze dobry clovek je veriaci.
a viera spolu s cirkvou napachala tolko zlych veci, ze to nikdy nevyvazia dobrom !

ps: preco tu nie je tvoje cele meno ale len janb?
#15451
droid,to je to prave 15451
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 24.4.2011 18:15
"bozske", ze nemusite byt veriacim, ale spasenym byt mozte.
Jezis zomrel za vsetkych, to je ta neskutocne velka Laska.
Neposudzujte a ani neodsudzujte, nie Ste k tomu povolany.
Zoberte si sv. Bibliu, je neomylna, historicky spravna, poucna, prorocka, je inspirovana samotnym Bohom, cize su to Bohom zjavene pravdy, cez ktore chce Boh vyjadrit aj sameho seba...
P. S.a cele meno? , ved nik sa nepredstavuje, nie je to potrebne a nebolo by to kompatibilne k ostatnym.
Vsetko dobre a pekny vecer.
#15452
RE: droid,to je to prave 15452
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 24.4.2011 18:33
koran je lepši-neomylneni...
#15466
RE: droid,to je to prave 15466
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 25.4.2011 12:38
ja kaslem na krestanske vymysly o spaseni, tym cirkev krmi svoje ovecky aby nevystrajali.cirkev mi nikdy nepomohla a skor poskodila.spolieham sa sam na seba, na svoje ruky, rozum a srdce. nikto mi nic zadarmo neda a za prazdne reci deti nenakrmim. jezis zomrel lebo bol iny ako ostatni, takych ludi treba odstranit, aby neovplyvnili dalsich. je to druha vec, ze z toho vznikla viera...nech si v nu veri kto chce, ale nech do toho nenuti lahko ovplyvnitelne skupiny ludi ako su deti a ludia v nudzi.
ja budem posudzovat a aj odsudzovat!je to moj nazor a budem ho prezentovat!
ako viete, ze co chce boh vyjadrit? stretli ste ho?videli? mate v hlave len to, co vas cirkev o nabozenstve naucila... .nic viac

p.s. : ako sa vam dobre schovava za anonymitu, ze ? :)
#15458
15458
fialka7 (ID: 301) | 0% Začiatočník
fialka7 | 24.4.2011 21:06
Krížová cesta, je vyobrazenie cesty Ježiša na Golgotu, bola ťažká, ponižujúca a bolestná... , ale Ježiš na tretí deň vstal z hrobu, práve dnes oslavujeme veľký sviatok Veľkú noc,

Európu by malo spájať kresťanstvo, prajem si aby sme žili veriaci aj neveriaci v pokoji, bez zbytočných nenávistí, ale v radosti, lebo život máme len jeden, neotravujme si ho hnevom a nadávkami :-)
#15467
RE: 15467
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 25.4.2011 12:39
preco len krestanstvo? je tu tolko inych nabozenstiev... .preco prave krestanstvo je to prave?
#15470
RE: RE: 15470
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 25.4.2011 14:16
Ako si prišiel na to, že práve "len" kresťanstvo je to pravé?

Kým máme slobodu, môžeš si sám vybrať, čomu chceš veriť a ostatní by mali rešpektovať, že každý verí, čomu chce, aj keď s tou vierou či nevierou nesúhlasia. Platí aj naopak. Takýto prístup sa momentálne javí v našich končinách ako najmenej konfliktný.

Pýtaš sa, že prečo práve kresťanstvo je to pravé?

Z hľadiska celej zemegule to v skutočnosti bude asi dosť menšinové náboženstvo.

V našich končinách sa to tak zdá asi aj preto, lebo má tradíciu, vzhľadom na tunajšie pomery je najživotaschopnejšie a dlhodobo sa osvedčilo. Najviac vyhovuje kultúrnym, politickým, ekonomickým podmienkam a právnej tradícii, ktorú považujeme za "svoju". Svojimi princípmi a pravidlami dokáže aj dnes oslovovať a priťahovať ľudí.

Má najrozšírenejšiu a najprístupnejšiu infraštruktúru, dokáže teda s najnižšími nákladmi uspokojiť náboženské potreby ľudí, preto je pre väčšinu veriacich ľudí prvou voľbou.

Konkurenčné náboženstvá a ideológie neprinášajú žiadne exkluzívne výhody, ktoré by dokázali osloviť masy.

Je jedna ideológia, ktorá sa snažila kresťanské náboženstvo v našom regióne nahradiť inou ideológiou, ale nebol to úspešný pokus, keďže bola založená na princípoch, ktoré ľuďom v Európe nie sú vlastné a brala im pocit slobody, ktorý je pre ľudské bytosti dosť podstatný.

Vzhľadom na možnosti a schopnosti človeka je nejaká forma viery v ideál pre spoločnosť racionálna kvôli zabezpečeniu humáneho prežitia spoločnosti a jej členov.
#15487
RE: RE: RE: 15487
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 25.4.2011 18:39
ja som na to neprisiel... ..len reagujem na nazor fialky7
#15481
droid,nemusite citat sv.Bibliu, 15481
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 25.4.2011 15:54
teraz je taka dostupna explozia informacii, ze ak chcete nieco vediet o Bohu, Stvoreni, Krestanskej viere, nie je to problem. Vychadzaju aj knihy od velmi mudrych vedcov, napr. Einsteinov vesmir, Dejiny vesmiru a smysl stvoreni, Betlehemska hvezda, Bozi vesmir atd. Ziskate tym informacie pre jasnejsie a zrozumitelnejsie pochopenie jednotlivych etap Stvorenia a bude Vam aj zrozumitelny aj Bozi zamer a preco Krestanska viera. Je tu velmi pekne popisane ako pomocou vedy a vesmiru spoznavame minulost, buducnost a jeho konecny ciel mozme spoznat iba v Jezisovi Kristovi.
Tak Vam bude aj zrozumetelne, co chce Vam Boh vyjadrit, povedat, kde ho dennodenne stretavate a ze mu zalezi aj na Vas, aj ked ho teraz zatracujete, Ste mu neverny, ale On je verny...
Vsetko dobre a pekny den
#15488
15488
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 25.4.2011 18:42
vsetky tieto publikacie mozno napisali velmi mudri ludia, ale pisali o nabozenstve, ktorym boli ovplyvneni, preto to nie je objektivne-napadaju ma prislovia... .zlodej krici chytte zlodeja a cap zahradnikom...
#15490
droid,po precitani vyssie uvedenych knih, 15490
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 25.4.2011 19:32
od velmi mudrych ludi, by Ste dospel k zaveru, ze sv. Biblia je to, co Vam doteraz velmi chybalo k vnutornej spokojnosti.
Znalosti a skusenosti sa nedaju ovplyvnit, ale tieto "duchovne poklady" sa daju ukladat v Nebi a nie na Zemi, kde vsetko podlieha skaze a niceniu...
Ale nic si z toho nerobte, v ziadnom pripade nie je to vnucovanie, zvycajna diskusia, ci vymena nazorov.
Ved plai aj sarisske "nucene pacere do Neba nepridu"
Vsetko dobre a spokojnu noc
#15555
RE: droid,po precitani vyssie uvedenych knih, 15555
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 28.4.2011 16:19
ze to tak dobre viete co mne chyba... ...
nezda sa vam, ze tento prispevok je cely povysenecky a ja ako neveriaci vo vase nabozenstvo... ..som ako sta hlupy jano?
#15563
RE: RE: droid,po precitani vyssie uvedenych knih, 15563
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 28.4.2011 20:58
Ak si mozem dovolit vyjadrit nazor, tak sa mi dva nadvazujuce prispevky obidvoch z vas zdaju rovnake, takze uz by ste si po nich nemuseli navzajom vycitat, ze su povysenecke.

Odluka cirkvi od statu - cirkev si nevymyslela system, ktory viedol k tomu, ze stat prerozdeluje cirkvi peniaze ziskane od vsetkych danovych poplatnikov.

Takyto system bol cirkvi nanuteny pocas pokusov ovladnut cirkev a jej majetok zo strany statnej moci.

Nech ma niekto opravi, ale pokial viem, katolicka cirkev by pristala na odluku od statu a navrat k tradicnym formam financovania.

Mensie cirkvi maju s odlukou velky problem, pre ne by to bolo likvidacne, domnievaju sa.

Peniaze su aj na skoly, aj na nemocnice. Peniaze na cirkev su zlomkom zo sum na skoly a nemocnice.
#15566
RE: RE: RE: droid,po precitani vyssie uvedenych knih, 15566
peko (ID: 92) | 12% Majster
peko | 28.4.2011 21:16
no neviem čo su tradične formy financovania??? ? Kedy na Slovensku boli zavedene tie formy?? //roky?? //
Mysliš si že keď sa urobí odluka cirkvi od štatu tak sa dobrovoľne prihlasia veriaci k platbe napr.2-3% z platu ako prispevok pre svoju cirkev ??? Napr . Nemecko.
A na druhej strane je tu kopec nezamestnaných a ... ..
Nemyslím si žeby cirkev na Slovensku by bola v lepšej finančnej situacii ako teraz. // po pdluke //
za dvadsať rokov tu nebol spisany hnuteľný a nehnuteľný majetok cirkvam. Neplatia sa žiadne dane a ine poplatky. Nikto nevie v akej hodnote jednotlive cirkvy maju majetok.
#15568
RE: RE: RE: RE: droid,po precitani vyssie uvedenych knih, 15568
Char (ID: 560) | -2% Majster
Char | 28.4.2011 22:20
Katolicka cirkev mala znacne majetky, ktore boli zostatnene (a personal uvezneny, ale to je iny pribeh).

Z toho majetku boli vynosy resp. cirkev prostrednictvom svojho majetku poskytovala sluzby (dnes by sme povedali, ze vzdelavacie, socialne, zdravotne).

Predstavitelia statu si ideologicky povedali, ze tento sposob zabezpecovania sluzieb nie je ideologicky pripustny, ale alternativu nemali.

Kedze ine ako "statne" resp. "ludove" vlastnictvo nebolo ideologicky pripustne a cirkev prisla o majetok, bolo nutne vypadok jej prijmov nejako nahradit a tak sa zaviedol system financovania, ktory preziva dodnes.

To co sa pytas, je velmi siroka otazka, hoci si z nej vybral len jeden detail.

Nikto netvrdi, ze cirkev by po odluke bola financovana len z nejakych 2 az 3 percent platu ako pises. To je len velmi zuzeny pohlad na vsetky moznosti financovania katolickej cirkvi.

Ak odluku vnimas len tak, ze stat sa zbavi povinnosti financovat cirkev a majetkove zalezitosti sa nevysporiadaju, tak to by nebol uplny pohlad na celu vec. Ale to Ti je asi zrejme z toho, co pises.
#15500
a este prosim, 15500
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 26.4.2011 10:13
to co najviac chybalo tejto diskusii, bolo najma uprimne podakovanie ucinkujucim a najma organizatorovi dostojnemu otcovi Gombitovi.
Iba tak vzacny clovek, mohol vykonat, tak nadherne dielo.
Dakujem.
Vsetko dobre a pekny den
#15501
15501
offroadik (ID: 574) | 18% Praktikant
offroadik | 26.4.2011 10:27
Bol som aj ja pozriet s detmi , pekne bolo, len ma napadla myšlienka , či by sa to nejak nedalo zorganizovat v nejakom vačšom priestore? Viem , ma to svoje čaro , ked sa ide od kostola až do Zahrady umenia , ale pre ludi s detmi resp. staršich ludi je problem niečo vidiet pri tomto množstve obecenstva resp. divakov ...viem , lahko sa mi vravi , ale snad za uvaženie by to stalo :) Dakujem.
#15502
RE: 15502
matejkom (ID: 2406) | 0% Začiatočník
matejkom | 26.4.2011 10:50
Pridávam sa k Vášmu názoru. Pri takom nožstve ľudí už nie je takmer nič vidieť.
#15504
hmm... 15504
Ester Broghescu (ID: 203) | 28% Začiatočník
Ester Broghescu | 26.4.2011 12:44
... je naozaj zaujimave vidiet ake emocie vzbudzuje krestanstvo a praktizovana viera u ne-praktizujuceho/ateistickeho zvysku obyvatelstva.
Je tiez zaujimave kolko provokaterov sa najde v akejkolvek diskusii zameranej na praktizovanu krestansku vieru (bez ohladu na to ci katolicku alebo protestantsku).
... jednoznacne mi tu ide na um stare (parafrazovane) prislovie ktore hovori ze pravda boli/hneva najviac...
#15556
RE: hmm... 15556
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 28.4.2011 16:27
ako viete kde je pravda?.. ... ..viete len to, co vas naucila cirkev, ze tak to ma byt a mate tomu verit ... .smiesne
maximalne mi vadi, ze sa veriaci povysuju nad ateistov.
uz aby prisla nejaka strana s realnym programom, v ktorom by bola okamzita odluka cirkvi od statu a zdanenie vsetkych cirkvi. lebo peniaze na nemocnice nie su, na skoly nie su, ale na cirkev sa musia najst!
#15720
RE: RE: hmm... 15720
Ester Broghescu (ID: 203) | 28% Začiatočník
Ester Broghescu | 2.5.2011 16:21
... ja niekde pisem ze nieco viem ??? ja som pisal o subjektivnych pocitoch, a o MOJOM nazore, nie o svetonazore.

Ale znovu - preco takato OSTRA reakcia na moj NAZOR ? ... znovu - je velmi zaujimave sledovat kolko netolerantnosti voci cirkvi sa berie v ludoch ktori maju plne usta "tolerancie" (voci deviaciam, zlocinom a pod...)

Preco vy - tolerantni - nas (akoze netolerantnych) nenechate na pokoji ??? ... Droid, prosim ta pekne - preco pises do tejto temy ??? .. zi a nechaj zit predsa nie ?!?
#15776
ach.. 15776
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 3.5.2011 15:01
3x som napisal uctivo na tu zivocisnu anomaliu, ved viete, ktoru, a asi ochranca zla, to vymazal,
takze este raz vsetko dobre a pekny zvysok dna
#15507
15507
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 26.4.2011 14:24
My čerti sa navás ťešime, zvečšily sme kapacitu kotlov.
#15557
RE: 15557
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 28.4.2011 16:28
kto veri v certov, tak veri aj v boha a inych svatych... .
#15551
Always Look On The Bright Side of Life 15551
#15561
droid, 15561
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 28.4.2011 19:58
chcel som Vam iba naznacit, ze je tolko overenych dokazov a historickych pravd, ktore su takpovediac vsade okolo Vas a Vy ich nevidite, nevnimate, ba co viac, zrejme predchadzajuca ideologia posobi na Vase zdrave myslenie.
Potom sa necudujte, ze sa citite, ako pisete, sta hlupy jano.
P. S.nonazdar urcite nie je veriacim a pozrie, ako sa na Vas tesi.
Vsetko dobre a dobru noc
#15609
RE: droid, 15609
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 29.4.2011 18:35
to myslite socialisticky komunizmus tu ideologiu? ja som proti akejkolvek ideologii-to je jedno ci je politicka alebo nabozenska.
akoze som to mal tak pochopit, ze ked som neveriaci, tak mam chore myslenie? ... ..kazdym prispevkom potvrdzujete moje slova pisane vyssie, ze sa povysujete nad neveriacich.
este ze to nonazdar odlahcil, z tolkej pravej viery sa mi zacal triast monitor :)

a este jedna otazka: viete preco nedavno opravovali fasadu modreho-kupaliskoveho kostola na trojke? ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
lebo sa kazdu omsu poriadne otriasal z tolkej falose a pokrytectva

krasny den vam prajem :)
#15699
RE: RE: droid, 15699
willy (ID: 149) | -9% Začiatočník
willy | 2.5.2011 09:41
ako vidim, trochu z tej farby zostalo aj na teba :)
#15712
RE: RE: RE: droid, 15712
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 2.5.2011 14:20
nieee, to sa opalujem pod modrym svetlom
#15613
droid, 15613
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 29.4.2011 20:33
pretoze mam Vas rad, ako blizneho, snazim sa Vam iba veci vysvetlit. Fyzika mi je tiez velmi blizka, takze by som Vam mohol tiez vela veci vysvetlit od trasenia Vasho monitora po fasady budov, ale nezatazujme ostatnych...
Vsetko dobre a pekny vecer
#15695
RE: droid, 15695
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 2.5.2011 09:16
fyzika? ktora? ateisticka alebo nabozenska? ha-ha
#15707
droid, 15707
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 2.5.2011 12:16
fyzika, ako veda je neskutocne prepracovana, cez biofyziku po astrofyziku... , pre nasu temu, vsak staci, ta stredoskolska.
Vas postreh na opadajucu omietku - moze to byt obycajny nedodrzany technologicky, alebo kmity nizkej frekvencie, ktore maju velmi destrukcne ucinky a tieto kmity mozte aj Vy vyzarovat svojim pozorovanim nic netusiacich veriacich cez okno svojho bytu, ako Ste pred casom prehlasil...cha, cha..
Trasenie Vasho monitora, zrejme poukazuje na chybnu funkciu synchronizacnych impulzov, poviem to zas zartom, pre dobry Zivot je potrebny dusevny a fyzicky sulad. Pozorujete, chodcov s akym kludom prechadzaju, okolo Vas, nedokazete si to vysvetlit, preco taky pokoj, nemate aj Vy? Starodavni aj terajsi filozofi, ak nevedeli nieco zaradit, tak to zaradili do metafyziky ale, na co rozvadzat?
Vsetko dobre a pekny den
#15746
15746
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 3.5.2011 09:23
nesklamal ste ma... .opät dristy.
a ktomu pokoju... ... .ja pokoj mam... .a pozorujem ako ludia okolo mna uhanaju do modreho kostola, ako keby tam maso zadarmo rozdavali :)
#15749
15749
fleš (ID: 594) | 3% Profesionál
fleš | 3.5.2011 09:33
Neviem kedy sa ta krizova cesta zacala konat v Sebastovej ci kde to zacali ale ked si pamatam dobre, v novinach to bolo popisane ako KONTROVERZNE cize to povazovali za blud a vsimnite si ze to je teraz vyhladavane a ludia aj z BA sa prisli pozriet na tu krizovu cestu.
#15759
RE: 15759
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 3.5.2011 12:01
aby se nepovedalo a aby ich ludze nepoohovarali, ze tam neboli... .
#15753
fles, 15753
janb (ID: 2519) | 0% Začiatočník
janb | 3.5.2011 11:13
prvu Krizovu cestu vobec urobila Panna Maria v Selcuku pri Efeze, kde prebyvala po umuceni svojho syna Jezisa Krista. Je tam doteraz uz renovovana kaplnka a liecivy pramen, podobny ako v Lurdoch... , ale je to dlha a velmi pekna historia.
Tak uzasnu "vec", ako obetovanie vlastneho Zivota za vykupenie nas vsetkych, hriesnikov, mohol urobit iba Boh.
A tu je myslienka vzdat Bohu vdaky aspon takymto sposobom, ako su rozne symboly az po Zivu Krizovu cestu.
Hlboka myslienka, ktoru pochopi iba ten, ktory tuzi po poznani skutocnosti a po Bohu. Niet sa preto co divit, ze nie len veriaci s nesmiernou uctou navstevuju aj taketo miesta.
Vsetko dobre a pekny den
#15757
RE: fles, 15757
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 3.5.2011 11:41
Poznámočka. Ježiš nebol Boh.
#15762
RE: RE: fles, 15762
matejkom (ID: 2406) | 0% Začiatočník
matejkom | 3.5.2011 12:17
poznámočka: kresťanstvo je založené na Ježišovom božstve a zmŕtvychvstaní, bez toho kresťanstvo nemá opodstatnenie.
Máme vyznanie viery: kde vyznávame, že veríme v Ježiša-Boha, ktorý sa stal človekom... . , bol umučený a pochovaný, ale tretieho dňa vstal zmŕtvych... .
Bez toho nemá naša viera opodstatnenie a zmysel. Veríme a sme presvedčení, že Ježiš je BOH.
#15765
RE: RE: RE: fles, 15765
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 3.5.2011 12:56
ako mozete povedat, ze jezis je boh??? boha mate len jedneho a nie je to jezis a ani panna maria.
a este poznamka k tomu, na com je zalozene krestanstvo, ako mozete pripustit, ze je mozno aj ine vysvetlenie toho zmrtvychvstania... ..sak by sa vam zosypala viera a ovecky by zchaosili
#15775
RE: RE: RE: fles, 15775
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 3.5.2011 14:58
prepáč ja to neviem nájsť: Verím v Boha, Otca všemohúceho, Stvoriteľa neba i zeme, i v Ježiša Krista, jeho jediného Syna, nášho Pána, ktorý sa počal z Ducha Svätého, narodil sa z Márie Panny, trpel za vlády Poncia Piláta, bol ukrižovaný, umrel a bol pochovaný. Zostúpil k zosnulým, tretieho dňa vstal z mŕtvych, vystúpil na nebesia, sedí po pravici Boha Otca všemohúceho, odtiaľ príde súdiť živých i mrtvych.
Verím v Ducha svätého, v svätú Cirkev katolícku, v spoločenstvo svätých, v odpustenie hriechov, vo vzkriesenie tela a v život večný.
Amen.
#15795
RE: RE: RE: RE: fles, 15795
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 4.5.2011 08:48
trefne
#15761
RE: fles, 15761
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 3.5.2011 12:15
ako som hore pisal, jezis bol iny, tak ho umlcali, a co uz mohol robit ked bol zaveseny na krizi a vedel, ze dlho zit nebude, bud kricat-ale to by tiez dlho nevydrzal alebo len tak cakal s zasieval semiacka svojej inosti do ostatnych ludi co cumeli okolo. oni to nechapali - a vtej dobe co ludia nechapali, to bolo od boha ktoreho uctievali.
a mozno vojaci odstranili jeho telo z hrobu, aby z neho nebola relikvia, ale na druhu stranu vytvorili pre jezisovych obdivovatelov zmrtvychvstanie a uz to bolo... .

a preco povysujete pannu mariu na uroven boha??? ? ked biblii mate napisane, ze nebudete uctievat ineho boha ako...
#15763
RE: RE: fles, 15763
matejkom (ID: 2406) | 0% Začiatočník
matejkom | 3.5.2011 12:22
myslím, že tu niet, čo diskutovať... .a vytvorili pre *Ježišových obdivovateľov zmŕtvych vstanie... . , no niet o čom. Myslím, že vám treba ešte na serióznu diskusiu povyrásť, lebo teraz sa tu fakt vyjadrujete takým detským spôsobom.
#15764
RE: RE: RE: fles, 15764
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 3.5.2011 12:51
este, ze vy viete kde je pravda... ..nmyslim pravdaze tu co vas naucili :)
#15774
RE: RE: fles, 15774
Ester Broghescu (ID: 203) | 28% Začiatočník
Ester Broghescu | 3.5.2011 14:52
... ale ale, niekto tu kritizuje inych ze su "mudri" ... a sam je "mudry" :

"ako viete kde je pravda?" (citujuc teba)

..nuz droid, ako vies kde je pravda ked tu pises bludy ktore nevies nijako podopriet ??? ... ci toto nie je tvoja nadradenost ??? - teda to co ti na krestanoch vadi ?

droid - daj nam krestanom pokoj. Zi si ako chces, umieraj si ako chces...zi a nesmrad v diskusii.
#15777
RE: RE: RE: fles, 15777
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 3.5.2011 15:22
už som steho paf-puf...zlaty dabel a čertici...
#15785
RE: RE: RE: RE: fles, 15785
zuzana (ID: 1018) | -9% Začiatočník
zuzana | 3.5.2011 19:32
Amen
#15794
RE: RE: RE: fles, 15794
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 4.5.2011 08:46
dalsi krestan :)
#15810
RE: RE: RE: RE: fles, 15810
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 4.5.2011 11:12
ja som mohamedan
#15823
RE: RE: RE: RE: RE: fles, 15823
droid (ID: 40) | -67% Profesionál
droid | 4.5.2011 13:22
myslel som Ester Broghescu :)

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK