Nedeľa, 19. máj 2024
Meniny má Gertrúda | zajtra Bernard

Diskusia k udalosti: I. PREŠOVSKÁ ZBERATEĽSKÁ BURZA

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
#44375
I. PREŠOVSKÁ ZBERATEĽSKÁ BURZA 44375
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 10.7.2014 15:03
I. Prešovská zberateľská burza.

Majú organizátori stretnutie zberateľov, burzu pre všetky zberateľské odbory spropagovanú mimo Prešov i v zahraničí? Sú dovolenky. Kedy bude ďalší termín? Dozvedia sa účastníci termín nasledujúcej burzy hneď v nedeľu?
#44451
Aka bola burza? 44451
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 14.7.2014 14:27
My sme sa termin dozvedeli neskoro, na vikend sme mali uz iny program, boli sme s detmi na Pohode... vratili sme sa az vcera vecer. Mam na mysli ponuku zberatelskeho materialu, dostupnost, ucast, uroven... Kedy sa uskutocni dalsie stretnutie zberatelov?
#44464
RE: Aka bola burza? 44464
adri266 (ID: 4083) | 10% Začiatočník
adri266 | 15.7.2014 08:01
My sme na burze boli, aj sme nieco predavali, ale bolo smutne, ze o nej skoro nikto nevedel. Takze akurat sa nam vratili naklady na stol.
Termin bol tak trochu odveci /nedela doobeda, neskoro sa ludia budia, mamky varia, ide sa do kostola, na vylety, dovolenky/. TAkze prislo velmi malo ludi.

Dalsi termin je 21.9. , zmenili aj cas od 9.00-16.30, co si myslim, ze je vyhodnejsie.

Je skoda, ze to bolo tak malo reklamovane, chybal mi aj putac pred vchodom do PKO v samotny den, aby aj ludia, ktori napr sli do ci z kostola videli, ze cosi sa tam deje.

Co sa tyka zberatelov, ponukali sa LP platne, CD, DVD, pohladnice, auticka, lego a ine hracky, mince, atd.

Okrem ineho nabuduce vezmeme aj knihy, moze sa predavat aj bizuteria, teda nejake handmade veci, atd atd.

Stol si treba rezervovat vopred.
#44543
RE: RE: Aka bola burza? 44543
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 21.7.2014 16:29
Vdaka! Je treba zmenit pristup, sucasny stav maju moznost vidiet vsetci... Teraz je na Kacalovi ako sa zachova a k dalsej organizacii burz postavi...
#44596
RE: RE: Aka bola burza? 44596
deja_vu (ID: 543) | 29% Pokročilý
deja_vu | 24.7.2014 14:44
V Prešove zjavne absentujú zberateľské "kamenné predajne" so zameraním na klasické zberateľské odbory: numizmatika, filatelia, filokartia, notafilia atď. Momentálne je v meste v prevádzke iba jeden obchod so starožitnosťami, nejaký pán Mulík. Mierne povedané veľmi neseriózny "starožitník", ktorý sa do povedomia verejnosti dostal a mediálne sa zviditeľnil v marci 2005 počas prvej dražby novozaloženej prešovskej Aukčnej spoločnosti DARTE, konanej v historických priestoroch Čierneho orla. "Starožitník" Mulík prišiel na dražbu so zámerom odchytiť bohatých klientov. V priebehu prestávky klientom nahovoril, že nimi vydražené diela zaradené do dražby sú v skutočnosti falzifikáty a hneď im začal ponúkať obrazy zo svojho "starožitníctva", v tom čase sa nachádzajúceho v priestoroch Petry. Po ruke mal aj svojich vopred dohodnutých kumpánov (kamarátov kšeftárov, priekupníkov), ktorí mu pritakávali. Zmetení klienti vydražené aukčné položky odmietli vyplatiť, pritom aukčná spoločnosť Darte dražila len diela s certifikátom, na rozdiel od Mulíka, ktorý v predajni ponúkal svoje braky bez akejkoľvek záruky, často pokútne odkúpené od cigánov. Svojím konaním poškodil meno a reputáciu Aukčnej spoločnosti Darte (Krajňákovci), pre neho v Prešove novovznikajúcej konkurencii, a vyvolal tým veľmi nepríjemnú, silne medializovanú aféru smerujúcu k vážnym súdnym sporom. Takže aj takýto "obchodníci", akým je "starožitník" Mulík, hádzali a stále hádžu polená pod nohy.
#44609
RE: RE: RE: Aka bola burza? 44609
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 25.7.2014 14:43
Mulika pozname, mame s nim zle skusenosti. Vystiznejsie pomenovanie pre neho je spekulant. Problematike nerozumie, zato intrigy su jeho parketou. V priestoroch na Hlavnej ulici spravidla ponuka pod rukou, bez uctenky mimo registracnej pokladne, ziadne kupno-predajne zmluvy, ziadne komisionalne zmluvy... S tymi ciganmi mas pravdu, kadejake pochybne individua su u neho na dennom poriadku. SOI a danovy urad by mali Mulikovi v predajni urobit hlbkovu kontrolu.
#44625
RE: RE: RE: RE: Aka bola burza? 44625
pajk (ID: 4508) | 0% Začiatočník
pajk | 28.7.2014 08:11
Fungujuce starozitnosti - aj ked viac antikvariat - su aj vedla bageterie, pod hvezdarskou kupolou. Seriozny pristup a mnozstvo obrazov k dispozicii. Predavaju aj zberatelsky material: Lp platne, pohladnice, znamky.
#44635
RE: RE: RE: RE: RE: Aka bola burza? 44635
deja_vu (ID: 543) | 29% Pokročilý
deja_vu | 28.7.2014 15:30
Ponúkajú tri albumy tematických známok z obdobia Československa, LP bežné veci, niekoľko kusov povojnových pohľadníc. Obsluhujúci brigádnici, popri štúdiu si prirábajúci študenti z prešovskej univerzity, ti cenu predávaných známok a pohľadníc nevedia povedať, jednoducho ponúkaný materiál nemajú ocenený. Pýtaš sa na cenu, musia zavolať majiteľovi antikvariátu a ten zvyčajne nie je dostupný, lebo práve je v práci na univerzite zaneprázdnený. Odporučia ti zastaviť sa uprostred niektorého týždňa, keď budeš mať šťastie majiteľa zastihneš. V stredu by mal na predajni byť a dohodnúť sa s tebou. A ak sa študentke aj podarí s majiteľom telefonický spojiť, ten sa s tebou snaží po telefóne cenu ústne zjednať za všetky albumy v celku, známky samostatne nie, albumy samostatne nie, všetko naraz môžeš kúpiť až po ústnej dohode. S obrazmi podobne po dohode s majiteľom antikvariátu.
#44710
RE: RE: RE: RE: RE: RE: Aka bola burza? 44710
klein (ID: 703) | 5% Praktikant
klein | 2.8.2014 14:47
Zlato , sperky, drahokami skupuju cez telefon pod hlavickou antikvariatu? Vskutku zaujumave zberatelske aktivity
#44647
RE: RE: RE: RE: RE: Aka bola burza? 44647
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 29.7.2014 14:59
Vraj seriózni. Prezentujú sa až dvoma zaparkovanými doménami na webhostingovom serveri, LOL sú o niečo sofistikovanejší ako Mulík. Ľuďom sa po mnohých rokoch otvárajú oči a v plnej nahote majú možnosť vidieť pochybné praktiky, nekalé obchodné spôsoby. Mali by sme vedieť odlišiť poctivých od diletantov a poznať hodnoty, ktorými sa slušné firmy riadia. Firma musí splňať kritéria korektného prístupu k zákazníkom, musí ctiť zákon. Až potom môžeme hovoriť o serióznosti.
Pracuješ pre nich?
#44702
RE: RE: RE: RE: RE: Aka bola burza? 44702
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 1.8.2014 16:50
Rozumeju sa zberatelstvu ako koza petrzlenu. Uroven na hranici lacnych knih antikvariatu...
#44741
RE: RE: RE: Aka bola burza? 44741
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 4.8.2014 16:57
Dejavu, ty si budes pamätat, greckokatolicke arcibiskupstvo tolerovalo Mulika prakticky zadarmo v priestoroch Petry. Mulik mal v predmete podnikania zahrnute i sprostredkovanie, nakup a predaj ritualnych cirkevnych potrieb, omsoveho vina, oplatok... az im na arcibiskupstve zacali liest jeho spekulacie na nervy a z objektov arcibiskupstva ho, bordelara, slusnym spôsobom odpinkali... Teraz sedi v budove oproti, zalezeny vo dvore na poschodi a za prenajom miestnosti musi i co to platit... Mulik ale nadaval, kade chodil hresil horsie ako pohan... ze kto takeho hlupaka ako je Babjak mohol vysvätit za arcibiskupa, ze väcsieho hlupaka, co ani rozpravat nevie, za arcibiskupa vysvätit nemohli... Ale to rusinski aktivisti, bezne si ich mohol v Presove pocut, potom co im odmietli zriadit Rusinske biskupstvo na Slovensku, verejne kydali, pluli na neboheho Jana Pavla II. i arcibiskupa Babjaka.
#44640
albumy 44640
fialka7 (ID: 301) | 0% Začiatočník
fialka7 | 28.7.2014 19:39
Zdedila som 2 albumy známok po bratovi, chcela som ich predať, ale komu? Brat si v POFISE kupoval série známok, aršíky... .mal by niekto záujem?
#44648
RE: albumy 44648
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 29.7.2014 15:07
Už tu niekto písal. Dalšia, 2. burza, bude 21. septembra.
#44671
RE: RE: albumy 44671
fialka7 (ID: 301) | 0% Začiatočník
fialka7 | 30.7.2014 20:36
OK
#44736
Vdaka patri Kacalovi 44736
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 4.8.2014 14:23
Co je v poriadku? Klub filatelistov sa na organizacii prvej burzy nespolupodielal, ani prstom nikto z filatelistov nepohol, a ako som mala moznost pocut, na burze sa nikto z filatelistov nezucastnil... Preco asi? Potichucky vychcanci sledovali co sa udeje... budu, ci nebudu, stacit eurka z predaja vstupneho a stolov na vykrytie prenajmu saly? Sak oni burzu neorganizovali, od klubu filatelistov nemôze nikto peniaze za prenajom ziadat, oni s burzou nemaju nic spolocne... Cela tarcha organizacie burzy tak spocinula na Kacalovi. Zodpovednost zobral na seba, niesol tarchu pripravy burzy sam, bol jedinym kto burzu propagoval a aj organizacne zabezpecil. Klub filatelistov sa na Kacalu slusne povedane vykaslal...
#44779
Na zamyslenie, "Odpoveď Ľubomíra Vajčovca" 44779
zberatel. (ID: 4518) | 0% Začiatočník
zberatel. | 7.8.2014 16:43
Napísal som predsedovi Klubu filatelistov Prešov, Ľubomírovi Vajčovcovi, ohľadom I.burzy v PKO z 13. júla a upozornil som na túto diskusiu tykajúcu sa vedenia klubu a jeho osoby. Od Ľ. Vajčovca som emailom obdržal nasledujúcu odpoveď:

"Len na osvetlenie situácie. Prešovský klub filatelistov sa na spomínanej burze vôbec nepodieľal a ani z nej namal žiadny prospech. Ten, kto ju organizoval, to robil bez vedomia klubu. Náš klub filatelistov pracuje v rámci Zväzu slovenských filatelistov a riadi sa Stanovami ZSF. Na svojich schôdzkach nevyberáme žiadne vstupné, ani poplatky za stoly. Platíme členské, z ktorého si kupujeme katalógy známok, ktoré si každý riadne platiaci člen klubu môže na určitú dobu zapožičať. Prešovský klub filatelistov organizoval v uplynulých obdobiach niekoľko čiste filatelistických búrz. No pre nezáujem domácich upustil v roku 2012 od organizovania ďalších búrz, a to aj z dôvodu že sme sa dostali do straty. Som predsedom Klubu filatelistov 54-02 v Prešove už viacej rokov a to, čo organizujú nejakí tupci, ma ale vôbec nezaujíma a nebudem na to ani reagovať."

Podpísaný je predseda klubu filatelistov

Vajčovec
#44799
RE: Na zamyslenie, "Odpoveď Ľubomíra Vajčovca" 44799
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 8.8.2014 15:44
Z vojaka a bolsevika Vajcovca urobili predsedu klubu filatelistov v roku 1999, odkedy su v priestoroch Posadkoveho domu na Mukacevskej. Tajomnika mu robil Vrabel... Predsedom je vyse 15 rokov a kazdy ma moznost vidiet co stvaraju. Bolsevicka mentalita je nezmazatelna... dosadenie Vajcovca za predsedu bolo zaciatkom definitivneho konca. Zostali sami ako kôl v plote... zberatelia sa od nich strania, nechcu mat s nimi nic spolocne.
#45520
2. burza v pko 45520
jankakor (ID: 2715) | 4% Majster
jankakor | 22.9.2014 14:32
Boli sme vcera na burze, aj sme si co to kupili, aj sme sa so znamymi zberatelmi stretli, porozpravali... bude treba popracovat na propagacii a to sa da len tak, ze zberatelia si to povedia medzi sebou, posunu info o burze dalej a dalsi dalej... horsie to uz byt v Presove nemôze ako doteraz bolo, z dna sa da len odrazit, nie este nizsie padnut... Nechcem tu teraz nikoho konkretne menovat, ale ti, ktori za sucasny stav môzu zrejme chodia po kanaloch, lebo vcera sme nikoho z tych v sale nevideli... Pomerov znali vedia a vcera kazdy kto prisiel, mal tiez moznost vidiet. Ludia z vedenia pko nech si uz nesedia na vedeni a prestanu sa spoliehat na kluby filatelistov a numizmatikov, ze im s propagaciou pomôzu... ti si hrali a stale len hraju svoje a pre seba.
#45605
Jozef Kačala 45605
civilisations (ID: 921) | 34% Profesionál
civilisations | 24.9.2014 17:16
Je jasné, že Klub filatelistov sa na organizácii oboch búrz nepodieľal a dokonca sa od organizácie búrz dištancujú. Ale na letáku sú vedení ako organizátor. Takže o čo ide Jozefovi Kačalovi? Je vedúcim programového oddelenia, teda má on burzu zmluvne ošetrenú?

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK